De gedachte kwam even op omdat ik op marktplaats een mooie zag staan. Omdat ik in het verleden voor m'n werk veel met diesels reed ( vooral landcruisers) en dat onverstoorbare rustige karakter met een berg koppel van zo'n dieselmotor me altijd er beviel, leek het me even interressant, maar als het er alleen maar duurder van wordt schiet het natuurlijk niet op.
Citaat:
René, ik rij mijn K1500 Silverado ook particulier.
Ook ik ben een rustige rijder en haal met de mijne gemiddeld 1 op 6 op lpg.
De houdersschaps belasting is €453,00 p/3mnd op G3
De mijne weegt 2354kg met een 180ltr tank in achter in de bak.
Die 2354kg is erg ongunstig, omdat dit net 4 kg boven de grens van de gewichtsklasse is.
Omdat ik ivm mijn camperunit de gastank uit bak ga halen en er een 104ltr ring tank
onder komt, overweeg ik om het gewicht aan te laten passen.
Dan zak ik eeen gewichts klasse en zou dan €427,00 moeten gaan betalen
Op benzine weegt een K1500 ± 2210 kg, voor lpg rekent de rdw er 80% van de bruto tank inhoud
van de lpg tank in kilo's bij.
Dan zou dus een truck op lpg G3 wel gunstiger voor jou zijn
Heb ik ook al even naar gekeken. Ik zag ook een leuke GMC op gas staan, maar daar kwam ik er qua inruil van de Tahoe niet uit. In de 1500 serie zie je maar heel weinig echte crewcab cabines. Een 1,5 cabine is echt te klein voor mij.