Het is nu za apr 27, 2024 9:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 20:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
heey iedereen,

Mijn hoofd draait op volle toeren op dit moment voor mijn Ranchero. Toen ik hem een jaar geleden kocht, zag ie er goed uit. Maar toen had ie al een redelijk flinke puist (roest) op de rand van de bak en 1 wielkast zaten best wat hobbels en roestvorming. En hier en daar zit een hele kleine begin plekje.
Maar kort geleden hebben een maat van me en ik een "roest"check gedaan.. En het is allemaal niet echt veel erger geworden, behalve die dikke puist op de rand van de bak en die wielkast.. Vooral die wielkast is behoorlijk aangetast. En dat terwijl ik mijn auto zo goed mogelijk onderhoud. Schoonmaken/wax/drooghouden (stalling enz). hij ziet er over het algemeen nog goed uit. En hij is 8 jaar geleden totaal gerestaureerd. Hij staat nu altijd binnen behalve als ik er mee rij.

Dus om alles even kort samen te vatten... Qua uiterlijk mag er best wel wat aan gedaan worden.. maar is dit nou een reden om een restauratie te doen?? wanneer is het een teken om je auto eens goed onder handen te nemen??

hier een lijstje wat ik tot nu toe gedaan heb aan de Ranchero:

-grote beurt (dus alle filters, vloeistoffen, bougies, bougiekabels)
-nieuwe voorbanden (achterbanden zijn nog goed)
-fusee kogels voor
-gedeelte remleiding voor vervangen
- stuurkolom gereviseerd
-nieuwe remschijven en nieuwe remblokken
-elektrisch gedeelte voor de LPG gedaan

en dan een lijste wat er aan gedaan moet worden:

-roestplekken behandelen
-nadat de plekken zijn behandeld.. misschien opnieuw strak laten spuiten
-nieuwe voorruit
-dashboard elektriciteit moet nagekeken worden
-nieuwe velgen/huidige velgen opnieuw verchromen (chroom is er half af)


dan zijn er nog die dingen die ik zou willen zoals: nieuwe inlaatspruit stuk... 4bbl carburateur...nieuwe luchtscoop. Maar dat zijn dingen die ik altijd wel kan doen..

wat vinden jullie? het heeft geen haast.. Want deze zomer wil ik nog naar meetings en lekker cruisen.. maar het is meer voormezelf van mijn eigen planning..

alvast bedankt!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 23:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
ik denk dat de dikte van je portemonee bepaald hoeveel haast je hebt,t gaat er meer om of deze auto jouw ultieme auto is waar je nog jaren mee wil rijden,of heb je stiekem toch nog een andere auto op t oog

als t echt jouw auto is ,kun je toch op zijn tijd er de nodige reparaties aan doen

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 23:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
8 jaar geleden totaal gerestaureerd...?? In amerika zeker??

Het is wat john zegt...reken voor alleen strakmaken en spuiten maar gerust 4 of 5000 euroos. Anders heb je na een paar jaar weer van die puisten....
En voor de rest heb je ook nog aardig wat centen nodig...
Verkoop je Ranchero en leg dat geld erbij en je koopt een hele dikke kant en klare terug!! Voor je het weet ligt ie uit elkaar en staat ie in een hoek weg te rotten omdat er geen tijd/geld/zin meer is.. Ik hoor/zie dit regelmatig!

Bezint eer ge begint!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 11:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
Dat is mijn door de vorige eigenaar verteld dat ie 8 jaar geleden is gerestaureerd..

De gedachte om mijn auto te verkopen is niet in mijn op gekomen.
Ik heb wel een ultieme auto (dodge Charger 68) maar dat is een plan ver in de toekomst (als ik een huis met schuur/garage heb en ruimte).

maar voorlopig wil ik de Ranchero behouden, gewoon puur omdat ik er best aan gehecht ben..

die roestplekjes.. Is het noodzakelijk dat per direct te doen? of kun je het "roestprocess" vertragen en op een gegeven moment helemaal bewerken?

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 20:59 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Kan je niet eens wat foto's posten van die roestplekken? Als ze niet al te erg zijn zou ik niet de gehele auto restaureren/overspuiten, kost je een aardige duit hoor. Misschien is het wel een optie om alleen die plekjes te herstellen en plaatselijk bij te spuiten.

Ik ken het dat je heel de auto uit elkaar haalt om hem te restaureren. Als je hem uiteen hebt liggen ga je vanzelf onderdelen vervangen omdat je er dan makkelijker aankan, misschien ga je dan ook weer wat aan je motor veranderen, ..... zo loopt het aardig de spuigaten uit. Zeg nooit nooit want ik heb het zelf aan de hand gehad.

Ik heb zoals je weet ook een Samurai gehad. Die ging ik ook alleen maar "roest-aureren" :lol: maar toen die uiteen lag ging ik opeens ook een de motor reviseren, volledige aandrijflijn aanpassen, ander veren pakket, andere banden, ...... ga zo maar door. Op het einde had ik alles thuis liggen van onderdelen, was wel een paar duizend euro lichter maar ik had dan wel alles wat ik altijd wou :roll: , en toen had ik er geen zin meer in en ik wist dat ik die kosten er nooit meer uit ging halen als ik de auto klaar had en ooit verkocht. Heb toen alles appart terug verkocht en ben gaan sparen voor mijn ultieme truck (die wat ik nu dus ook heb). Ik kan gerust wat foto's posten als je dat wil van tijdens het project. Daar zie je echt geen einde in hoor :D

Dus denk goed na over wat je echt wil, oke je hebt erna misschien wel een "nieuw" uitziende auto waar je je misschien 10 jaar geen zorgen meer over moet maken maar is het dat allemaal waard??? Vooral als ik lees dat dit niet je ultieme auto is.
Tis allemaal gene porno zou mene kameraad zeggen :D :D

Nee serieus, als ik jou was deed ik het niet maar het is je eigen keuze. Ik zeg alleen maar wat ik zou doen.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 21:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ik heb zelf het liefst dat ik ook niet een complete restauratie hoeft te doen.
Is dat goed mogelijk om alleen plaatselijk te behandelen? want in principe is de wielkast en die puist het ergste. Maar kan dat met het spuiten? want dan is toch de kans groter dat er kleurverschillen zijn (ook als ik dezelfde kleurcode gebruik, omdat het "bestaande" lak misschien wat doffer is geworden)?

Sorry dat ik zoveel vraag.. Ik ben nog een leek in het amerikaanse auto gebied..:)

@caster... is een mooie uitleg! dank je wel :)

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 22:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 21, 2008 21:39
Berichten: 1273
Woonplaats: geldrop
Ga anders eens bij een spuiter langs, vraag het eens. Zij hebben er meer kijk op en kunnen je vast vertellen of de kleur te matchen is. Ze kunnen veel tegenwoordig.

Lassen is op zich niet zo moeilijk als je het een beetje in de vingers hebt..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 22:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Denk niet dat je met de originele kleur moet gaan overspuiten. Volgens mij hebben die schadebedrijven een apparaat waarmee ze de verf opmeten en zo de kleur kunnen mengen met dezelfde kleurintensiteit zeg maar.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 11:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
lassen moet wel lukken.. dat is niet zo;n probleem denk ik:)

Ik zal eens wat gaan opzoeken en navraag doen bij spuitbedrijven.

Bedankt voor de info!

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 23:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 28, 2009 12:54
Berichten: 501
Woonplaats: maasbree
plekjes kunnen ook heel mooi en onzichtbaar bijgespoten worden d.m.v. airbrush (is altijd nog stukken goedkoper dan b.v. een heel scherm te spuiten)




groejes Jesse

_________________
JESSE

2004 rumble bee
solar yellow
5.7 liter hemi magnum

THERE"S NO SUBSTITUDE FOR CUBIC INCHES!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2009 13:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 18, 2009 9:19
Berichten: 117
Woonplaats: Utrecht
Hoi,

Ook verstandig is om dan te informeren of je amerikaanse lak kan bijwerken met europeese lak. Dit heb ik ergens gehoord dat dat best lastig is en dat die twee laklagen niet met elkaar overweg kunnen.
Geen idee of dat nu dan ook werkelijk zo is, maar natuurlijk wel zo handig om dit ook even te checken. dat airbrush bijwerken klinkt wel als een goed idee...

en ook al heb je wat kleur verschil... so what?? alles is beter dan een dikke roestpuist waaronder de auto wegroest!!

succes

_________________
Light blue 1969 Chevrolet El Camino, Malibu 350ci, nickname: "Blue Bird"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2009 8:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 16:58
Berichten: 1561
Woonplaats: ergens tussen den oever en westerland
mischien een 2 kleurig schema er van maken :tongue8:

_________________
LIEVER 8 DIE KLAPPEN,DAN 6 DIE HET NIET SNAPPEN !!!!
ECHTE MANNEN KOMEN THUIS MET HONGER, NIET MET BLOEMEN
Afbeelding
WWW.355ELCAMINO.COM


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 10:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
bedankt voor jullie reacties!

ik ga de aankomende tijd een beetje rondvragen hier en daar bij schade-bedrijven over de kosten en mogelijkheden. Het lassen en strak maken kunnen we zelf wel. Dus dat zal wel goed moeten komen:)

bedankt

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling