Het is nu za apr 27, 2024 15:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 21:03 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Bedankt voor de tijd & moeite, superinteressant topic!

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 23:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ton de Draaier schreef:
Wanneer een volgend SRT10 blok zich aandient, weten we hoe, waar en wanneer....


hmmm...klinkt aanlokkelijk.. 8) :D 8)
weet mij binnenkort eens te zeggen wat zulke aanpassingen zouden kosten voor een forumvriend.. :laughing6: :wink: :laughing6:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 10:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
Hallo Sammy, voordat we allerlei uitspraken doen en mensen zo enthousiast maken dat ze ook zo ver gaan met de motor ( of nog verder :shock:) willen we eerst de motor op zowel bezine als gas optimaal hebben lopen en er daarna mee op de rollenbank om te zien wat er daadwerkelijk gebeurd is .Vergis je niet in de hoeveelheid werk die Joeri gedaan heeft, maar de vooruitzichten zijn goed......De truck heeft een uiterst gemeen V-10 rocheltje uit de uitlaat en als je langs rijdt dan klinkt ie niet "helemaal standaard" meer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !

We houden jullie op de hoogte en als je vragen hebt altijd stellen, wij vinden dit ook gaaf!!

Groet
Marc


http://www.technomotion.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 10:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ok , marc , alvast bedankt voor de info. :thumbleft:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 13:05 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
goedemiddag Sammy. Jij wilt graag weten wat zoiets kost.... Joeri gaat een bestek voor je opmaken met diverse keuzes... Als ie dat heeft, stuur je je dat per PB..
Marc stelt het juist; eerst kijken wat de resultaten zijn... hij heeft gelijk.... er zit een gemene sound in.... Het is een formula geluid. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 22:59 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
filmpje van de sound?

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 6:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Mogge Fred; :) Ik zal es aan Joeri vragen :bounce: :bounce:

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 20:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
De SRT is weg... Hij loopt redelijk maar de "mapping" moet op een testbank gebeuren... Het schijnt, dat de leverancier van de racenokkenas de "mapping'niet vrijgeeft.. of te wel; Zoek het zelf uit!

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 21:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ton de Draaier schreef:
Het schijnt, dat de leverancier van de racenokkenas de "mapping'niet vrijgeeft.. of te wel; Zoek het zelf uit!

wat een gedoe, koop je een nieuwe nokkenas en krijg je geen mapping... :roll: :?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 21:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
ja dat schiet niet op :roll: , ben je lekker mee is dat wel een beetje te doen :?: heb geen flauw idee hoe dat allemaal in ze werk gaat.....

En Marc, me collega's die hadden die dikke pro mod van jullie al staan te bewonderen toen jullie nieuwe truck werd afgeleverd :headbang:

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 23:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 20:15
Berichten: 239
Woonplaats: Kruiningen
Hebben jullie veel moeten aanpassen aan de achteras? Aangezien bij mij de klok ook al eens in elkaar gedraaid is heb ik niet zo heel veel vertrouwen in een standaard dana60... :?

_________________
René


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 18:29 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
Hallo Heren ,ff een kleine update van mijn kant. Vorig weekend heb ik met Joeri nog een dagje wezen stoeien op en rond de truck. Kleppentrein nagekeken, bougies gewisseld en vooral bezig geweest te begrijpen waarom we niet vooruitkwamen met het mappen van de auto.Joeri is een zeer ervaren man met allerlei elektronische injecties en heeft ongelooflijk veel ervaring opgedaan op zijn testbank met het afstellen hiervan. Om de SRT goed te kunnen afstellen heeft hij een extra sensor in de uitlaat geplaatst die via een vrij simpele manier met de originele computer van de auto communiceerde en ook via een wifi verbinding uit te lezen was op zn telefoon. Deze bleek dus na enige uren van onbegrijpelijke waardes afgeven gewoon niet te werken, en ook niet werkend te krijgen. Sensoren gewisseld en van alles er omheen gedaan maar we komen eigenlijk niet verder met de informatie die we hebben. De basisafstelling die we uit de USA hebben is verre van rijdbaar. Let wel, de auto is alleen mechanisch veranderd, het in-en uitlaat trajekt is verbeterd en er is een woestere nokkenas geplaatst. De computer is dus nog zoals hij hiervoor was. Omdat de Amerikaanse leverancier niet echt meewerkt met het verstrekken van gegevens tast je redelijk in het duister als je software niet goed is, oftewel gaat het heeeeeel lang duren voordat je bent waar je wilt wezen. Onze vriend aan de overkant van de plas heeft liever de auto daar denk ik, dan dat hij een werkend softwarepakket opstuurt. Omdat het lastig is de auto daar af te stellen staat hij nou bij een vriend van ons uit de racewereld die veel ervaring heeft met deze software, en wordt de auto gewoon hier in Holland gedaan. Hopelijk heb ik gauw meer nieuws, we blijven jullie op de hoogte houden :laughing6: :laughing6: :laughing6: Tot gauw groet Marc


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 18:37 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 24, 2010 1:07
Berichten: 33
@ Rene, wij hebben ook niet heeeel veel vertrouwen in de achteras. Wat Ton gedaan heeft kan hij het beste uitleggen, samen met Joeri heeft hij shims gemaakt en geplaatst, de carrier afgedraaid en nog wat frutselwerk. De as loopt mooi en de 5.13 overbrenging is helemaal super met de 6-handbak. Mocht de as toch niet bestand zijn tegen de motor, dan komt er een Mark Williams onder........


Groet
Marc :scratch:


www.technomotion.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 21:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 20:23
Berichten: 165
Woonplaats: Groningen
Zonder jullie kennis te onderschatten, wel eens aan JD Engineering in Lochem gedacht.?
Heb er al meerdere auto,s laten doen en sta iedere keer weer versteld van hun kennis.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 21:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Waarom geven jullie de mods niet door aan Torrie via Tony (JTSvenom performance) in de USA , hij maakt dan een SCT tuner met desgewenste tunes erin...
Of zie ik dat verkeerd met de grotere aanpassingen ?
Ik heb deze SCT tuner ook , met 3 tunes , deze tunes zijn erin gezet met de bescheiden mods die ik aan mn SRT heb gedaan.
Ik heb Belanger Headers + High flow cats , Magnaflow catback en een K&N drop in.
Aan de hand daarvan maken ze tunes , ik heb op het amerikaanse forum (VTCOA) al gelezen dat ze deze tunes voor allerhande aanpassingen(mods) maken , onder andere de srt's met superchargers en turbo's.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling