Het is nu za apr 27, 2024 13:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 11:02 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
IS er iemand die het gemiddeld gebruik van een Silverado Duramax diesel weet? Heb een mooie zien staan, maar kost voor een particulier een vermogen aan wegenbelasting. Ik wil eens uitrekenen of dat qua verbruik en lagere brandstof prijs een beetje gecompenseerd wordt.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 11:26 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
dutchtbi88 schreef:
IS er iemand die het gemiddeld gebruik van een Silverado Duramax diesel weet? Heb een mooie zien staan, maar kost voor een particulier een vermogen aan wegenbelasting. Ik wil eens uitrekenen of dat qua verbruik en lagere brandstof prijs een beetje gecompenseerd wordt.


Een recente Diesel truck particulier rijden is in nederland onbetaalbaar kwa houderschapbelasting, verbruik zal zeker rond de 1 op 6 liggen :cry:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 12:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
De Silverado kost op diesel circa 660 per kwartaal, ben voor de Tahoe 420€ kwijt op benzine.
Hmmm, ik dacht altijd dat een diesel zuiniger liep dan een benzineversie. Ik haal met de tahoe makkelijk 1:7 maar die is natuurlijk ook wel wat lichter.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 17:37 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Wij hebben een Duramax.
Het hangt er echt van af hoe je ermee omgaat.
Je kan hem op een 13L krijgen maar dan moet je echt wel wat snelwegen doen en een rustige voet houden.
Eens je over de 120 gaat en met stevige voeten gaat optrekken dan gaat die vlot naar 16L en meer.
Nu, ga daar eens eens mee rijden en bezint eer je begint.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil de onze niet meer afgeven maar het is wel een vrachtauto waar je mee rijd tegen de Tahoe.
Je mag steeds eens een stukje komen sturen met die van ons als je wil.

PS, het gewicht van deze jongen gaat sterk naar de 3000kg als het een troost is, die van ons zit aan 3100 zonder bedliner en zonder achterbank.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 18:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Bedankt voor deze cijfers! Ik ben een rustige rijder dus ga maar even uit van 1:6,5 op diesel dan. Gewicht was 3060kg.

Silverado = 2680 wegenbelasting + 10.000 km : 6,5 x 1,21 euro/l= 4541 € per jaar

Tahoe = 1680 wegenbelasting+ 10.000 km:7 x 1,55 euro/l = 3894 € per jaar

Geen goed alternatief dus voor mij. Ik zou de Tahoe alleen omruilen voor een pick-up om wat goedkoper te gaan rijden.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 20:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
En dat is dan ook de rede dat ik 'm op vrachtwagenkenteken laat zetten, .... € 70,- per kwartaal x 4 = € 280,- p/j. Andere nadelen zie ik niet :D :D o-ja misschien één voor een meeting in het zuiden van het land een kwartier eerder van huis dan zij die 120km mogen op de snelweg om gelijk aan te komen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Hallo René,

Ik moet me ook aansluiten bij Oldsminator. Het rijden van een 2500 is echt een heel verschil dan met de tahoe! Alles is stijfer en stugger! En dat merk je echt onwijs. Ik vind het heel gaaf om af en toe met de 2500 rond te rijden vanwege het enorme koppel na de tuning! Maar ben blij met de avalanche als daily.

Kwa verbuik moet je inderdaad uitgaan van 1 op 6 a 1 op 7. Dit komt natuurlijk omdat het een behoorlijk zware truck is. Maar ik persoonlijk zodra ze de 4.5 duramax in de Avalanche gooien sta ik in vanavond nog bij de dealer ;)

En anders moet je toch eens gaan rijden met zo'n truck! Dat zijn pas echte trucks onder de pick ups!

Groeten Tim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 22:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Solid schreef:
Hallo René,

Ik moet me ook aansluiten bij Oldsminator. Het rijden van een 2500 is echt een heel verschil dan met de tahoe! Alles is stijfer en stugger! En dat merk je echt onwijs. Ik vind het heel gaaf om af en toe met de 2500 rond te rijden vanwege het enorme koppel na de tuning! Maar ben blij met de avalanche als daily.

Kwa verbuik moet je inderdaad uitgaan van 1 op 6 a 1 op 7. Dit komt natuurlijk omdat het een behoorlijk zware truck is. Maar ik persoonlijk zodra ze de 4.5 duramax in de Avalanche gooien sta ik in vanavond nog bij de dealer ;)

En anders moet je toch eens gaan rijden met zo'n truck! Dat zijn pas echte trucks onder de pick ups!

Groeten Tim


Sorry dat ik even of topic ga maar komt er een 4,5 duramax uit?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 22:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 09, 2009 16:13
Berichten: 298
Ik ga even met je mee off topic ;) Heel kort dan ;)

Maar ze hebben in 2007 al een werkende 4.5 duramax getoond op de sema die zat toen in een surburban en had 310 pk. Maar die plannen zijn toen in de ijskast gezet en toen kwam de crisis en nu heeft dodge wel gezegd dat ze een kleine diesel in de half tons willen. Maar dan moet er wel een markt voor zijn en dat willen ze gaan onderzoeken. Dus wakkert de hoop op de 4.5 duramax weer op!

Ze zijn wel al geproduceerd maar nog nooit in een productie versie gekomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 22:35 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Solid schreef:
Ik ga even met je mee off topic ;) Heel kort dan ;)

Maar ze hebben in 2007 al een werkende 4.5 duramax getoond op de sema die zat toen in een surburban en had 310 pk. Maar die plannen zijn toen in de ijskast gezet en toen kwam de crisis en nu heeft dodge wel gezegd dat ze een kleine diesel in de half tons willen. Maar dan moet er wel een markt voor zijn en dat willen ze gaan onderzoeken. Dus wakkert de hoop op de 4.5 duramax weer op!

Ze zijn wel al geproduceerd maar nog nooit in een productie versie gekomen.


Duidelijk, thanks.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 22:42 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
René, ik rij mijn K1500 Silverado ook particulier.
Ook ik ben een rustige rijder en haal met de mijne gemiddeld 1 op 6 op lpg.
De houdersschaps belasting is €453,00 p/3mnd op G3
De mijne weegt 2354kg met een 180ltr tank in achter in de bak.
Die 2354kg is erg ongunstig, omdat dit net 4 kg boven de grens van de gewichtsklasse is.
Omdat ik ivm mijn camperunit de gastank uit bak ga halen en er een 104ltr ring tank
onder komt, overweeg ik om het gewicht aan te laten passen.
Dan zak ik eeen gewichts klasse en zou dan €427,00 moeten gaan betalen
Op benzine weegt een K1500 ± 2210 kg, voor lpg rekent de rdw er 80% van de bruto tank inhoud
van de lpg tank in kilo's bij.

Dan zou dus een truck op lpg G3 wel gunstiger voor jou zijn

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 23:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 21:48
Berichten: 63
Ik moet beamen wat ik hier lees.
Ik zou een Duramax nu echt niet nemen voor de boodschappen of toerisme.
Als je regelmatig wat klussen moet is het wel de droom.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 7:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
In Nederland is het bijna onbetaalbaar om als particulier met een diesel truck te rijden.
Als je zakelijk rijd en veel zware vrachten hebt en/of vaak met een zware aanhanger rijd, is de diesel een uitkomst.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
mee eens om te werken gaat er niks boven de diesel rijdt nu met de oude variant 6,5l met turbo en in de trekkracht ben ik nog geen sterkere truck tegen gekomen de volgende voor mij wordt op zeker ook een duramaxx maar dit komt ook omdat ik veel met een aanhanger rondrijdt
maar vor prive denk ik dat het idd niet de meest economische truck is vanwege het hoge eigen gewicht

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 10:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
De gedachte kwam even op omdat ik op marktplaats een mooie zag staan. Omdat ik in het verleden voor m'n werk veel met diesels reed ( vooral landcruisers) en dat onverstoorbare rustige karakter met een berg koppel van zo'n dieselmotor me altijd er beviel, leek het me even interressant, maar als het er alleen maar duurder van wordt schiet het natuurlijk niet op.

Citaat:
René, ik rij mijn K1500 Silverado ook particulier.
Ook ik ben een rustige rijder en haal met de mijne gemiddeld 1 op 6 op lpg.
De houdersschaps belasting is €453,00 p/3mnd op G3
De mijne weegt 2354kg met een 180ltr tank in achter in de bak.
Die 2354kg is erg ongunstig, omdat dit net 4 kg boven de grens van de gewichtsklasse is.
Omdat ik ivm mijn camperunit de gastank uit bak ga halen en er een 104ltr ring tank
onder komt, overweeg ik om het gewicht aan te laten passen.
Dan zak ik eeen gewichts klasse en zou dan €427,00 moeten gaan betalen
Op benzine weegt een K1500 ± 2210 kg, voor lpg rekent de rdw er 80% van de bruto tank inhoud
van de lpg tank in kilo's bij.

Dan zou dus een truck op lpg G3 wel gunstiger voor jou zijn


Heb ik ook al even naar gekeken. Ik zag ook een leuke GMC op gas staan, maar daar kwam ik er qua inruil van de Tahoe niet uit. In de 1500 serie zie je maar heel weinig echte crewcab cabines. Een 1,5 cabine is echt te klein voor mij.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling