Ja, na wat gepriegel, geruk en gevloek heb ik dan toch eindelijk een kijkje kunnen nemen in mijn hatch..
Niet op de normale manier, want jammer genoeg zit ie inderdaad dicht met bouten aan de binnenzijde van de hatch!?
Zo garandeer je wel dat ie dicht blijft, maar wat een lompe manier. Ik weet ook zeker dat ik straks die gaten dicht wil hebben. Maaruh hoe zit een smugglers hatch normaal dicht dan (zodat ie ook makkelijk open kan)?
Ik heb dus de (al kapotte) bak (zat vast met een soort zwarte kit putty ish substantie. Pretty kansloos dus maar ja) toen via de cab er uit gehaald en toen kon ik er in kijken.
Ik heb er eerst 2-4 kilo zand uit moeten zuigen voordat ik de bodem kon inspecteren. Gelukkig voor mij ziet de bodem er netjes uit op een klein stukje direct onder mijn achterruit aan de bestuurders kant na.
flinke roestgaten! daar moet een stukje ingelast worden denk ik zo.
Ook opvallend is het hekwerk wat in mijn bak zit. Geen idee of dit origineel is of niet. Lijkt er wel op.
Maar ja judge for yourselves. Hier zijn de foto's van mijn harde werk
Plannen voor de hatch zijn om alles netjes kaal te schuren, gaten dichten, anti roest behandeling te geven, in de primer zetten en dan gelijk met de laadbak alles in de originele kleur te laten spuiten. Vervolgens rubberen strip monteren op de klep rondom en dan issie hopelijk waterdicht voor de toekomst.