Het is nu vr apr 26, 2024 2:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 19:19 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
enkele aanpassingen die vrij snel zullen gebeuren: (eigenlijk een lijstje voor mezelf, om niets te vergeten)

Power tailgate lock. Dit werkt samen met de centrale vergrendeling. welk merk of model heb ik nog geen idee van. (liefst 1tje met ook een sleutel denk ik)
Rear wheel well liners. Teneinde de metalen laadbak langs die kant te beschermen.
Nightrunner lichten. (of deze schilderen; dat gaat ook dacht ik)
Underbody coating (of bijwerken waar nodig)
Bedrug en verlichting in de laadbak.
LPI

enkele denkpistes die nog zeker niet doorgedacht zijn qua voor en nadelen:

Een standkachel
een sunroof (eigenlijk een schuifdak) type 700 of 900 van Webasto
De velgen laten spuiten in antracietgrijs (dat zal eerst wel eens gefotoshopt worden denk ik.)

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 12:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Een beetje te druk gehad dus nu pas het vervolg:

Vorige week woensdag dus Diceros opgehaald. Eerst naar de garage waar ik hem kocht; vandaar naar Roosendaal om het kenteken af te melden en terug naar de garage in Den bosch omdat zij nog een gestempeld formuliern moesten hebben en ik kreeg mijn reservesleutel pas wanneer ik terugkwam met dat attest. Stomme km maar toch had ik geen echt bezwaar
Dan naar huis gereden en alles verliep prima; 'k heb wel 6x door de regen gereden, dus Diceros zag al wreed vuil.
Eens thuis de SRT naast ons huis geparkeerd en daar staat ie nu.
Maandag LL hem ingeklaard bij de douane en het vignet 705 gekregen bij de douane in Mechelen.
Ondertussen ook al een nieuwe mistlamp gemonteerd (de oude was stuk en rot geroest) en hem een keer gepoetst en de wielkasten achteraan goed uitgespoten. Man, daar zaten meerdere kilo's grond in (goed voor de weging ).
Nu heb ik afspraak bij de TC op 25/07 voor de gelijkvormigheidsprocedure.
Blijkbaar moet ik daar een voorwiel en achterwiel demonteren en ook de respectievelijke remmen want men moet de remvoeringen kunnen meten. Waar dat ook goed mag voor zijn....
De eerste bestelling naar de US is ook de deur uit met daarin:
slotmoeren voor de wielen, de wielkastbeschermers achteraan, een benzinedop met sleutel en een volledige service manual van de SRT model 2006. Momenteel beperk ik me tot de meest noodzakelijke dingen.
Hopelijk begint het hier vandaag niet te "grote hagelbollen" hagelen. Anders is ie al beschadigt voor de eerste officiële km.....
Foto's zijn er nog niet van gekomen mede door tijdsgebrek en het prachtige Belgische weer.
to be continued
edit:
tijdens het rustige ritje (ik wou geen boetes rijden met de nrplaten van mijn andere auto) een gemiddeld verbruik van 16,2 liter genoteerd. Eerlijk gezegd verbaasde mij het getal in de positieve zin (niet echt veel dus). hopelijk zegt dat veel over de conditie van de motor....

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 16:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Gisteren met Diceros naar de TC geweest voor homologatiekeuring. 'k Heb daar inderdaad een voor- en achterwiel en de respectievelijke remblokken moeten demonteren om deze te laten opmeten.
Enige opmerking was bij het mistlicht. De vorige eigenaar heeft dit aangesloten samen met de voormistlichten; op zich een goed idee. Blijkt dat het verklikkerlicht voor de achtermistlamp eigenlijk orange zou moeten zijn en natuurlijk is dit groen van de voormistlichten. Voordeel is wel dat het mistlicht afgaat wanneer het kontakt wordt afgezet en ik dus nooit 6 weken met een brandend mistlicht zal rondrijden na 1 mistbank.
Verder hebben die mensen er aardig wat invulwerk op veel a4tjes.
Op aanraden van Guido ben ik bij de weging mooi in het midden gaan staan met de betreffende as en dat is het dan ook; geen opmerkingen gekregen daar.
Nu is het wachten op bericht uit Brussel....

Ondertussen heb ik een caravan die io moet gezet worden om op vakantie te gaan en de vakantie zelf om de tijd te doden.

Bij mijn thuiskomt met de ram lag er een pakje klaar met de wheel well liners; die heb ik dan maar vlug gemonteerd.
Op vele fora zegt men dat er weinig of geen speling zou zijn tussen de bandflank achter en de liner. Bij mij kan ik er gerust mijn vingers tussensteken en zelfs mijn hand met een beetje wringen. dus volgens mij plaats genoeg.
De montage zelf verliep heel vlot. De lange vijzen en klips met schroefdraad welke bij een SRT de kunststof zijpaneeltjes vasthouden aan de laadbak dient men wel te recupereren; de bijgeleverde vijsjes zijn voor een RAM zonder kunststof paneeltjes.
De volgende stap is een degelijke afdichting maken vanaf de achterzijde van de wheel well liner tot aan de achterbumper zodat dat gat volledig dicht is voor vuil en modder.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 11:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
We lopen weer wat achter met de berichtgeving:

Onlangs een IPOD interface besteld in de US (zie linkje: http://www.crutchfield.ca/pac_aai_chy_chrysler_aux_input_adapter_p/541chyx.htm )
De montage verliep zeer simpel en het werkt prima. Enkel spijtig dat er geen inbouwconnectoren bij zijn. nu liggen de kabels maar wat te slingeren; daar moet ik nog wat voor vinden...
Met de interface is het mogelijk om via de radioknoppen (wel de us versie) beperkte handelingen uit te voeren op de ipod. Bovendien blijkt het ook te werken met de ipad.
Alleen zal ik me nog moeten bezig houden met de muziek in de juiste folders te zetten zodat ie korrect afspeelt.
De geluidskwaliteit lijkt me prima. In elk geval meer dan goed genoeg voor in een truck.

De SCT scanner is ondertussen ook besteld en onderweg naar hier. dan kan ik hem eindelijk eens uitlezen om te zien of er geen fouten zijn... :twisted: :twisted:

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 21:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Joepie, vandaag een brief in de bus met de bevestiging dat mijn attest van gelijkvormigheid klaar ligt bij de technische kontrole.
Nu de volgende stap.
Hier zit een gelukkig man.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 0:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2008 10:09
Berichten: 3096
Super, nu de rest nog

_________________
Christiaan
Chevy Silverado 5.3 2009
Before caliber srt4, Ram 1500 hemi sport, Ram 1500 daytona


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 1:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 05, 2010 20:03
Berichten: 169
Woonplaats: Knesselare, BELGIE
Alé Proficiat, het is zover :bounce:

_________________
serge...
07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 21:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Vrijdag a.s. Afspraak bij de technische kontrole voor tweedehandskeuring. (voor de Nl collega's: hiermee kan ik dan mijn nummerplaat aanvragen)
:bounce:

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2011 22:14 
dus als het goed is nog een paar dagen.
en dan kun je er me gaan rond toeren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2011 9:15 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
bhpaddict schreef:
Vrijdag a.s. Afspraak bij de technische kontrole voor tweedehandskeuring. (voor de Nl collega's: hiermee kan ik dan mijn nummerplaat aanvragen)
:bounce:


en dan deze nummerplaat aanvragen 9-SRT-010 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 19:45 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
De tweedehandskeuring is OK. Enkel niet kunnen verkrijgen dat ik een kleine motoplaat mag zetten; een rechthoekige zal het dus zijn...
Nu daar lig ik niet echt wakker van.
En euh 'k heb hem eens laten grollen. Doemme dat grolt lekker :D
De verzekering is ook al geregeld.
Nu maandag nog eens een dagje aan den DIV gaan staan aanschuiven om de papieren binnen te brengen. en als dat niet lukt woensdag opnieuw.
In dit geval is het beter dan opsturen omdat er nogal veel paperassenbrol bijzit...
Dan op naar de underbody coating.
Daarna de LPI.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 19:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
RamJan schreef:
bhpaddict schreef:
Vrijdag a.s. Afspraak bij de technische kontrole voor tweedehandskeuring. (voor de Nl collega's: hiermee kan ik dan mijn nummerplaat aanvragen)
:bounce:


en dan deze nummerplaat aanvragen 9-SRT-010 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


't is verleidelijk maar nog eens vier weken wachten en 1000,00 euro is er te veel aan.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 20:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 07, 2008 19:57
Berichten: 250
Woonplaats: België
Moet eens navragen , maar heb horen vertellen dat je niet meer naar DIV kunt.
Vroeger wel,ben er ook meerdere keren geweest.

Zou allemaal veranderd zijn.
Laatste keer om 11u bij verzekering alles binnengebracht en de dag nadien werd de nieuwe plaat thuis gebracht door de postbode.

_________________
Gert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 23:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 05, 2010 20:03
Berichten: 169
Woonplaats: Knesselare, BELGIE
Inderdaad zoals Gert aanhaalde, die tijd om zelf achter uw plaat te gaan is reeds lang verleden tijd dit gaat al één jaar niet meer !!!!
Als je hem vandaag nog had aangevraagd dan had je hem zeker voor Dinsdag met de postbode :wink:
Papperassenbrol?? hier teld enkel je rose papier voor inschrijving de rest is van geen tel.
.

_________________
serge...
07/2006 srt-10 QC mineral grey, VSI Prins, Valve Care dosing system, Belanger headers and mid pipes, Yokohama tires, EBC brake pads, Tailgate led light, Wheelliners, Bedrug full bedliner, Valeo Speed/visio, Oracle lighting technology


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 10:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
bhpaddict schreef:
RamJan schreef:
bhpaddict schreef:
Vrijdag a.s. Afspraak bij de technische kontrole voor tweedehandskeuring. (voor de Nl collega's: hiermee kan ik dan mijn nummerplaat aanvragen)
:bounce:


en dan deze nummerplaat aanvragen 9-SRT-010 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


't is verleidelijk maar nog eens vier weken wachten en 1000,00 euro is er te veel aan.


waarom 4 weken wachten? verzekeraar vraagt die aan, als die nog beschikbaar is krijg je een brief in de bus met het rekeningnummer
na de betaling naar de DIV gaan (deze zien of die betaald is) en de volgende dag de plaat bij u thuis
mijn gepersonaliseerde nummerplaat had ik binnen de 4 dagen (motoplaat)21cm op 14 cm

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling