Het is nu za apr 27, 2024 16:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2009 18:04 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
RoBBaGe schreef:
Remco,

De uitslagen van de compressie was redelijk.

er is 1 cylinder die ongeveer 7 bar leverd...de rest rond de 9 a 10
wat er wel aan de hand is is dat de bobine niet zijn volledige spanning leverd.

Tevens is de vonk maar 1.3 ms wat ook 1.6 zou moeten zijn?

Wat heel appart was was dat de gas toevoer op volledig open stond en veel te rijk stationair stond.

Hij had ongeveer een getal van 600 van niet ontbrand gas en na afstelling was dit ongeveer 130.

De goede man wist te vertellen dat hij nu ongeveer 1 op 5 zou moeten rijden.

Ik heb gister al even rond zitten snuffelen en begrijp dat jij nogal wat van dit soort auto's afweet..."de lopende vraagbaak bent"

De C6 bak is uit elkaar geweest en alles ziet er goed uit...

Ik hoor graag van je wat je nogmeer wilt weten.

grtz RoBBaGe


7 Bar is wel kritiek want je mag max 75% van de hoogste waarde afwijken :?

De vonktijd is moeilijk te zeggen,kan zijn dat de electrode afstand van de bougies te klein is of te veel weerstand in de rotor,verdeelkap en bougiekabels
:?:

En headers zijn te koop maar wel duur
http://www.summitracing.com/search/make ... Rank%7cAsc

En wat die ..."de lopende vraagbaak bent" ik hou meer van dat OUWE SPUL :D :D :D :D :D

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 15:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
hmmm

12 Graden voor BDP bij 625 TPM

Dat is wel heel vreemd...
hij draait nu stationair tussen de 800 en 825...moet hij dan zoveel lager komen staan?
Als ik nu al mijn gas loslaat dan hikt hij al van IK WIL GASSSSSS anders sla ik af!

bogies staan nu op 0,6?
Kabels zijn nieuw en verliezen niets.
bogies zijn ook nieuw
verdeelkap en rotor zijn volgensmij nieuw.

499 voor paited headers hahaha niet eens fully coated? :D

maja...

hoe zou ik die 7 bar op kunnen lossen? ik heb namelijk eigenlijk niet zoveel zin om weer de onderkant helemaal open te maken :-S

Ik hoor het graag van je Marco.


Laatst bijgewerkt door RoBBaGe op di dec 08, 2009 12:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 15:15 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
ja remco, ik ben ook erg benieuwd :mrgreen:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2009 17:08 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Toerental zal je waarschijnlijk niet halen door compressieverlies(1 cil 7 bar).

En om het compressie verlies op te lossen zal je toch de koppen moeten lichten om te kijken wat er aan de hand is,misschien een lekke klep,of koppakking of compressie veren :?

Als dit allemaal goed is heb je kans dat ook de vonktijd beter is en kan je ook de ontsteking makkelijkert afstellen

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 18:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
wat zou het kosten om de cylinders te laten opboren en er oversized zuigers in te plaatsen?
en hoe los je een lekkende klep op? toch niet schuren? dat de klep weer helemaal afsluit....


ik hoor het graag!

fijn weekend alvast!!!!

grtz RoBBaGe


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 20:33 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Lekke klep moet je vernieuwen,en opnieuw inschuren.

Wat een cilinders boren kost durf ik niet te zeggen

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2009 21:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
hmmm

ik geloof dat nieuwe koppen 1300 euries waren...
wat zou me een nieuw blok kosten met wat hogere performance?

Ik kan er me namelijk moeilijk in verdiepen ik kan niet echt goede websites vinden voorn ranchero...

Als er iemand nog goede websites heeft die snel en niet te prijzig zijn met versturen.

Dan hoor ik dat graag...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 10:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
Marco,

Kun jij mij vertellen waar de grade boog te vinden is voor de ontsteking?
Wat voor een bobine er bij de 400cui hoort zodat hij wel lekker op gas loopt!
Moet ik mijn ontsteking vervangen? deze zit namelijk op 1.2 1.3 vonktijd...en begreep dat deze voor gas 1.6 moet zijn...
Kan het ook zo zijn dat mijn gas led indicator verkeerd is afgesteld?
Ik heb nu namelijk 50 mijl gereden en hij staat op 2 bolletjes ( wat normaal ook zo was )

Ik heb hem opnieuw laten stelle en die man zei dat hij makkelijk 1 op 5 moest rijden. Wat ik hier nu uithaal is dat hij nu ongeveer 1 op 1 mijl rijd...dus niet veel verandering...maaar...ik rijd hem helemaal leeg :mrgreen:
1 ding is zeker...voor kerst krijgt de auto een cadeautje 110 liter benzine :lol:
Ik hoor het graag van je...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 11:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
RoBBaGe schreef:
Marco,

Kun jij mij vertellen waar de grade boog te vinden is voor de ontsteking?
Wat voor een bobine er bij de 400cui hoort zodat hij wel lekker op gas loopt!
Moet ik mijn ontsteking vervangen? deze zit namelijk op 1.2 1.3 vonktijd...en begreep dat deze voor gas 1.6 moet zijn...
Kan het ook zo zijn dat mijn gas led indicator verkeerd is afgesteld?
Ik heb nu namelijk 50 mijl gereden en hij staat op 2 bolletjes ( wat normaal ook zo was )

Ik heb hem opnieuw laten stelle en die man zei dat hij makkelijk 1 op 5 moest rijden. Wat ik hier nu uithaal is dat hij nu ongeveer 1 op 1 mijl rijd...dus niet veel verandering...maaar...ik rijd hem helemaal leeg :mrgreen:
1 ding is zeker...voor kerst krijgt de auto een cadeautje 110 liter benzine :lol:
Ik hoor het graag van je...


misschien elwin je aan info helpen. die weet al die adresjes wel... :mrgreen:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
En hoe kan ik Elwin benaderen?
Of komt hij vanzelf hier wel een keer langs :wink: op dit stukkie van het forum.

Miss dat je m anders even door kan verwijzen?

Ik hoor het wel Hans

_________________
Whats the retail on 1 of those?More than you can afford pal!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:15 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Bobine is volgens mij gewoon een standaard bobine

http://www.summitracing.com/search/year ... Rank%7cAsc

De gradenboog voor het ontstekingstijdstip staat op de krukas poelie

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:23 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Oja,heb je een ontsteking met contactpunten of electronisch :?:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
RoBBaGe schreef:
En hoe kan ik Elwin benaderen?
Of komt hij vanzelf hier wel een keer langs :wink: op dit stukkie van het forum.

Miss dat je m anders even door kan verwijzen?

Ik hoor het wel Hans



die leest alles over lpg met heel veel interesse dus zal wel reageren! :wink:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 13:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 02, 2009 16:36
Berichten: 282
Woonplaats: Eindhoven
Elektronisch...er lopen namelijk 3 draadjes naar de ontsteking...en 1 draadje was contactpunten en 2 of 3 was elektronisch...

ik hoor het graag ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 13:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
HanSRT-10 schreef:
RoBBaGe schreef:
En hoe kan ik Elwin benaderen?
Of komt hij vanzelf hier wel een keer langs :wink: op dit stukkie van het forum.

Miss dat je m anders even door kan verwijzen?

Ik hoor het wel Hans



die leest alles over lpg met heel veel interesse dus zal wel reageren! :wink:



:laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3:

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling