Het is nu vr maart 29, 2024 1:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 22:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... &order_by=

Dit vind ik ook een mooie Ranchero.
Is deze hier bekend?

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 12:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
@Joost:
Ik heb je project doorgekeken en het ziet er goed uit. Mooi werk hoor. Heb jij nu gewoon pech gehad, dat je zo'n exemplaar kocht of kun je dit bij het grote gros tegenkomen.
Ik hoop eigenlijk niet op zo'n project als waar jij mee bezig bent. Maar respect, mooi werk :thumbright:[/quote]

Nou ja wat is pech Stefan, weet je wat het is in grote lijnen kan je zien wat er rot en twijfelachtig uit ziet.
Maar als je hem dan helemaal kaal gaat halen d.m.v. stralen dan komt al het narigheid gewoon naar boven :D

En een auto kan nog zo mooi in de lak staan, zegt nog niks over wat er onder zit :wink: ( heb van de week nog een mustang bij de straler zien staan waarvan ik dacht dat ie wel redelijk was, gewoon kas verrot).

En je laatste ranchero die je gevonden heb op het web ziet er een stuk aantrekkelijker en netter uit ! maar is niet bij mij bekend in idd geval.

Succes met je zoektocht :D

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 15:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
Stefan ik Had vorige week ook pech.. Toen ik mijn auto kocht was de bedrading echt ruk! :roll: we zouden met kerstdagen in de vakantie wat aan gaan doen maarja allebei erg druk
Toen heb ik vorige week gigantisch kortsluiting gehad met een klein brandje toen ik aan het rijden was.
Nu heb ik echt een maatje die goud waard Is hele dashboard ligt los hij Is super handig en solderen kan ie als de beste!
Hij maakt et weer helemaal origineel zoals het hoort met de kleuren je wilt niet weten... Relais ertussen gebouwd voor de toeter?? Alleen omdat ie niet werkte.. Meest gekke dingen Is hij tegen gekomen.. Ja mijn budget was ook minder
Ik ben ook pas 20 jaar dus ik vind het wel een hele prestatie al! Maar goed ben dus ook wat roest in de bodem tegen gekomen en dan ga ik van de week lassen op me gemakje

Moest et verhaal wel ff kwijt maar liever dat je 100 ccamino's heb gezien en dan de goeie koop
Dan de 1ste en de slechtse JE KAN JE GELD MAAR 1 KEER UITGEVEN

Succes ik blijf et volgen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 12, 2014 23:44 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Ik heb al kontakt met de eigenaar van die laatste ranchero gehad en de bedoeling is om er Zaterdag aanstaande te gaan kijken.
Uit het verhaal van de eigenaar blijkt dat hij er veel aan gedaan en vervangen heeft.
Ben benieuwd wat ik Zaterdag zal gaan zien. Hij ziet er zo op de foto's wel goed uit.

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 0:16 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Stefan schreef:
Ik heb al kontakt met de eigenaar van die laatste ranchero gehad en de bedoeling is om er Zaterdag aanstaande te gaan kijken.
Uit het verhaal van de eigenaar blijkt dat hij er veel aan gedaan en vervangen heeft.
Ben benieuwd wat ik Zaterdag zal gaan zien. Hij ziet er zo op de foto's wel goed uit.


Vanmiddag bekeken en het is een mooie en harde Ranchero.
Ook horen lopen. Een enorm bruut geluid door het ontbreken van de dempers. Deze zitten er niet meer tussen.
De auto had een half jaar niet meer gelopen, maar het was de accu erop en na even doorstarten gewoon lopen en eigenlijk direct mooi
en zonder bijgeluiden. Het blok is voorzien van een aantal Edelbrock-componenten en snellere nokkenassen van Crane.
Ben er verder met hem uitgekomen en deze zal het gaan worden. De bedoeling is om hem over 2 weken hier heen te halen.
Eerst maar eens lekker mee rijden en kijken wat er nog aan gedaan moet worden, maar daar lijkt het niet op.

Een paar dingen ga ik waarschijnlijk wel veranderen:
- Setje andere en wat grotere wielen monteren. Deze vind ik gewoon te klein voor zo'n grote auto.
- Weer een demper in de beide uitlaatpijpen monteren.
- Gordels monteren. Deze zitten niet meer in de auto. Ik zoek dus (het liefst blauwe) gordels.

Tijdens het gesprek kwamen we op de onderdelenvoorziening en de huidige eigenaar heeft wel eens onderdelen via iemand in Belfeld geregeld en was hier goed over te spreken. Hij kon alleen even niet meer op de bedrijfsnaam komen. Weet iemand hier welk bedijf dit kan zijn?

Ik heb verder nog geen foto's gemaakt, maar zal ik bij het ophalen nog wel even doen. Voorlopig heb ik alleen de foto's uit de advertentie.

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 10:52 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Mooi jongen dat je je keus hebt gevonden. :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 10:59 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Onderdelen zijn niet zo makkelijk te vinden, heb in Texas de rode gesloopt, was veel vraag naar onderdelen, daarna de hele auto verkocht, want opeens wilde iemand een Ranchero gaan bouwen als dragracer, zal eens vragen naar foto's

Afbeelding

Veel plezier met je aankoop.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 19, 2014 11:11 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Stefan schreef:
Stefan schreef:
Ik heb al kontakt met de eigenaar van die laatste ranchero gehad en de bedoeling is om er Zaterdag aanstaande te gaan kijken.
Uit het verhaal van de eigenaar blijkt dat hij er veel aan gedaan en vervangen heeft.
Ben benieuwd wat ik Zaterdag zal gaan zien. Hij ziet er zo op de foto's wel goed uit.


Vanmiddag bekeken en het is een mooie en harde Ranchero.
Ook horen lopen. Een enorm bruut geluid door het ontbreken van de dempers. Deze zitten er niet meer tussen.
De auto had een half jaar niet meer gelopen, maar het was de accu erop en na even doorstarten gewoon lopen en eigenlijk direct mooi
en zonder bijgeluiden. Het blok is voorzien van een aantal Edelbrock-componenten en snellere nokkenassen van Crane.
Ben er verder met hem uitgekomen en deze zal het gaan worden. De bedoeling is om hem over 2 weken hier heen te halen.
Eerst maar eens lekker mee rijden en kijken wat er nog aan gedaan moet worden, maar daar lijkt het niet op.

Een paar dingen ga ik waarschijnlijk wel veranderen:
- Setje andere en wat grotere wielen monteren. Deze vind ik gewoon te klein voor zo'n grote auto.
- Weer een demper in de beide uitlaatpijpen monteren.
- Gordels monteren. Deze zitten niet meer in de auto. Ik zoek dus (het liefst blauwe) gordels.

Tijdens het gesprek kwamen we op de onderdelenvoorziening en de huidige eigenaar heeft wel eens onderdelen via iemand in Belfeld geregeld en was hier goed over te spreken. Hij kon alleen even niet meer op de bedrijfsnaam komen. Weet iemand hier welk bedijf dit kan zijn?

Ik heb verder nog geen foto's gemaakt, maar zal ik bij het ophalen nog wel even doen. Voorlopig heb ik alleen de foto's uit de advertentie.




Hij zal c&p usa parts bedoelen hebben heel veel onderdelen liggen, en nu ook een nieuwe zaak in horst geopend.
Telef nummer 077-4759300 suc6 met je nieuwe speeltje :wink:



http://www.cpusaparts.com/


http://marlog-car-handling.com/


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 22:39 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Zoals ik in mijn vorige post al aangaf ben ik in ieder geval op zoek naar ee setje gordels voor de Ranchero.
De gordelvangers zitten er nog wel bij, maar de gordels zelf niet meer.
Dus als iemand nog wat over heeft.
Tevens heb ik nog een vraag over de dempers om in de uitlaat te monteren.
Is het een probleem om aan 2 originele dempertjes te komen?
Het schijnt dat er een bepaald type demper van Volvo is, die er goed tussen schijnen te kunnen.
Iemand hier ervaring mee?

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 22:41 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Nog een paar nachtjes en dan komt de Ranchero deze kant op :wav:.

Nu ik er een aantal dagen over heb nagedacht, ga ik eerst toch op zoek naar andere velgen.
De huidige velgen zijn wel mooi, maar ik vind ze veel te klein voor deze auto.
Wat zijn de maximale maten die nog goed passen?
Eigenlijk wil ik aan de achterkant een maatje groter dan voor, zodat de auto wat duikt en agressiever overkomt.
Is er iemand die dit ook heeft gedaan en er ervaringen mee heeft?

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 28, 2014 23:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
Van harte gefeliciteerd met je aankoop maar Is et niet belangrijker om ff olie wissel te doen
En ff grote beurt remmetjes enzo

Wielen weet ik niet maar wel foto's plaatsen hè!

Desmond


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 16:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 02, 2009 14:18
Berichten: 270
ja een hele hoop duitsers!,daarom noemen ze dit ook de duitse look,ik persoonlijk vind het helemaal niks,en het rijd ook een stuk minder,maar ieder zijn smaak,je kunt trouwens tot ong 22 inch gaan qua grootte en voor ong 8j en achter 10j breedte afhankelijk van de offset(et waarde)van het wiel en de bandenmaat..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 19:01 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Hey anthony ik spraak vandaag die dikkop, en ik begrijp dat je het blok er weer bijna in hebt hangen :!: kom maar op met die foto's jonghe :D





http://marlog-car-handling.com/



Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 19:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 02, 2009 14:18
Berichten: 270
hey Peer,welke dikkop bedoel je,ik ken er meerdere,en foto's op internet zetten?hoe moet de,ik ben nie zo technisch aangelegd(lees neandertaler) met de computer.
maar als het goed is loopt hij komende maand weer.sorry trouwens voor de topic vervuiling.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 29, 2014 19:51 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
anthony schreef:
hey Peer,welke dikkop bedoel je,ik ken er meerdere,en foto's op internet zetten?hoe moet de,ik ben nie zo technisch aangelegd(lees neandertaler) met de computer.
maar als het goed is loopt hij komende maand weer.sorry trouwens voor de topic vervuiling.





Die baas van jou :D





http://marlog-car-handling.com/




Www:-.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling