Het is nu za apr 20, 2024 1:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2012 12:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Goedemorgen!

Na wat probleempjes met mijn laptop, ik had m’n moederboad gefrituurd :angry4: , toch weer een update. Zoals ik kortgeleden ook bij Elwin heb gelezen is het maken van backups helemaal niet nodig, dus dat had ik ook niet gedaan. Ik moet toch wel bekennen dat het zweet mij even uitbrak.... Via marktplaats eenzelfde laptop gekocht :idea: , harde schijf en accu omgestoken en weer draaien met de handel. Geld wat je niet investeerd in een laptop kan je weer investeren in de truck, nietwaar?

Afbeelding
Nu is het niet het hooi seizoen, maar het houtstook seizoen. Na wat aanpassingen is mijn houtklover ook bestand tegen mijn kloofwerkzaamheden. :D

Ook ik bestel via Hans en Bianca. De meeste delen voor het chassis en plaatwerk had ik op voorhand besteld.
Afbeelding
Hans, het is al even geleden, maar hierbij de ingangscontrole in het magazijn.

Na het stralen en spuiten van het chassis waren de assen aan de beurt. Blijkbaar heb ik heel veel vertrouwen in mijn geheugen want erg veel foto’s tijdens de demontage heb ik niet gemaakt.

Slijtage in de assen viel erg mee. Op enorme speling in het stuursysteem na. Ik denk dat ik met een kwartslag ruimte niet overdrijf. Alle lagers en keerringen worden vervangen, behalve die in het differentieel.
Afbeelding

Zoals op de volgende foto’s is te zien is er wel slijtage te zien op het kroon en pignionwiel, verschil in voor en achter strijkpatroon.
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het verschil nog niet groot genoeg om de tandwielen te vervangen. Wel keur ik zo de afstelling goed, Bij meer of minder shims wordt een zijde beter maar de andere juist weer slechter, dit is de gulden middenweg.

Hierop volgt natuurlijk de remmerij. Hier had ik wel een foto van gemaakt tijdens demontage. Toch spannend om te onhouden hoe de veertjes ook al weer zaten....

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na

Al deze werkzaamheden gebeuren onder supervisie. Het is natuurlijk niet zo dat ik dit allemaal zelf verzin.

Afbeelding
Chefwerkplaats

Na de achteras heb ik de vooras volgens hetzelfde recept aangepakt.
Afbeelding

De ball joints moeten zo onmogelijk vast gedraaid worden met een vreemd sleuteltje (ikea?). Om nou voor een keer zo’n sleutel aan te schaffen is ook wat overdreven. Lees: het is prachtig om dit soort dingen zelf even te maken.
Afbeelding

Zo wanneer ik weer verlost ben van m’n stokken (krukken) kan ik weer verder. Ondertussen ben ik weer een bestellijst aan het vullen, dus Hans (of Bianca) berg je :!: Dan kan ik het motorblok met de bak en tussenbak aanpakken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2012 15:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
ja ja Jack , je gaat als een speer :D :D

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2012 22:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Ziet er spatzuiver uit Jack, ( van de zomer rijden ? :lol: :lol: )

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 23:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Joost schreef:
Ziet er spatzuiver uit Jack, ( van de zomer rijden ? :lol: :lol: )


Nou Joost, van de zomer rollen moet lukken :albino:

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 12:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
We zijn weer een maand verder dus misschien weer eens tijd voor een update Sjaakie :?: :D

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 22:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Spieker, je hebt gelijk :!:

Afgelopen maand is er niet zo heel veel verandering geweest, maar ik heb nog wat klusjes niet geplaatst.

Ik had al een berg delen besteld zoals eerder gepost, maar blijkbaar niet genoeg.

Afbeelding
Mooi ritje met Spieker naar Lelystad.

Doordat ik zoveel ruimte op mijn stuurinrichting had leek het mij verstandig om ook m'n stuuroverbrenging maar eens te reviseren.

Afbeelding
Meteen het huis even gestraald zodat de verf waarschijnlijk wat langer blijft zitten. Het is nog een heel gehannis met al die kogeltjes, maar ik denk dat de meeste er weer inzitten :drunken:

Inmiddels ben ik ook begonnen een en ander weer aan het chassis te schroeven, maar dat is nog een verrassing.

Afbeelding

Oke ik zal een klein tipje van de sluier oplichten.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 17:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
:thumbright: :thumbright: :thumbright: idd niet te veel in een keer :D

ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 22:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Goed bezig ouwe :thumbright: Lijkt net of je pittig de gang er in hebt :D :thefinger:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 9:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Spieker :!: Moet jij niet te bowlen? :thefinger: In gedachte vlieg ik er doorheen, maar de praktijk bewijst anders....

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 20:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Goedenavond Allen,

Het rollende deel begint weer vorm te krijgen, dus tijd voor een forumupdate :!:

De achteras zit er weer onder, met tijdelijk de oude banden met velgen.
Afbeelding

Ik ben er nog niet uit wat er met mijn velgen moet gebeuren. Het roestmonster heeft al aardig huisgehouden, dus poedercoaten wordt niet mooi glad. Gelukkig ben ik nog lang niet klaar en heb ik nog zat tijd om een besluit te nemen.

Ook de vooras is weer gemonteerd
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mijn remdrukverdeler om zeep geholpen. Blijkbaar kunnen de ringetjes wel tegen remolie, maar niet tegen ontvetter :albino: . Ik moet nog even een nieuwe verdeler bestellen, weet iemand of de aansluitingen altijd hetzelfde zijn :?:

Volgens mij houdt iedereen hier van plaatjes, dus ik plak er flink wat linkjes in...

Afbeelding

Nadat ik voor mijn Impala alle remleidingen had vervangen met Cunifer ben ik voorlopig genezen van deze oplossing. Ik had geen duimen en geduld meer over.... Het truckie heeft daarom mooie RVS remleidingen gekregen. Deze set van LMC past wonderwel goed!

Afbeelding

En als laatste het truckje in zijn verblijf
Afbeelding

Binnenkort meer, eerst nog even de foto-emmer vullen 8) .

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 21:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Kijk aan het begint alweer wat vorm aan te nemen, ziet er goed uit Jack :thumbleft:

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2011 19:23
Berichten: 121
Woonplaats: Wieringen
Goedenavond Allen,

De afgelopen tijd ben ik lekker aan m’n truckje bezig geweest. Eigenlijk is ieder weekend een decenia te kort.... Eerst heb ik een verlichting upgrade uitgevoerd in de sleutelruimte. Nu heb ik zoveel licht dat ik zonnebrandcreme aan alle bezoekers beschikbaar stel.

De krachtbron ben ik al even geleden met een stoomcleaner te lijf gegaan, hieronder het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meteen wat foto’s voor het monteren... Daarna natuurlijk het slopen.

Afbeelding

Tijdens het slopen viel het Spieker op dat de ruimte tussen de cilinders wel wat klein leek. Op kenteken heb ik een 305 CID, ook volgens de VIN. Na enig meten met de schuifmaat hebben we moeten concluderen dat het blok een 0,30 geboorde 400 CID moet zijn. Controle van het gietnummer bevestigd dit ook. Ik had al diverse delen voor de motor besteld, maar dat kan de pret niet drukken. Ben erg blij met dit blokje.

Het blok was inwendig behoorlijk vervuild

Afbeelding

Afbeelding

Allemachtig wat zit die zooi vast :!: :angryfire: Eerst met een dunne staalborstel op m’n luchttol, dit kost ongeveer drie kwartier per zuiger.... :argue: Nadat ik volledig geirriteerd was ben ik eerst maar eens een rondje gaan lopen. Na enig prakkeseren kwam ik tot het idee dat ook een kachel onder de roet kan zitten :idea: . Dus hup naar de doe-het-zelf-zaak om kachelruitjesreiniger, dit werkt uitstekend!

Afbeelding

Ook de cilinderkoppen gepoetst

Afbeelding

En klaar voor transport

Afbeelding

De lagerschalen hebben behoorlijk te lijden gehad. Tijdens het schoonmaken van de zuigers viel mij op dat de drijfstangen ook behoorlijk warm zijn geweest. Ik vermoed dat de motor even zonder olie gedraaid heeft.
Afbeelding

Afgelopen vrijdag heb ik de te bewerken onderdelen weggebracht.

Afbeelding

Ik hoop dat de slijtage meevalt, maar dit is op het oog niet gemakkelijk in te schatten. Van de week hoor ik meer en weet ik hoe lang ik weer sparen moet....

_________________
Jack

1982 Impala daily driver
1984 K10 Pick-up 400 CID

Give me a long enough lever and a place to stand, and I shall move the earth or break this bolt...Whatever, just hold my beer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 20:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:58
Berichten: 1561
Woonplaats: ergens tussen den oever en westerland
gaat goed man en inderdaad altijd leuk om er achter te komen dat je meer pks heb dan je dacht :D

_________________
LIEVER 8 DIE KLAPPEN,DAN 6 DIE HET NIET SNAPPEN !!!!
ECHTE MANNEN KOMEN THUIS MET HONGER, NIET MET BLOEMEN
Afbeelding
WWW.355ELCAMINO.COM


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 20:56 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Ding was ook wel verrotte snel voor een 5 litertje Jack, de zwarte strepen staan hier nog steeds op het pad :twisted:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 13:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 17, 2010 17:37
Berichten: 361
wat ben je ook een handige flikker he ,met je kachelruitenreiniger :D :D
toppie kerel


ron


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling