USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
vermogen https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=1529 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | RancheroGT [ di feb 10, 2009 23:37 ] |
Berichttitel: | vermogen |
ik heb eigenlijk een klein vraagje bij mijn ranchero waar ik al een tijdje mee loop. Ik heb een 351m blok. een 5.7 liter V8. Veel mensen denken dat ik dan honderden PK's heb. maar ik heb nog maar net 150 pk. Hoe kan dat? een nieuwe (europese) fordje heeft bijna net zoveel pk's dan mijn, terwijl ie veel kleiner blokje heeft. Hangt het van de elektronisch gedeelte af? 150 pk voor een auto van 2100 kilo (die ook gebouwd is om spullen te vervoeren) is dat niet een beetje erg weinig? Wat waren de gedachtes van Ford toendertijds? greetz Hein |
Auteur: | moly [ di feb 10, 2009 23:41 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
het gaat niet allen om pk's maar belangrijkker is je koppel |
Auteur: | RancheroGT [ di feb 10, 2009 23:43 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
moly schreef: het gaat niet allen om pk's maar belangrijkker is je koppel ik zou echt niet weten wat mijn koppel is |
Auteur: | Henry [ di feb 10, 2009 23:54 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
Ik heb niet direct een antwoord maar misschien helpt dit: Iedereen in de waan laten dat je honderden pk's hebt dan. Mzl. |
Auteur: | Mobart [ wo feb 11, 2009 0:14 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
Nou volgens mij heeft een 351M -wat eigenlijk een Cleveland is- fabriekaf rond de 250 PK. Ondertussen is er natuurlijk wat vanaf en waarschijnlijk is dat gemeten aan het vliegwiel.. Maar het gaat idd om de torque ofwel koppel...effe googelen |
Auteur: | johnhemi [ ma feb 16, 2009 21:10 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
hebben autofabriekanten in die tijd niet veel autos teruggeschroeft ivm de oliecrises in die tijd? ik heb een 79er c3 corvette gehad,die af fabriek 190pk had |
Auteur: | moparmuscle69 [ ma feb 16, 2009 21:21 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
Zoieso zijn de vermogens flink teruggelopen met de oliecrisus. Dat kan tussen bijv. een auto van 72 en 73 wel 100 pk schelen. Idd zegt de ouderdom van een blok ook heel veel. Was ook laatst nog een leuke test bij topgear met een paar italiaanse merken die soms nog maar de helft van hun vermogen over hadden Een opfris beurt voor een oud blok doet wonderen. En electr.ontsteking!!! Suc6. |
Auteur: | Mobart [ ma feb 16, 2009 21:40 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
johnhemi schreef: hebben autofabriekanten in die tijd niet veel autos teruggeschroeft ivm de oliecrises in die tijd? ik heb een 79er c3 corvette gehad,die af fabriek 190pk had vanaf ongeveer 1971 zaten er geknepen koppen op (kleinere inlaatpoorten) en dat scheelde aanzienlijk in het vebruik en dat gaat weer ten koste van de paardjes... |
Auteur: | RancheroGT [ ma feb 16, 2009 21:46 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
ik ga binnenkort een grote beurt doen bij de Ranchero. Dus dat zal wel wat schelen denk ik. Het is altijd leuk om een beetje met vermogen te spelen en of het mogelijk is natuurlijk. wat zijn nou de onderdelen die echt essentieel zijn voor het vermogen? die nou bepalen of er veel of weinig vermogen doorheen gaan? greetz Hein |
Auteur: | moly [ ma feb 16, 2009 22:44 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
je kan beginnen met je inlaad uitlaad en brandstof toevoer dan adem je blok beter ken een hoop schelen |
Auteur: | RancheroGT [ ma feb 16, 2009 23:00 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
inlaatspruitstuk en carburateur gaat er zeker komen! Bestaat er iets van een cursus of een bedrijf die dingen in een soort scholing doet?.. over motorblokken en transmissies? puur om meer te leren/zelf te kunnen reviseren, beter maken/of iets dergelijks? Ik heb wel wat boekjes, maar in praktijk is misschien wel makkelijker om te leren? greetz Hein |
Auteur: | kokkie [ di feb 17, 2009 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
ga je het blok er helemaal uit halen of laat je hem hangen? anders een paar headers er op dat scheelt ook al. (als je die nog niet heb dan) en als je op benzine rijd ken je mischien een potje van dat rotzooi in je tank gooien dat je kleppen en alles reinigt mischien helpt dat ook wel. ik ben niet echt een gearhead maar mischien helpt het |
Auteur: | Mobart [ di feb 17, 2009 20:28 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
Ik zou pas gaan 'tunen' als je het hele blok gaat aanpassen.... Een ander spruitstuk, caburateur of headers gaat wel. Maar hoe vaak gaat het wel niet mis als je bv een scherpe nokkenas in een 'oud' blok schuift...!? De slijtage onderhevige onderdelen zijn op elkaar ingelopen en moet je zo houden, voor dat je het weet heb je een hoop tramelant en gaat het je veel geld kosten. Probeer eens een soortgelijk blok op de kop te tikken en haal die eens onderdeel voor onderdeel uit elkaar met een manual erbij.. dan zie je waar het over gaat en kun je niks verneuken.. Daar leer je het meeste van. vies woord eigenlijk... 'tunen' |
Auteur: | Mobart [ wo feb 18, 2009 10:39 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
hein, effe tv kijken: http://www.youtube.com/profile?user=Box ... iew=videos |
Auteur: | RancheroGT [ wo feb 18, 2009 15:04 ] |
Berichttitel: | Re: vermogen |
heey, dank je wel! zitten goede filmpjes in. Ik kan eventueel nog een oudere dodge blok krijgen (v8). Is dat een beetje te vergelijken als een 351 blok van Ford. Qua techniek? want dan zou ik dat ding een beetje uit elkaar halen en bestuderen. greetz |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |