Baschinist schreef:
Ja okee, maar dan zou die A3 juist schoner moeten zijn.
Maakt allemaal niet uit, die is exit en heb er nu 1 op benzine maar vond het toen wel frapant. Nou zat er wel een turbo op dus mag de uitstoot hoger zijn maar dan nog. De K30 kwam er fluitend door en die A3 zat elk jaar op het randje.
om aan de eisen te voldoen van nox laten ze uitlaat gas circuleren om de temperatuur te verlagen omdat dit inert gas is dat zal de warmte over een grotere massa verdeelt worden wat de temperatuur laat dalen en vorming van NOX laat dalen maar daar door ontstaat meer roet maar vangen ze op met een roetfilter als het ene stijgt daalt het ander.
en TDI motoren zaten altijd op het randje, iets slijtage aan verstuivers of pomp is kassa, met 10 min met een laptop zet ik hem dicht en haal je euro 5 waardes qua roet en de rest controleren ze niet,, en de verbranding word stukken beter , meer vermogen, lager verbruik , beter reactie turbo en veeeeel minder roet vervuiling......
Wat ik zelf niet begrijp waarom zulke relatief benepen inlaat collectoren, hoe meer luchtmassa er door kan hoe sterker de diesel.
zonder turbo dan, met maakt dat minder uit.
wat me ook opvalt op de filmpjes die ik her en der zie zie je weinig walmende K5/K30 hebben die dingen zo'n enorm lucht overschot ??
zou ook verklaren dat er lui zijn die een hummer pomp monteren en zo een 20 a 30 pk extra krijgen, gaat ie dan wel roeten & zuipen ?