Het is nu vr maart 29, 2024 1:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 22:11 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Misschien dat ik me nu dubbel voorstel, maar dat hoor ik dan snel genoeg. In het Welkom-gedeelte had ik dit ook al gedaan.

Mijn naam is Stefan (42 jaren jong) en ik woon in Gramsbergen.
Tot op heden heb ik mij voornamelijk beziggehouden met klassieke Italiaanse auto's en ben ik het bezit van een Alfa GTV 2.0 uit 1977 en een Alfa 164 3.0 V6 24V uit 1993.
Maar bepaalde Amerikaanse auto's uit de jaren '60, '70 en '80 (o.a. de Mustang, Camaro, Firebird, El Camino, Ranchero, Charger etc.) hebben toch altijd meer mijn interesse gehad, maar ben er eigenlijk nooit echt naar op zoek geweest.
Het blijft kriebelen en zodoende toch maar eens besloten om afscheid van de Italianen te nemen en mijn andere interesse te gaan volgen.
Nu zoek ik er niet direct ééntje in topstaat. Er mag nog wel wat aan gedaan moeten worden als de basis maar goed is en er in ieder geval een APK op zit. Ik wil de auto dan beetje bij beetje aanpakken, maar er eerst een tijdje mee rijden om alles een beetje te leren kennen.
Uiteindelijk heb ik besloten om toch voor een El Camino of Ranchero te gaan en ben van plan om binnenkort eens bij een Ranchero te gaan kijken.
Mochten er hier op Forum ook nog leden zijn die ook wat weten, dan zou ik dat graag horen.

Nu heb ik toch nog een aantal vragen:
- Zijn er specifieke punten waar ik bij een Ranchero of El Camino op moet letten?
- Hoe is de onderdelenvoorziening en zijn er binnen Nederland ook de nodige leveranciers of ben ik echt op het buitenland aangewezen?

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 12:05 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
Hoi stefan welkom op het forum heb zelf sinds 4maanden ook een el camino en ja werkelijk schitterend!

Onderdelen zijn de problemen niet je kunt gewoon naar Tyra in Bunschoten gaan bijvoorbeeld.
Rockauto. Com heeft ook meer dan zat maar das wel het buitenland maar.. Plaatwerk das een stuk astiger

En waar moet je opletten ROEST zijn vaak standaard plekken deuren wielkasten kijk of er geen rotte plekken in de laadbak zijn de bodem van de auto Is die helemaal goed

Er zullen nog wel meer mensen tips geven ja verder kijk of de automat goed schakelt zijn allemaal kleine standaard dingen die enorm belangrijk zijn!!


Veel succes met zoeken en houd ons op de hoogte!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 23:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Desmond,

Inmiddels had ik al wat Ranchero / El Camino Projecten gevonden. Ik zal ze eens rustig doorkijken.
Van de week wil ik een Ranchero gaan bekijken. Deze schijnt niet in topstaat te zijn, maar wel rijdend. Het is een '73er met een 400 CU blok.
Op foto's zag ik in ieder geval dat alle merk en typeplaatjes er niet meer op zitten, dat de blanke lak her en der loslaat en dat de laadbak wat roest vertoont.
Waarschjnlijk zal de de techniek ook wat aandacht nodig hebben. Kan iemand mij wat meer over deze blokken vertellen (o.a. distributie).
Eerst maar eens kijken of het wat is en dan eerst zorgen dat er mee gereden kan worden. Dan maar invetariseren wat er gedaan moet worden.

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 1:18 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Vanochtend ben ik bij die Ranchero gaan kijken.
Op de foto's had ik al gezien, dat er werk aan zat. De auto moet in ieder geval gespoten worden.
Er zit wat laswerk aan de bodem van de cabine onder de bestuurdersstoel. De bumpers opnieuw verchromen, want die zijn in het verleden eens met een soort aluminiumverf overgespoten :shock: .
Het interieur is verder nog wel redelijk goed. Een klein brandgaatje in de bank en het dashboard is gescheurd. Voor de rest wel netjes.
Op zich viel deze mij niet tegen, maar deze gaat het niet worden.
Omdat de auto gewoon bij een bedrijf hier niet zo heel ver vandaan stond, had ik verder geen afspraak gemaakt en ben er gewoon heen gereden.
Ik kreeg daar te horen dat de Ranchero gereserveerd was en dat er gisteren een aanbetaling was gedaan.
Iemand van hier de auto gekocht?
Ik blijf de diverse sites in de gaten houden en vind vast wel een Ranchero of El Camino.

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 1:38 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di apr 05, 2011 13:45
Berichten: 67
Hoi stefan kijk das leuk dat je wat laat horen ja ik heb geen idee hoe handig je bent..
Kun je lassen enzo? Geld Is gewoon heel erg belangrijk ik heb er niet veel van
Daarom doe ik stukje bij beetje zoals nu ook heb in een klein fikkie gehad met nieuwjaarsdag
Massa kabel weggesmolten omdat elke eigenaar en aan prutst.. Ik ik gewoon kunnen zeggen ik rij nu naar spanje zonder dat de boel ontploft.. Maar ik werk gewoon woon nog thuis scheelt allemaal het Is nu winter ik rijd eigenlijk nagenoeg niet :bounce:

Ingeval ff terug te komen op die ranchero wat verwacht je?

Wil je een body off restauratie of net als mij rijdend projectje

Ik ben benieuwd :D

Groeten! Desmond


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 10:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Desmond,

Ik ben geen extreemhandige harry, maar kan wel een beetje lassen en sleutelen.
Gelukkig heb ik een aantal handige kennissen en familieleden.
Wat betreft de auto:
Ik ben eigenlijk niet van plan om een totaalbody off project te gaan doen. Ik heb dit een jaar of 9 geleden met hulp van wat kennissen in het verleden wel een met Alfa Romeo GTV-6 uit 1981 gedaan, maar dit was dus echt een meerjaren project (met wat tussenpozen ivm geboortes van de kinderen) van 5 jaar geweest.
Om eerlijk te zijn, heb ik daar nu geen in meer in. Deze Alfa heb ik inmiddels weer verkocht en heb nu dan een Alfa GTV uit 1977 als hobby-auto, maar ik wil nu gewoon wat anders en El Camino's en Ranchero's hebben mijn aandacht altijd al wel gehad. Ik vind die auto's gewoon mooi.
Ik zoek dus een rijdend exemplaar met APK, of anders één waar in eerste instantie zonder al veel werk een APK op kan.
En dan wil ik deze beetje bij beetje aanpakken en maak er dan een rijdend projekt van, zoals ik het ook met mijn huidige GTV heb gedaan en dat bevalt mij eigenlijk veel beter.

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 13:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
Is deze bekend?
Kom hem net tegen en staat hier in de buurt.
Ik vind dit eigenlijk wel de uitvoering met de mooiste neus. Het interieur lijkt mij niet meer standaard, maar interieurdelen zullen vast nog wel te vinden zijn.
Misschien straks maar eens bellen en gaan kijken.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... &order_by=

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 20:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Stefan schreef:
Is deze bekend?
Kom hem net tegen en staat hier in de buurt.
Ik vind dit eigenlijk wel de uitvoering met de mooiste neus. Het interieur lijkt mij niet meer standaard, maar interieurdelen zullen vast nog wel te vinden zijn.
Misschien straks maar eens bellen en gaan kijken.

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... &order_by=


En als ik de bedrading zo zie onder de motorkap :shock: :shock: mooi zootje vind je niet ?? En het interieur is ook niet echt origineel meer inderdaad :D

En als je wil weten waar El Camino's rotten moet je mijn topic eve doorbladeren :D

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=8099

Succes met de zoektocht !

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 20:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Mijn oude Ranchero is nu in België en ook te koop, kan meer info opvragen bij interesse.

Afbeelding

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 20:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Een paar kennissen van me zijn een Ranchero uit 1972 aan het restaureren. Die kunnen erg moeilijk aan onderdelen komen zoals headers, remmen en plaatwerk.
Voor de El-Camino's zal dit wel een stuk makkelijker zijn denk ik.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 20:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 02, 2010 21:16
Berichten: 502
Woonplaats: Wieringen
Rooienaar schreef:
Een paar kennissen van me zijn een Ranchero uit 1972 aan het restaureren. Die kunnen erg moeilijk aan onderdelen komen zoals headers, remmen en plaatwerk.
Voor de El-Camino's zal dit wel een stuk makkelijker zijn denk ik.


Klopt! niet gezegd dat alles direct past (spreek uit ervaring), maar bijna alles is nog nieuw te verkrijgen voor een Camino...

_________________
Joost.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 20:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Joost schreef:
En als ik de bedrading zo zie onder de motorkap :shock: :shock: mooi zootje vind je niet ?? En het interieur is ook niet echt origineel meer inderdaad :D


De verkoper neemt niet echt de moeite om mooie foto's te maken en de zooi en de auto en de bedrading moet een waarschuwing zijn dat de auto slechter is als op de foto's, heb honderden auto's bekeken en ze zijn zelden mooier dan de foto's :wink:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 22:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Vind ik ook,als de foto al beroerd is,meteen doorzoeken,net als een crappy website. Net als bij restaurants,als het er niet uit ziet is het eten meestal ook niets.Het is de "feeling ".

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 23:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo dec 29, 2013 10:40
Berichten: 46
Woonplaats: Gramsbergen
De zoektocht gaat gewoon door.
Ik heb niet de mogelijkheid gekregen om eea aan deze Ranchero zelf te bekijken. Vanmiddag de verkoper gebeld, maar de auto was al verkocht.
Ik heb vanochtend een lijstje gemaakt van Ranchero's en El Camino's die ik wel eens zou willen zien. Dus van de week maar eens een rondje bellen om wat bezichtigingen af te spreken.

@ texas boy:
Als je wilt, zou ik wel extra informatie over die Ranchero willen ontvangen.

@Joost:
Ik heb je project doorgekeken en het ziet er goed uit. Mooi werk hoor. Heb jij nu gewoon pech gehad, dat je zo'n exemplaar kocht of kun je dit bij het grote gros tegenkomen.
Ik hoop eigenlijk niet op zo'n project als waar jij mee bezig bent. Maar respect, mooi werk :thumbright:

_________________
Ford Ranchero (1978)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 0:40 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Stefan schreef:
@ texas boy:
Als je wilt, zou ik wel extra informatie over die Ranchero willen ontvangen.


Heb je een PM gestuurd

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling