Het is nu di jun 04, 2024 1:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 11:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ik had er al een suspension lift onder zitten van 4". achter zijn dat blokken en voor een setje nieuwe bladveren.
De oude voorveren stonden hol en deze bol....of net andersom, hoe je het maar bekijkt.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 0:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
JaapMopar schreef:
thijsh schreef:
dik setje banden heb je eronder zitten!




en jaap,als je er wat bladen van achter bij wil leggen kun je het beste de onderste twee bladen die je voor nu hebt weghalen en vervangen voor de drie onderste van een achterpakket.
word hij een stuk stuger van, en komt weer mooi op hoogte zonder blokken ertussen.
perry van forum heeft dat pas ook nog gedaan ( staan hier ook ergens foto's van ) en daar istie flink van opgeknapt.

sorry voor het off-topic geblaat :wink:


Dit was ik precies van plan Thijs! Zal Perry nog wel raadplegen als ik eraan begin :wink: Rij toch niet offroad dus nu kan het nog geen kwaad


Ik heb de mazzel dat ik vlakbij Eeltink veertechniek in Heemskerk woon :D
Ik wil daar het bovenste blad opnieuw laten zetten, en dan de pakketten laten samen voegen met bladveren van de achter pakketten. (dan heb je 2 bladen meer als standaard)
En je voorkant is 8cm hoger

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 15:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Nou mensen, de eerste helft zit eronder! de cabine staat 3" hoger. Het bakkie moet ook nog maar ik wacht even beter weer af of tot er een overdekt plekkie beschikbaar is. Hij past thuis niet meer de schuur in nu :mrgreen: Afbeelding


Om te beginnen het grilletje gedemonteerd om bij de voorste 2 bevestigingspunten te kunnen komen.
Afbeelding
De kap om de koelfan los, deze moest wat verzaagd worden zodat de fan niet aanloopt na de verhoging.
Afbeelding
De stuurstang is telescopisch en hoef je weinig aan te doen, enkel even de borging uitboren zodat hij uit kan schuiven.
Afbeelding
Schakelstangetje naar je automaat toe moet los en moet je een stukje tussen lassen.
Afbeelding

In principe zijn dit de enigste onderdelen die los moeten voor je kunt gaan verhogen. Tijdens het opkrikken natuurlijk wel even kijken of er niet ergens een slangetje of kabeltje knel komt te zitten o.i.d.
De hele cabine staat maar op 6 punten vast aan het chassis, deze moet je eerst alle 6 oplossen. Ging bij mij vrij makkelijk, zat allemaal niet heel erg vastgeroest. Had wel een paar dagen voordat ik begon alles al eens even ingespoten met WD40. Vervolgens kun je aan de bijrijderskant beginnen met het opkrikken, 3 bevestigingspunten helemaal los maken en dan door krikken tot de verhogingsblokjes er tussen passen. daarna de bouten er door maar niet aandraaien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit ging allemaal heel soepel, met 1,5 uur had ik de bijrijderskant eronder zitten en kon ik door naar de bestuurderskant. Zelfde verhaal, ik had alleen de pech dat er toch wat was verschoven en dat ik de bouten niet voorgaats kreeg. dat heeft wat tijd gekost om op te lossen maar uiteindelijk zaten ook aan deze kant alle 3 de blokken eronder.
Alle bouten kun je nu definitief vastzetten en borgen met locktite, fankap in aangepaste vorm weer terug plaatsen en de het stangetje naar de automaat er weer tussen zetten.
Al met al viel het me alles mee en was het uiteraard tijd voor een proefritje :mrgreen:
Was te verwachten uiteraard maar zo'n verhoging komt de wegligging niet echt ten goede :mrgreen: maar alles werkt weer in ieder geval.
Nu dus het bakkie nog omhoog en dan zit de liftkit eronder. vervolgklusjes worden dan het aanpassen van de bumpers, de tank omhoog en ik wil even wat sidepipes maken want dat stapt toch wat makkelijker in met die korte pootjes van mij 8)

wordt vervolgd....

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 16:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
interessant om t ezien :bounce:

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 21:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Voor het vervolg zul je even geduld moeten hebben, dat wordt wel januari. Er moet weer gewerkt gaan worden :mrgreen:

Hoop dat het dan een beetje fatsoenlijk weer is, volgens de kenners komt er namelijk een horrorwinter :mrgreen:

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 22:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
ze zeiden ook dat we een mooie zomer zouden krijgen :( we hebben het gezien.........
al zijn ze beter in voorspellen van slecht weer dan van stabiel weer........


vind het wel ontzettend leuk om dit te volgen

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 13:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Ziet er goed uit :idea: De bandjes hebben nu wel genoeg ruimte zo te zien.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 14:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 19, 2011 4:57
Berichten: 71
Woonplaats: Appingedam
Misschien een iets mindere wegligging maar stukker ruiger!

Ik wacht af...

_________________
Size DOES Matter


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 18:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Zal met de bandjes nog krap zat worden als we weer eens het terrein in gaan denk ik. Misschien dat er nog een klein stukje spatbord vanaf moet :mrgreen:

En wat betreft die wegligging...als je strak door de bocht wil gaan moet je geen amerikaan kopen. Krijg nu tenminste overal voorrang met dat gezwabber :twisted:

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 15:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo nov 06, 2011 15:39
Berichten: 65
welke maat banden zijn dat?
en welk merk/type?

edit: ik zal voortaan eerst even het topic doorlezen voordat ik idiote vragen ga stellen :roll:
36x15.5 dus.

zie dat je een mede machinist bent, waar werk je als ik vragen mag?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 17:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Idd .... 36x15.50R16 van Mickey Thomson.

Vaar voor van Wijngaarden Marine Services uit Sliedrecht, nu als Maroff maar vanaf volgend jaar als kapitein dus dan moet ik m'n nickname maar eens gaan veranderen :mrgreen: maar het bekte wel lekker zo.
Maarre.....tegen alle planning in straks weer weg ipv morgen ( stakende tering engelsen weer :evil: ) dus ik ga ff haast maken met koffertje pakken....

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2011 23:45 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 22:09
Berichten: 13
Baschinist schreef:
Ik had er al een suspension lift onder zitten van 4". achter zijn dat blokken en voor een setje nieuwe bladveren.
De oude voorveren stonden hol en deze bol....of net andersom, hoe je het maar bekijkt.


mooie bak man , staat erg stoer hoog op de poten met die dikke banden derom !

kan je hem 4" verhogen op ze veren zonder dat je problemen krijgt met je aandrijfassen ? dan hoef je alleen de remslangen aan te passen ?
heb zelf namelijk ook een k30 van 85 die nog vrij laag is dus ben een beetje rond aan het kijken hoe en wat.

alvast bedank !

_________________
Robert

Chevy K30 6.2L diesel '85.
Kawasaki Z1000 '08
Zundapp 517 50cc '69
Kreidler Florett Buffeltank 50cc '66
Honda CD50 70cc '77
Yamaha Neo's 50 cc '11


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 10:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 9:22
Berichten: 59
Woonplaats: Groningen
Geniaal deze lift!

Zit er nu over te denken om die ook toe te passen op de truck.. :o

Het zijn neem ik aan solide polyurethaan bussen, dus je krijgt niet 1 groot rubber effect dat je cabine alle kanten op slingert? :albino:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 1:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
@ robertchevy: 4" suspension lift kan er zo onder. Volgens de verkoper ( vandam4x4) hoef je remslangen niet te verlengen maar ik heb dat wel gedaan. Zat allemaal niet zo sexy en ik had weinig zin om zonder remmerij te zitten na de eerste hobbel :mrgreen: Aandrijflijn hoef je niks aan te doen omdat ook je tussenbak wat naar beneden komt.

@ nOOn: Yup is idd polynogwat.....duur woord voor plastic :mrgreen: dus geeft niet mee. Als je een beetje handig bent kun je dat net zo makkelijk zelf maken, das een stuk voordeliger. vond het eigenlijk wel veel geld ( 300 euri) voor 12 stukjes plastic en evenzoveel bouten.

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 9:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
ik vind dit een interessant topic :mrgreen:

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 178 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling