Het is nu zo apr 28, 2024 1:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 16:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
Wat is de klepspeling van een v8 6.6l motor en moet deze warm of koud gesteld worden??????
inlaat = speling?
uitlaat = speling?

_________________
Whats the retail on 1 of those?More than you can afford pal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 18:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Dat is hydraulisch,daar valt nix aan af te stellen :wink:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 19:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
ford1955 schreef:
Dat is hydraulisch,daar valt nix aan af te stellen :wink:


Tenzij het spul los is geweest.....

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 21:10 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
chiel schreef:
ford1955 schreef:
Dat is hydraulisch,daar valt nix aan af te stellen :wink:


Tenzij het spul los is geweest.....


Hoe bedoel Chiel :?: Als ze her en der al dingen veranderd hebben :shock:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2009 0:15
Berichten: 182
Woonplaats: Mariakerke/Gent
RoBBaGe
Gaat deze vraag hier over de moter uit Uw Ford Ranchero?
Ford heeft bij mijn weten toch geen 6,6 l. (400 cui.) gemaakt,of toch wel?
Pontiac daarentegen wel,onder hande in de Trans Am.
Ik heb zo ééntje in m'n F100 zitten,en die zijn hydrolisch.
Ik dacht als er nieuwe of droge units geplaatst worden,er 1,5 toer aangehaald word,maar ben dit niet heel zeker.
Wel de volgorde in acht nemen.

_________________
'06 Dodge Ram 1500 Thunderroad Hemi
http://users.pandora.be/eddy2

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 23:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 17:38
Berichten: 635
Woonplaats: Almere
Als je koppen wisselt ofzo moet je daarna (1-malig) kleppen afstellen.
1 cylinder op tuimelen zetten tegenovergestelde (ontstekingsvolgorde) afstellen, spelingsvrij en dan iets extra spanning (legt aan autotype) meestal 3/4 slag.
Dit geld voor hydraulische stoters.
ontstekingsvolgorde 18436572
1 tuimelen 6 afstellen. 8 tuimelen 5 afstellen. etc.

_________________
Afbeelding
http://www.vdbraak.nl http://www.getparts.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 23:31 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
OOOOOOOOOOOH :!: Bedoel je dat,ja dat moet dan wel gebeuren,maar als het er eenmaal inzit en gedraaid heeft hoef je ze nooit meer na te stellen

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 04, 2010 23:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2009 0:15
Berichten: 182
Woonplaats: Mariakerke/Gent
Wat is de ontstekings volgorde van mijn motor ?

Chevrolet and GM Links draaiende motor
6 Cyl - 250 / 4.1L 1-5-3-6-2-4 n.v.t.
V6 - 262 / 4.3L 1-6-5-4-3-2 1-2-3-4-5-6
V8 - 305 / 5.OL 1-8-4-3-6-5-7-2 1-2-7-5-6-3-4-8
V8 - 350 / 5.7L 1-8-4-3-6-5-7-2 1-2-7-5-6-3-4-8
V8 - 383 / 6.4L 1-8-4-3-6-5-7-2 1-2-7-5-6-3-4-8
V8 - 454 / 7.4L 1-8-4-3-6-5-7-2 1-2-7-5-6-3-4-8

Chrysler
V8-318 / 5.2L 1-8-4-3-6-5-7-2 1-2-7-5-6-3-4-8

Ford Rechts draaiende motor
V8 - 302 / 5.0L 1-5-4-2-6-3-7-8 1-8-7-3-6-2-4-5
V8 - 351W / 5.8L 1-3-7-2-6-5-4-8 1-8-4-5-6-2-7-3
V8 - 460 / 7.5L 1-5-4-2-6-3-7-8 1-8-7-3-6-2-4-5

_________________
'06 Dodge Ram 1500 Thunderroad Hemi
http://users.pandora.be/eddy2

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 10:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
maar...wat kan het dan zijn dat mijn motor zo beroerd loopt? en tikt in laag toerental...gaat dit omhoog dan gaat hij alleen maar sneller en harder tikken?

( denk aan een bmw waarbij je heel hard de kleppen hoord!! )

_________________
Whats the retail on 1 of those?More than you can afford pal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 12:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 02, 2009 14:18
Berichten: 270
drijfstanglagers al eens gecontroleert wil bij wat oudere motoren nogal eens voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 14:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
drijfstanglagers en hoofdlagers zijn vervangen...alle pakkingen en keerringen zijn vervangen in het onderblok alles.

Ik denk dat ik maar eens de koppen eraf pak om te kijken of het niet een cylinder is die bekrast is of een zuigerveer die kapot is geslagen. Of misschien zelfs wel de zuiger die helemaal aan gort is.

Of misschien dat ik er zo wel gewoon mee door rijd en dan toch maar ga sparen voorn ander torretje :D

Maar stellen hoeft dus niet...??

_________________
Whats the retail on 1 of those?More than you can afford pal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 14:20 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
De uitslagen van de compressie was redelijk.

er is 1 cylinder die ongeveer 7 bar leverd...de rest rond de 9 a 10
wat er wel aan de hand is is dat de bobine niet zijn volledige spanning leverd.

Als je de compressie van de motor aanpakt,heb je best kans dat hij weer op 8 cilnders gaat draaien :wink:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 14:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
Bobine is inmiddels vervangen...door een nieuwe.

Hoe bedoel je de compressie aanpakt???

Hij loopt al een stuk beter op gas...maar nog niet zoals het moet zijn.

Wat me opvalt is dat als ik hem nu op bezine wil starten hij het maar heel erg moeilijk heeft :?: :?:

Snel verzopen...en tot hij warm is vaak afslaan...

daarna wel veel meer vermogen 8) als ie warm is.

_________________
Whats the retail on 1 of those?More than you can afford pal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 15:04 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Door middel van op te sporen waarom 1 cilinder maar 7 bar druk geeft en de rest van de cilinders 9 a 10 bar :wink:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 21:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 14, 2009 0:15
Berichten: 182
Woonplaats: Mariakerke/Gent
RoBBaGe schreef:
maar...wat kan het dan zijn dat mijn motor zo beroerd loopt? en tikt in laag toerental...gaat dit omhoog dan gaat hij alleen maar sneller en harder tikken?

( denk aan een bmw waarbij je heel hard de kleppen hoord!! )



Het zijn gewoon deze dat U hoort.........vervangen door nieuwe
http://www.summitracing.com/parts/SUM-HT817/

_________________
'06 Dodge Ram 1500 Thunderroad Hemi
http://users.pandora.be/eddy2

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling