Het is nu za apr 27, 2024 11:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 19:22 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
sterling schreef:
Wat is er dan stuk gegaan aan jou Dodge ?



Hij heeft een keer verkeerde verbranding gehad in 1 cilinder. daardoor was de zuiger gesmolte en kon door de slijtage aan de cilinderwand de zuiger gaan kantelen en dat gaf een hard tik.
De oorzaak is nooit gevonden.
computer is goed.
verstuivers zijn 3 keer getest op 2 verschillende testbanken.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=546&st=0&sk=t&sd=a

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 21:38 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Vet allemaal om te lezen wat je al hebt gedaan aan je truck. Zover zouden velen niet durven gaan vrees ik.

Maar over je brandstofpomp, kan je niet een 12cil lijnpomp gebruiken? De nokkenas laten aanpassen/nieuwe erin zodat hij 2x brandstof doorpomp per cilinder. Zo doen ze het ook in de tractor pulling wereld. Hij knalt er dan wel een hele hoop vloeibaar goud doorheen maar dat boeit je volgens mij niet veel zoals ik kan opmaken uit je upgrades :lol:

Enne waarom geen stacks als uitlaat? Setje 6" of 7" mitre cut ofzo 8)

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 22:55 
DutchYellowRam schreef:
sterling schreef:
Wat is er dan stuk gegaan aan jou Dodge ?



Hij heeft een keer verkeerde verbranding gehad in 1 cilinder. daardoor was de zuiger gesmolte en kon door de slijtage aan de cilinderwand de zuiger gaan kantelen en dat gaf een hard tik.
De oorzaak is nooit gevonden.
computer is goed.
verstuivers zijn 3 keer getest op 2 verschillende testbanken.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=546&st=0&sk=t&sd=a


Ok ,ik begrijp het ,dat is aardig wat schade ,er zijn een paar dingen waar dit door kan komen ,een lekkende injector kan dit veroorzaken,door dat hij brandstof lekt als de ECM de injector driver niet de pulse geeft de injector te openen ,kan de diesel die dan in de verbrandingsruimte komt onsteken ,en waarschijnlijk veel te vroeg ,hierdoor wordt de temperatuur die normaal dan de uitlaat richting turbo ingaat enorm hoog reeds in de cilinder ,en kan de zuiger plaatselijk smelten.
Had jij ook een verhoogt motoroliepeil ? het is dan dieselolie wat een verhoogd motoroliepeil laat zien ,en dat is direct actie nemen ,want motoren produceren geen olie,dus is er iets aan de hand.
Een andere oorzaak is timing ,als de injector te vroeg opent ontsteekt die cilinder te vroeg wat ook weer enorme hitte geeft en ook een zuiger kan laten smelten,de oorzaak daarvan weet ik niet ,de ECM kan niet zomaar 1 injector te vroeg aansturen .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 23:04 
Caster schreef:
Vet allemaal om te lezen wat je al hebt gedaan aan je truck. Zover zouden velen niet durven gaan vrees ik.

Maar over je brandstofpomp, kan je niet een 12cil lijnpomp gebruiken? De nokkenas laten aanpassen/nieuwe erin zodat hij 2x brandstof doorpomp per cilinder. Zo doen ze het ook in de tractor pulling wereld. Hij knalt er dan wel een hele hoop vloeibaar goud doorheen maar dat boeit je volgens mij niet veel zoals ik kan opmaken uit je upgrades :lol:

Enne waarom geen stacks als uitlaat? Setje 6" of 7" mitre cut ofzo 8)


Dit is een common rail motor ,en ik denk dat jij een pop off diesel bedoelt ,een conventionele diesel met lijnpomp ,dat gaat niet werken met mijn motor ,ik snap wat jij bedoelt ,die 12 cil pomp kan dan 2 injectoren per cilinder bedienen,dat kan ,720 krukasgraden :12 is elke 60 graden ontsteking ,en met een 6 cil is het 720 graden :6 is elke 120 graden ontsteking .
Ik heb trouwens voor m,n Dodge ook een F250 gehad ,2 1/2 jaar ongeveer ,super auto ,mijne was de 7,3 L ,daar had ik een Hypermax 90 pk chip in de ECM zitten ,en een 5 inch uitlaat ,uitlaatgas temp en vuldruk meter ,nooit iets aan stuk gegaan ,verkocht aan een kennis die heeft ,m nu 3 1/2 jaar ,en ik denk dat er nu 380.000 km op staat en ik hoor nooit iets dat er iets kapot is gegaan.

Stacks vind ik niet zo mooi ,ik hou van een originele auto aan de buitenkant .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 23:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
sterling schreef:
DutchYellowRam schreef:
sterling schreef:
Wat is er dan stuk gegaan aan jou Dodge ?



Hij heeft een keer verkeerde verbranding gehad in 1 cilinder. daardoor was de zuiger gesmolte en kon door de slijtage aan de cilinderwand de zuiger gaan kantelen en dat gaf een hard tik.
De oorzaak is nooit gevonden.
computer is goed.
verstuivers zijn 3 keer getest op 2 verschillende testbanken.

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=546&st=0&sk=t&sd=a


Ok ,ik begrijp het ,dat is aardig wat schade ,er zijn een paar dingen waar dit door kan komen ,een lekkende injector kan dit veroorzaken,door dat hij brandstof lekt als de ECM de injector driver niet de pulse geeft de injector te openen ,kan de diesel die dan in de verbrandingsruimte komt onsteken ,en waarschijnlijk veel te vroeg ,hierdoor wordt de temperatuur die normaal dan de uitlaat richting turbo ingaat enorm hoog reeds in de cilinder ,en kan de zuiger plaatselijk smelten.
Had jij ook een verhoogt motoroliepeil ? het is dan dieselolie wat een verhoogd motoroliepeil laat zien ,en dat is direct actie nemen ,want motoren produceren geen olie,dus is er iets aan de hand.
Een andere oorzaak is timing ,als de injector te vroeg opent ontsteekt die cilinder te vroeg wat ook weer enorme hitte geeft en ook een zuiger kan laten smelten,de oorzaak daarvan weet ik niet ,de ECM kan niet zomaar 1 injector te vroeg aansturen .



Injectors zijn getest. 2x op de bank bij het revisie bedrijf. En nog 1 keer ergens in amsterdam daar konden ze er meer druk opzetten. Maar die waren in orde.
Alles is nagemeten met de timing van inspuiting. Maar dat was ook in orde.
Er was ook geen olie verhoging. Het kon trouwens ook al 20.000km eerder gebeurt kunnen zijn maar dat we het toen pas merkte omdat er zoveel slijtage was geweest en toen dus een tik gaf.

Het enige wat het dus geweest zou kunnen zijn is waarschijnlijk een vuiltje in de injector. In 98% van die gevallen is die injector dan stuk maar dat is mijnes niet. Dus misschien hoor ik dan bij die 2% :?
Dus een oorzaak weten we niet echt. Dat is best wel eng want misschien ios het over een jaar wel weer hetzelfde :?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: za okt 24, 2009 11:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Gaaf dat je de "looks" zo standaard hebt gehouden. Daar zal menige BMW, Golf GTI- rjder enz. zich stevig in verslikken bij het stoplicht :D :D

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 22:13 
dutchtbi88 schreef:
Gaaf dat je de "looks" zo standaard hebt gehouden. Daar zal menige BMW, Golf GTI- rjder enz. zich stevig in verslikken bij het stoplicht :D :D


Beetje late reactie ,maar idd ,dat is soms wel leuk ja ,als het echt een serieuze auto is die ernaast staat ,dan schakel ik 4 x4 in ,en linkervoet op de rem,beetje gas geven tot 25 psi vuldruk ,ff wachten tot het licht groen wordt .....en dan ..tja meestal een gat van 20-25 meter in de eerste 100 meter ,van 0-180 km /u is dit ding niet te besteken ,dan ff van het gas af,en direct 4x4 uitschakelen,dit kan alleen rechtuit ,want anders knappen er metaaldelen af.
ik heb best al wat mensen zeer teleurgesteld met deze 3500 kg zware truck,tuurlijk komen ze ervoorbij bij hoge snelheid ,want ik laat los net voor de speedlimiter ( 178-180 km/u ) harder kan eenvoudig ,gewoon de zekering eruit halen van de ABS,dan werkt de snelheidsmeter ook niet meer ,en dus de speedlimiter ook niet meer ,( gereden kilometer stand ook niet meer )dan gaat hij door tot de RPM limiter ( defueling ) vanuit de ECM,dat is ong bij 3500 rpm ,en loopt hij ongeveer 220 km/u maar daar zijn die trucks niet voor gebouwd ,en al helemaal de banden niet die erop zitten,dus gauw loslaten dat gaspedaal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling