Heb de foto's op photobucket georganiseerd
Was vergeten dat me links dat niet meer werkten
Tank nu met elektrolyse schoon gemaakt, werkt echt boven verwachting! Heb me zo paar 100 euro bespaard.
Dit is een foto die ik nog had, maar hij heeft nog een tijd gestaan zonder vloeistof (niet slim achteraf) en het was dus nog wat erger:
Min op de tank en plus op de anode in de tank:
Na 18 uur elektrolyse met 0,8 Amp:
Het werd me al gouw duidelijk dat het wel ging werken maar dat ik wat meer stroom moest hebben. Op het werk de werkplaats lader mee gepakt en die ettelijke dagen eraan laten brommen met gemiddeld 2,5-3,5 Amp. En iedere dag een nieuwe anode in de tank.
Resultaat:
En de laatste, voor het idee op 4,5 Amp gedaan, tank werd er iets warm van
:
De coating staat al klaar, zodra ik de tank leeg zou gieten moest ik meteen aan de behandeling beginnen:
De overige roest is zwart geworden en zit amper vast, maar dit was na het leeg maken en uitspoelen:
Fijne kiezelen erin en wat water en ongeveer 30-45min op de beton molen:
Dit kwam eruit:
Schoon gespoeld en gereinigd met de flessen van Tank Cure:
Tank staat nu voor de 4-5e dag op de zolder met een kacheltje erbij voor uit te harden. Ze schrijven 6-7 dagen voor bij een temp van ongeveer 20 graden. Coating zit er goed dik op, had iets meer gekocht ivm de schotten, maar het zit netjes overal dus ben heel blij met het resultaat. (die druppels en druipers krijg je toch niet weg, maar dat maakt niks zolang het maar dicht is en niet meer roest).
Zaterdag op het werk de tank spuiten in de spuitcabine en dan is ook die weer keurig klaar.
Ook heb ik de stuurstang gemaakt (lag al even te wachten), deze komt van een 1952 F1 welke dus 5,3 centimeter korter is als een van een 1953 F100. Dit wist ik niet maar had op het werk even een adapter gedraaid met mijn geweldige draaikunsten
En die er tussen gelast zodat hij even lang is:
En er tussen gelast:
's Morgens ook de nieuwe stuurkogels opgehaald, die had ik besteld bij de locale USA parts pik:
Voor info rondom gedane werkzaamheden PB maar.