Het is nu di jun 04, 2024 16:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 20:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Baschinist schreef:
Ja okee, maar dan zou die A3 juist schoner moeten zijn.
Maakt allemaal niet uit, die is exit en heb er nu 1 op benzine maar vond het toen wel frapant. Nou zat er wel een turbo op dus mag de uitstoot hoger zijn maar dan nog. De K30 kwam er fluitend door en die A3 zat elk jaar op het randje.



om aan de eisen te voldoen van nox laten ze uitlaat gas circuleren om de temperatuur te verlagen omdat dit inert gas is dat zal de warmte over een grotere massa verdeelt worden wat de temperatuur laat dalen en vorming van NOX laat dalen maar daar door ontstaat meer roet maar vangen ze op met een roetfilter als het ene stijgt daalt het ander.

en TDI motoren zaten altijd op het randje, iets slijtage aan verstuivers of pomp is kassa, met 10 min met een laptop zet ik hem dicht en haal je euro 5 waardes qua roet en de rest controleren ze niet,, en de verbranding word stukken beter , meer vermogen, lager verbruik , beter reactie turbo en veeeeel minder roet vervuiling......

Wat ik zelf niet begrijp waarom zulke relatief benepen inlaat collectoren, hoe meer luchtmassa er door kan hoe sterker de diesel.
zonder turbo dan, met maakt dat minder uit.

wat me ook opvalt op de filmpjes die ik her en der zie zie je weinig walmende K5/K30 hebben die dingen zo'n enorm lucht overschot ??
zou ook verklaren dat er lui zijn die een hummer pomp monteren en zo een 20 a 30 pk extra krijgen, gaat ie dan wel roeten & zuipen ?

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 20:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
ik zou het je niet durven zeggen. wat ik wel weet is dat je de K5/K30 ook nog wat kan kietelen met de brandstofpomp om er wat extra vermogen uit te krijgen. De eerste Hummers hadden trouwens ook een 6.2 blok zonder turbo, das dus min of meer hetzelfde als de K30.
Die 6.5 TD blokken ben ik niet zo kapot van. Maatje van me had een chevrolet met zo'n blok...onverwoestbaar volgens de kenners. Bij 225000 km liep het hele zooitje in elkaar en toen kregen we te horen dat al die blokken tussen de 200 en 250 duizend km in elkaar lopen. Dan kun jej je portomonnee wel trekken!

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 20:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Baschinist schreef:
ik zou het je niet durven zeggen. wat ik wel weet is dat je de K5/K30 ook nog wat kan kietelen met de brandstofpomp om er wat extra vermogen uit te krijgen. De eerste Hummers hadden trouwens ook een 6.2 blok zonder turbo, das dus min of meer hetzelfde als de K30.
Die 6.5 TD blokken ben ik niet zo kapot van. Maatje van me had een chevrolet met zo'n blok...onverwoestbaar volgens de kenners. Bij 225000 km liep het hele zooitje in elkaar en toen kregen we te horen dat al die blokken tussen de 200 en 250 duizend km in elkaar lopen. Dan kun jej je portomonnee wel trekken!



Dat heb ik ook gehoord over de 6.5TD blokken.
Wat ik wel weet als je op een on geblazen diesel een relatief kleine turbo zet een zo genaamde verbruiks turbo die met een hele lage over druk werkt waar je veel koppel van krijgt en makkelijker met hogere overbrengingen rijden en zo besparen omdat de cilinder vulling veel beter is en dus de verbranding completer. een vermogen turbo heeft een hogere boost kan veel meer diesel bij in en veel meer vermogen en in geval van een indirecte diesel stijgt het verbruik ook gelijk behoorlijk mee ,, bij een direct ingespoten diesel stijgt het verbruik minder hard als het vermogen wat wel behoorlijk stijgt.

vind het wel grappig een VW indirect diesel 1.9 met 60 pk en een 1.9 tdi de ene reed 1 op 18 en de ander 1 op 20 maar wel 30 pk meer en 90 nm meer,, en met chiptuning door professionals kon je makkelijk naar 125 pk gaan en zelfs nog wat zuiniger uitkomen bij gelijke rijd stijl bij de eerste generaties....... de latere generaties kon je aanzienlijk meer eruit halen, zelf heb ik een ALH blok dat 150 pk en 312nm heeft en gemiddeld 1 op 20,8 draaid met uitschieters naar 1 op 23,5. maar een bmw 320i alle hoeken van de weg laat zien.

maar zou een veel modernere direct ingespoten diesel V8 niet het zelfde kunnen doen ,, 250pk en globaal iets zuiniger , maar dat gaat zoveel kosten en al die moeite ,,, zou dan eerder een andere automaat monteren met overdrive en lock up ..... is de auto ook gelijk stiller.

is de reductie van een K30 veel korter dan van een K5 ???

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 22:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Baschinist schreef:
ik zou het je niet durven zeggen. wat ik wel weet is dat je de K5/K30 ook nog wat kan kietelen met de brandstofpomp om er wat extra vermogen uit te krijgen. De eerste Hummers hadden trouwens ook een 6.2 blok zonder turbo, das dus min of meer hetzelfde als de K30.
Die 6.5 TD blokken ben ik niet zo kapot van. Maatje van me had een chevrolet met zo'n blok...onverwoestbaar volgens de kenners. Bij 225000 km liep het hele zooitje in elkaar en toen kregen we te horen dat al die blokken tussen de 200 en 250 duizend km in elkaar lopen. Dan kun jej je portomonnee wel trekken!


da's wat overdreven denk ik , een kamaraad van mij heeft een crewcab longbed met 6,5turbo met 600000km (eerste motor).

ik heb er zelf al 1 gehad met 300000km en 350000km en ben laatst nog gaan zien met eentje met 400000km allemaal de eerste motor.

die van mij heeft er nu 200000km en loopt perfect.

ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord dat dit blokken op 200000km-250000km om zeep zijn.

het zijn in principe ook dezelfde blokken als de 6,2.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 23:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
dat is nou precies het punt, het is het 6.2 blok maar dan opgeboord en een boel meer vermogen eruit en daar kan het nou net niet zo goed tegen. die van mijn maat liep ook als een zonnetje.....

er zullen best motoren zijn die 600dkm gelopen hebben maar verhoudingsgewijs zijn er een hoop die tussen de 200-250dkm in elkaar draaien. Ga maar op zoek naar een 2e hands blok....die zijn er bijna niet omdat ze allemaal hetzelfde hebben.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2011 23:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Baschinist schreef:
dat is nou precies het punt, het is het 6.2 blok maar dan opgeboord en een boel meer vermogen eruit en daar kan het nou net niet zo goed tegen. die van mijn maat liep ook als een zonnetje.....

er zullen best motoren zijn die 600dkm gelopen hebben maar verhoudingsgewijs zijn er een hoop die tussen de 200-250dkm in elkaar draaien. Ga maar op zoek naar een 2e hands blok....die zijn er bijna niet omdat ze allemaal hetzelfde hebben.


iki heb er nog nooit van gehoord dat die blokken al zo vlug kapot gaan en ken nog mensen die er ook meer dan 300000hebben gedaan en nog rijden.(die ik daarnet niet had vernoemd)

eigelijk al de mensen die ik ken met een 6,5turbo of die ik zelf heb gehad zitten allemaal boven de 300000km dus dan klopt die stelling van jou toch niet.
Een 2dehands blok is moeilijk te vinden omdat er gewoon niet zo veel rondrijden dan een benzine of de 6,2 .

een 6,5turbo heeft nu ook niet veel meer vermogen dan een 6,2 hoor .

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 10:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
'k heb een 6.5 Turbodiesel met 200.000km. Blok geeft nog steeds een stevige indruk. Scheelt niets aan voor mijn part.

Dat een 6.5TD meer vermogen heeft dan een 6.2 is de waarheid, 't zal een 50pk schelen. Dat lijkt mss veel, maar dan kom je nog maar op 195pk uit. Er zijn bedrijven in Amerika die op betrouwbare wijze 300pk uit dat blok halen. 'k ben er zeker van dat er genoeg reserve in het blok zit ingebouwd.

Wat wel een zeer slechte levensduur kan veroorzaken is dat blok behandelen als een 1900 blokje. De Detroit Diesels die GM gebruikte moet je echt behandelen als diesel. Dus zeer rustig rijden bij een koud blok. Nooit lange tijde tijd WOT (wide open throttle ) rijden. Nieuwe olie om de 5000km.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 11:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Denk met een olie/water temp meter je beter kan inschatten wanneer ie echt warm is. ik zou dat wel als ik een K5 koop vrij snel willen regelen.
een toerenteller ook wel ,, neem aan dat er wel een W aansluiting zit op één van de dynamo's ?

En dit soort dikke diesels zijn door de omvang kwetsbaarder dan kleinere motoren ,, het uitzetten van het materiaal is groter

of je 4 zuiger van 1900 cc heb 475 cc of 8 zuigers van 6200 775 cc je ziet niet voor niets dat vrachtwagens separate cilinderkoppen hebben.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 11:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
ik heb een 94 er gmc gehad met een 6.5 zonder turbo,liep altijd goed maar weinig vermogen en alles stuk gehad aan dat ding.
pmd,tot 4 keer toe de bouten van de startmotor afgebroken,koppelomvormer losgetrilt me talle gevolgen van dien.
heb sinds 3 jaar een ford f250 diesel uit 1985 was orgineel een 6.9 wie bijna 800.000 mijl gedraaid had die was helemaal op ,een liter olie op 300 km.heb er vorig jaar een 7.3 uit 1990 ingezet met een zf 5 bak.op dat blok zat een aftermarket banks turbo zonder wastegate,heb de pomp een flink stuk opgedraaid(nooit doen zonder uilaatgastemperatuurmeter!!)turbo verstuivers gemonteerd en hij gaat als de brandweer,met optrekken rookt ie wel maar daarna niet meer.als ik dit blok vergelijk qua opbouw,koppel en vermogen en vergelijk met een 6.2 of 6.5 is die international van mij een echte dieselmotor wie gemaakt is om te werken.zat ook in schoolbussen,lichte vrachtwagens en dergelijke.die gm diesels zijn zeker niet slecht maar en je moet ook een beetje mazzel hebben,maar ik hoef er nooit weer een.doe mij maar een een international.


kijk maar s op deze site http://www.forgottendiesels.com
kan je een beetje vergelijken

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 11:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
heb ff gekeken,, bij de 6.5 staan toch wel wat dingen die duiden dat er vaker iets (duurs) stuk gaat.....

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 12:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
black cloud diesel schreef:
ik heb een 94 er gmc gehad met een 6.5 zonder turbo,liep altijd goed maar weinig vermogen en alles stuk gehad aan dat ding.
pmd,tot 4 keer toe de bouten van de startmotor afgebroken,koppelomvormer losgetrilt me talle gevolgen van dien.
heb sinds 3 jaar een ford f250 diesel uit 1985 was orgineel een 6.9 wie bijna 800.000 mijl gedraaid had die was helemaal op ,een liter olie op 300 km.heb er vorig jaar een 7.3 uit 1990 ingezet met een zf 5 bak.op dat blok zat een aftermarket banks turbo zonder wastegate,heb de pomp een flink stuk opgedraaid(nooit doen zonder uilaatgastemperatuurmeter!!)turbo verstuivers gemonteerd en hij gaat als de brandweer,met optrekken rookt ie wel maar daarna niet meer.als ik dit blok vergelijk qua opbouw,koppel en vermogen en vergelijk met een 6.2 of 6.5 is die international van mij een echte dieselmotor wie gemaakt is om te werken.zat ook in schoolbussen,lichte vrachtwagens en dergelijke.die gm diesels zijn zeker niet slecht maar en je moet ook een beetje mazzel hebben,maar ik hoef er nooit weer een.doe mij maar een een international.


kijk maar s op deze site http://www.forgottendiesels.com
kan je een beetje vergelijken


tja die pmd is een gekent probleem , deze gaat kapot van de hitte (pmd kost +-350euro).
als je de pmd op een andere plaats zodat hij koeld zet is alles opgelost .
het afbreken van de bouten vanb een starter heb ik eens gehad bij een 6,2 diesel van een k30 (is dezelfde starterals een 6,5) .

800000ml is goed gereden :shock:

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 14:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
heb er zelf 10.000 mijl mee gereden,en met het blok wat er nu inzit 20.000 mijl.het bevalt goed maar als ik nog een keer een motorwissel ga doen komt er een cummins 12 klepper in met een lijnpomp,die zijn ook erg goed.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 18:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
black cloud diesel schreef:
heb er zelf 10.000 mijl mee gereden,en met het blok wat er nu inzit 20.000 mijl.het bevalt goed maar als ik nog een keer een motorwissel ga doen komt er een cummins 12 klepper in met een lijnpomp,die zijn ook erg goed.




ik ben al blij als ik een K5 voor de deur zou hebben staan.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 0:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Deze week weer lekker bezig geweest!

Bandjes zijn om de velgen gelegd, bleken er van de 4 verbrede velgen 2 lek te zijn :( . Zelf weer gelast, 1 was gelijk goed, de andere ben ik 5 keer mee terug geweest en was nog steeds lek :evil:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :mrgreen: SIKAFLEX ftw :P en nou zijn is ie dicht!
Kon dus vandaag eindelijk eens passen hoe het allemaal uit zou gaan komen....wat ik al een beetje had verwacht: het past NET niet :lol: Rechtdoor gaat prima, moet ik bochten dan raken ze net m'n voorscherm. Was al voorbereid dus een lift-kit ligt al klaar.....morgen maar eens aan beginnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 24, 2011 0:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 09, 2010 14:26
Berichten: 1342
Woonplaats: Drunen
Wauw, prachtige bandjes man :thumbright: Kost wat maar dan hedde ook wa :D
Begint al een mooi monstertruckie te worden!

_________________
Jaap
'76 Dodge W200 440


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling