dacht, zal ook effe een project topic openen, klaar isse toch nog niet.
wat er aan vooraf ging.
nog geheel in originele staat, zoals ik hem gekocht heb, 2.2ltr, 5bak, LPG erin (dat is er als eerste uitgegaan) en 112k aan miles.
daarna alle losse delen maar aan het verwijderen gegaan
de onderste draagarmen aangepast, hier zit een verdikking op die het zakken kan belemmeren.
humps er al eruit geslepen
platen erop gelast
chassis voor uitgeslepen om plek te maken voor de bags, aan de achterzijde is het frame ook uitgehaald tot iets na de las van het frame en crossmember tbv de motor, puur om ruimte te hebben voor de bags, later is dit weer opgelast uiteraard..
en notches gemaakt voor de stuurkogels
wat malletjes gemaakt voor het metaal wat er weer interug moest
en alles op zn plek
gelijk de schokbrekers op een andere plek gezet, en de schijven,blokken en remklauwen maar vervangen, schokbrekers zijn origineel voor een Nissan D21, das ook een pickup..
daarna verder aan de achterzijde..
stock
voor de wijzigingen , heel de achterzijde kaal gemaakt, om de notches te plaatsen zodat de truck maximaal kan zakken
dan kan het frame weggeslepen worden
later nog een extra verstevigingsplaat erin gezet..
en ondertussen wat spullen besteld bij Suicidedoors (
http://www.suicidedoors.com) en AVS (
http://www.airbagparts.com) . beide goede ervaringen mee,
de 4-link in aanbouw.
de onderste bevestingspunten aan het chassis moesten naar achteren verplaatst worden, dit is zeer makkelijk te doen middels een bijgeleverde template.
wat brackets aan de achteras gelast,..
vervolgens de 2 achterlinks gemaakt waar de balgen opkomen..
met bijbehorende crossmembers.
wat brackets verslepen
de links
de bevestigings punten aan de achteras gelast.
het hele zwikkie aan de auto..
alle brackets die ik heb laten snijden. via ProjectExtreme/Hillmeister van AAP-forum . waarvoor vele malen dank!! top gozer!
de tank aangepast,
de bovenste linker reactie arm van de 4-link komt hiermee in aanraking.
echter waarschuwing, laat een benzinetank wel goed uitdampen.. anders krijg je brandwonden bij het slijpen..
vervolgens de cabine aangepast tbv de aandrijfas die hoger komt te liggen
stukje eruit geslepen
met behulp van mn zwager de laadbak "iets" aangepast..
als luchtvoorziening gebruik ik een electrische luchtcompressor als backup en een York aircocomp.
een steun voor de york gemaakt om aan de motor te monteren.
dit plaatje...
komt daaraan..
en de steun is hoger komen te zitten dan gepland, waar ik hem eerst had kwam ,als de auto geheel op de grond zou liggen ,een draagarm te zitten, dus de steun verlengd.
aan de achterzijde vande steun zitten nog 2 tabs, hiermee komt hij bovenaan aan de dynamo vast te zitten..
aandrijving geschied door een extra poelie die op de bestaande poelie van de waterpomp zit..
en de airbende..
tank komt achterin de bak te staan tegen het kopschot..
steun voor het zooitje gemaakt
alle electrische bende in een kast..
en het koolstoffilter ook achterin.
en aan Louis gevraagd of hij het plaatwerk wilde verzorgen voor me..
achterin heeft een vulmond gezeten tbv LPG, dat is eruit
en er zaten wat gaten van de bumperbevestiging
het is echt vakwerk van die gozer, je ziet en voelt er niets meer van!
top gozer!! een aanrader.
http://www.crestaclassics.nl aka Pirana op het AAP-forum..
de verlichting van de meters is ook vervangen voor LEDS.
verder met een stukje afwerking, een toolbox gemaakt voor afscherming van de lucht en aanverwante artikelen.
dit is het schot wat aan de buitenzijde komt.
rollpan, eigen fabrikaat.
het eerder gemaakt schot op zn plek.
en de afdekking over de achteras heen
en voor de liefhebbers.
mn 19"ers..
tussendoor een korte vakantie gedaan naar de USA, weer naar de World Street Nationals in Orlando,
en daar de spullen naar het hotel laten sturen..
dus,... nieuwe parts!!
nieuwe draagarmen boven en onder..
en net voor mn vakantie nog een setje leren stoelen weten te scoren.
en een overhead console , komt uit een Blazer , aangepast voor in de S10
frame op de grond..
checkvalve's en water/olie afscheider gemonteerd..
nu ligt het er zo bij
en wat schadefoto's
de voorzijde heeft een nieuwe look gekregen..
oud,..
nieuw...
met Xenon.. (dus de Xenon-politie zal me wel een keer aanspreken denk ik zo??)
nu nog een grill verzinnen ervoor, mn eigen grill maar verzaagd om er iets voor te hebben..
grille weer wat aangepast aangezien deze jongens erin moesten.
en gelijk de grill licht geschuurd, geeft wel een geinig effect..
en steunen gemaakt voor mn dragblocks, laat ik mn rollpan eindelijk met rust...
ze doen het
...
als laatste nog even een filmpje
tot slot wil ik ook mn vader,Louis en Kelly nog ff bedanken, allen bedankt voor de assistentie!
binnenkort als het weer opklaart, gaat de neus er weer vanaf, om de cabine te tubben voor de velgen, als hij met de 19-ers op de grond wilt liggen dan blijft de truck hangen op de cabine/banden, de banden kunnen niet dieper zakken, dus gaan we dat aanpassen, tevens gelijk dropped spindles monteren.
binnenkort meer dus..