Het is nu za apr 27, 2024 19:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 11:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
Ik heb een paar vragen over de duramex 6.6 diesel:

Wat is het verbruik?
Wat voor bak ligt er achter? past de 4l80e er achter?
en is zoon blok zwaarder dan een benzine blok.
en waar vind ik ze in welke types/bj chevy gmc


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 12:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Achter een Duramax hoort een Allison transmissie.
Verbruik van de mijne zit aan amper 15L met geladen trailer.
Groetjes

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 17:01 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
37blowncoupe schreef:
Ik heb een paar vragen over de duramex 6.6 diesel:

Wat is het verbruik?
Wat voor bak ligt er achter? past de 4l80e er achter?
en is zoon blok zwaarder dan een benzine blok.
en waar vind ik ze in welke types/bj chevy gmc


Net zoals Oldsminator zegt zit een duramax diesel zo ver ik weet sinds het begin van de 6.6 gekoppeld aan een allison transmissie. En deze wil je niet ruilen voor een 4L80e. Deze zou gewoon weg niet met het koppel van de duramax overweg kunnen. Ook is de allision tranmissie de laatste jaren een 6-bak zo ver ik me kan herinneren al sinds 2002/ 2003 modellen.

Het blok is een stuk zwaarder dan een bezine blok. Doordat er veel meer opzit. zeg turbo en dergelijke.
je kunt ze altijd vinden in een 2500HD zowel chevy als GMC. Of hoger en dan kom je bij de 3500HD uit.

Wat een voordeel kan zijn is dat met tuning makkelijk 150 tot zelfs 240 pk te behalen valt zonder al te grote modificaties. ( alleen het lucht filter huis moet aangepast worden) Wat voor effect dit op de allision of de motor heeft weet ik nog niet. Mijn vader heeft er 1 met tuning van 80k gereden en op die hij nu heeft zit ongeveer 50k zonder enkel probleem.

Als het is om aan te schaffen zou ik gewoon gaan test rijden. De HD diesel rijd sowieso alweer heel anders dan een en alweer anders dan een bezine.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 17:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
Okee, maar de 4l80e past er wel gewoon achter dus. De 4l80e die ik heb liggen is ook niet meer orgineel kan ca 800pk verwerken en werkt samen met een compushift. En deze 4l80e komt achter een diesel (ziekenwagen) vandaan

Blok is toch van aluminum en kaal zonder intake/turbo zou het blok toch niet veel zwaarder hoeven wegen als eenbenzine blok wat van staal is?

Ik wil zoon chevy niet aanschaffen alleen het blok :D ben met de voorbereiding bezig voor een nieuw projekt, iets van de 50er jaren ca1800kg. En wil daar misschien een duramex 6.6 twin turbo in hangen, maar dat ligt ook een beetje aan het brandstof verbruik orgineel

Alle info is welkom :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 17:34 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Hou wel rekening met het hoge koppel van zo'n Duramax 6.6, de eerste zitten geloof ik rond de 700Nm bij 1500 rpm.
Je versterkte 4l80e zal het mischien toch zwaar krijgen als je de Duramax nog gaat tunen.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 22:13 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2010 13:00
Berichten: 45
Woonplaats: Middelburg
De mijne doet 1 op 9 los, met het karretje 1 op 4.

Nu weegt de silverado ook 3200 kg, dat was jij niet van plan toch?

_________________
Groeten Ben.

Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 tdi
Binnenkort: Dodge Ram 1500 HEMI


It's not the car you drive,
It's the arm hangin out the window.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: do okt 28, 2010 22:16 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2010 13:00
Berichten: 45
Woonplaats: Middelburg
Solid schreef:
Wat een voordeel kan zijn is dat met tuning makkelijk 150 tot zelfs 240 pk te behalen valt zonder al te grote modificaties. ( alleen het lucht filter huis moet aangepast worden) Wat voor effect dit op de allision of de motor heeft weet ik nog niet. Mijn vader heeft er 1 met tuning van 80k gereden en op die hij nu heeft zit ongeveer 50k zonder enkel probleem.



Pardon? wie wat hoe waar?

_________________
Groeten Ben.

Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 tdi
Binnenkort: Dodge Ram 1500 HEMI


It's not the car you drive,
It's the arm hangin out the window.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 9:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
Dat heb ik ook wel een beetje verwacht/gehoopt dat hij richting de 1op10 zou halen welk jaar is die van jou?

