Goedemorgen!
Na wat probleempjes met mijn laptop, ik had m’n moederboad gefrituurd
, toch weer een update. Zoals ik kortgeleden ook bij Elwin heb gelezen is het maken van backups helemaal niet nodig, dus dat had ik ook niet gedaan. Ik moet toch wel bekennen dat het zweet mij even uitbrak.... Via marktplaats eenzelfde laptop gekocht
, harde schijf en accu omgestoken en weer draaien met de handel. Geld wat je niet investeerd in een laptop kan je weer investeren in de truck, nietwaar?
Nu is het niet het hooi seizoen, maar het houtstook seizoen. Na wat aanpassingen is mijn houtklover ook bestand tegen mijn kloofwerkzaamheden.
Ook ik bestel via Hans en Bianca. De meeste delen voor het chassis en plaatwerk had ik op voorhand besteld.
Hans, het is al even geleden, maar hierbij de ingangscontrole in het magazijn.
Na het stralen en spuiten van het chassis waren de assen aan de beurt. Blijkbaar heb ik heel veel vertrouwen in mijn geheugen want erg veel foto’s tijdens de demontage heb ik niet gemaakt.
Slijtage in de assen viel erg mee. Op enorme speling in het stuursysteem na. Ik denk dat ik met een kwartslag ruimte niet overdrijf. Alle lagers en keerringen worden vervangen, behalve die in het differentieel.
Zoals op de volgende foto’s is te zien is er wel slijtage te zien op het kroon en pignionwiel, verschil in voor en achter strijkpatroon.
Ik vind het verschil nog niet groot genoeg om de tandwielen te vervangen. Wel keur ik zo de afstelling goed, Bij meer of minder shims wordt een zijde beter maar de andere juist weer slechter, dit is de gulden middenweg.
Hierop volgt natuurlijk de remmerij. Hier had ik wel een foto van gemaakt tijdens demontage. Toch spannend om te onhouden hoe de veertjes ook al weer zaten....
Voor
Na
Al deze werkzaamheden gebeuren onder supervisie. Het is natuurlijk niet zo dat ik dit allemaal zelf verzin.
Chefwerkplaats
Na de achteras heb ik de vooras volgens hetzelfde recept aangepakt.
De ball joints moeten zo onmogelijk vast gedraaid worden met een vreemd sleuteltje (ikea?). Om nou voor een keer zo’n sleutel aan te schaffen is ook wat overdreven. Lees: het is prachtig om dit soort dingen zelf even te maken.
Zo wanneer ik weer verlost ben van m’n stokken (krukken) kan ik weer verder. Ondertussen ben ik weer een bestellijst aan het vullen, dus Hans (of Bianca) berg je
Dan kan ik het motorblok met de bak en tussenbak aanpakken.