Hier een paar sites voor te Chiptuning

http://www.datatuning.nl/a-12219671/dur ... -td-300-pk

http://www.bankspower.com/

Er zijn er meer kijk 1 van de eerste berichten (linkje) maar op het truck forum


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 12:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Stevens schreef:
Solid schreef:
Wat een voordeel kan zijn is dat met tuning makkelijk 150 tot zelfs 240 pk te behalen valt zonder al te grote modificaties. ( alleen het lucht filter huis moet aangepast worden) Wat voor effect dit op de allision of de motor heeft weet ik nog niet. Mijn vader heeft er 1 met tuning van 80k gereden en op die hij nu heeft zit ongeveer 50k zonder enkel probleem.



Pardon? wie wat hoe waar?


Ik zal even antwoord geven op je wie wat waar vraag ;)

Wie: U zelf;
Wat: Tuning khandheld op welk jaar de truck is http://www.pacificp.com/store/index.php ... cts_id=155
hoe: via odb2 port en tuning handheld selecteerd u de juiste performance tune.
Waar: Overal!

En dit zijn dan de tunes zonder dat er grote modificaties nodig zijn aan de truck. De uitlaat kan stock blijven alleen luchtfilter behuizing moet worden opgen geknipt. Op de site staan handleidingen en daar is te zien hoe.

Hoop zo genoeg antwoord gegeven te hebben ;)

Groeten Tim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 20:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
Ik bedoelde deze link nog

http://www.dieselplace.com/forum/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 22:49 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2010 13:00
Berichten: 45
Woonplaats: Middelburg
37blowncoupe schreef:
Dat heb ik ook wel een beetje verwacht/gehoopt dat hij richting de 1op10 zou halen welk jaar is die van jou?

Hier een paar sites voor te Chiptuning

http://www.datatuning.nl/a-12219671/dur ... -td-300-pk

http://www.bankspower.com/

Er zijn er meer kijk 1 van de eerste berichten (linkje) maar op het truck forum



de mijne is van 2004, welk motortype ik nou heb vraag ik me al een poos af.
Schijnt een type te zijn met slechte injectoren?

_________________
Groeten Ben.

Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 tdi
Binnenkort: Dodge Ram 1500 HEMI


It's not the car you drive,
It's the arm hangin out the window.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 22:52 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 27, 2010 13:00
Berichten: 45
Woonplaats: Middelburg
Solid schreef:
Stevens schreef:
Solid schreef:
Wat een voordeel kan zijn is dat met tuning makkelijk 150 tot zelfs 240 pk te behalen valt zonder al te grote modificaties. ( alleen het lucht filter huis moet aangepast worden) Wat voor effect dit op de allision of de motor heeft weet ik nog niet. Mijn vader heeft er 1 met tuning van 80k gereden en op die hij nu heeft zit ongeveer 50k zonder enkel probleem.



Pardon? wie wat hoe waar?


Ik zal even antwoord geven op je wie wat waar vraag ;)

Wie: U zelf;
Wat: Tuning khandheld op welk jaar de truck is http://www.pacificp.com/store/index.php ... cts_id=155
hoe: via odb2 port en tuning handheld selecteerd u de juiste performance tune.
Waar: Overal!

En dit zijn dan de tunes zonder dat er grote modificaties nodig zijn aan de truck. De uitlaat kan stock blijven alleen luchtfilter behuizing moet worden opgen geknipt. Op de site staan handleidingen en daar is te zien hoe.

Hoop zo genoeg antwoord gegeven te hebben ;)

Groeten Tim


Luchtfilter is volgens die site niet nodig, pas vanaf 2006, maar is wel interresant dit alles.

Toevallig niet nog zo'n apperaatje over?

_________________
Groeten Ben.

Chevrolet Silverado 2500HD 6.6 tdi
Binnenkort: Dodge Ram 1500 HEMI


It's not the car you drive,
It's the arm hangin out the window.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: vr okt 29, 2010 23:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 19:56
Berichten: 189
Woonplaats: hier
Stevens schreef:
[
de mijne is van 2004, welk motortype ik nou heb vraag ik me al een poos af.
Schijnt een type te zijn met slechte injectoren?


Welk blok je hebt kun je zien op de laatste link, 2004 is een overgangs jaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Duramex 6.6 diesel
BerichtGeplaatst: za okt 30, 2010 9:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Stevens schreef:
37blowncoupe schreef:
Dat heb ik ook wel een beetje verwacht/gehoopt dat hij richting de 1op10 zou halen welk jaar is die van jou?

Hier een paar sites voor te Chiptuning

http://www.datatuning.nl/a-12219671/dur ... -td-300-pk

http://www.bankspower.com/

Er zijn er meer kijk 1 van de eerste berichten (linkje) maar op het truck forum



de mijne is van 2004, welk motortype ik nou heb vraag ik me al een poos af.
Schijnt een type te zijn met slechte injectoren?



surf even naar compnine http://www.compnine.com/vid.php ; geef je VIN in en zoek even in de optielijst die je krijgt. Je ziet dan alle originele opties end.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling