Het is nu za apr 27, 2024 13:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: newdie cummins
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2009 23:39 
Hallo

Newbie hier ,ik heb m,n truck nu zo,n 3 1/2 jaar ,het is een Dodge ram 2500 4x4 quad cap met long bed ,vanaf dat ik hem heb zijn we al aan het proberen hoeveel zo,n motor hebben kan ,en dat is best veel !
Eerst een programmer er op gezet ,want met het standaardvermogen kon ik niet leven.
Dat was een Diablosport Predator met 3 settings + 70pk + 100 Pkof + 160 pk ,onnodig te zeggen dat ik die eerste 2 nooit heb geprobeerd ,super apparaat veel power ,rook ,wielspin etc .
Toen een TST powermax R 49 ,dat is een box module die stekkert zich tussen de raildruksensor ,timing sensor ,injectoren,en heeft een remote control in de cabine ,uitlaatgas temperatuur probe zit erbij wat goed afleesbaar is ,boost ,er zit ook een nakoeling op op temperatuur van uitlaatgas of op tijd ,je kunt dus de sleutel uit het contact nemen ,en de motor slaat af als de temperatuur is bereikt of de tijd om is.
Toen een twin turbo systeem van BD power ,maar ik belde die mensen voor wat info ,en ze zeiden : Did you changed your transmission for a full billet one ? ik zei nee , oh maar dan heb je minder dan 10 minuten plezier van die twin turbo kit zeiden ze ... Ok dus een nieuwe transmissie bestelt bij Fa Goerend transmissions ,toen de twin turbo erop gebouwd bij Fa APP in Weesp,en ook grotere injectoren geplaatst Fa F1 injectors USA ,met grotere tips en 2 gaatjes meer .
De uitlaat vervangen door een 4 inch van turbo tot achter,de lift pomp van Glacier USA erbij gezet om voldoende diesel aan te kunnen voeren ,met een dikke leiding er naartoe.
Ok ,klaar proefrijden ,wielspin in 1 , in 2 wielspin , in 3 ,wielspin opnieuw ,4 nu had hij grip ,nee het regende niet ..droog weer ,niet normaal BD geeft op hun site 575 pk en 1300 Ft /lbs koppel (weet niet precies in NM ,het was geloof ikk x 1,35 dus zal iets van 1600 NM wezen)
Ik heb vorig jaar eens een burn out gezet op USA meeting Muiden ,mag niet ,I know ,stonden 2 strepen van 100 meter lang ,die waren van de Cummins.

Er is nu een R 700 turbo upgrade kit uit van BD power,ik zit er steeds aan te denken ..... zou ik het doen ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 0:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dat klinkt allemaal super.
Die Goerend trans zijn goed. en lifetime warrenty.
DB is mooie spul. Ik heb ook al aardig wat keren op hun site gekeken :wink:

De R700 is helemaal te gek. En die schijnt ook nog wel bruikbaar te zijn voor normaal gebruik en ook voor het trekken van een aanhanger.

Volgens mij heb ik eens foto's van jou truck gezien op een ander forum. Die werden gepost door iemand met een camaro en een olds(???) rallye 350.
Kan dat kloppen?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 0:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Welcome en las de kop "Newdie cummins" dacht verrek, nieuw en gelijk overleden :D Have fun, Hans

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 1:04 
Ja dat kan kloppen ,das een vriend van mij ,Rob ,hij heeft een Camaro en een Olds rally 350 .
Newdie ,das wel een goeie zeg ,ik zat in het donker te typereren ,dat zal het wel geweest zijn denk ik..
Die R 700 is idd super ,maar de standaard CP3 bosch pomp (commonrail hogedrukpomp) is met 550-575 pk aan z,n eindje ,ik kan de injector pulse wide bij mij vergroten ,maar dan zie ik de rail druk zakken ,en gaat hij stotteren onder vollast bij maximum koppel,dus als ik die R 700 neem ,zal ik een gemodificeerde /CP3 pomp moeten,of een 2 e CP3 pomp erbij,die wordt dan snaar aangedreven ,en dan is het tekort aan diesel uit de wereld ,en de laaddruk gaat dan van 52 psi naar 65 psi ,dus moeten er dan weer ARP studs in om de cilinderkop op het dek te houden ,want die standaardkopbouten zijn goed tot 50-55 psi boost..dus het wordt wel weer een aardige ingreep dan ,mm ik moet er nog ff over denken


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 19:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
welkom Sterling en veel plezier hier

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 19:27 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
welkom sterling :hello2:laat de foto's maar komen hoor :lol:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 19:34 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
sterling schreef:
Hallo

Newbie hier ,ik heb m,n truck nu zo,n 3 1/2 jaar ,het is een Dodge ram 2500 4x4 quad cap met long bed ,vanaf dat ik hem heb zijn we al aan het proberen hoeveel zo,n motor hebben kan ,en dat is best veel !
Eerst een programmer er op gezet ,want met het standaardvermogen kon ik niet leven.
Dat was een Diablosport Predator met 3 settings + 70pk + 100 Pkof + 160 pk ,onnodig te zeggen dat ik die eerste 2 nooit heb geprobeerd ,super apparaat veel power ,rook ,wielspin etc .
Toen een TST powermax R 49 ,dat is een box module die stekkert zich tussen de raildruksensor ,timing sensor ,injectoren,en heeft een remote control in de cabine ,uitlaatgas temperatuur probe zit erbij wat goed afleesbaar is ,boost ,er zit ook een nakoeling op op temperatuur van uitlaatgas of op tijd ,je kunt dus de sleutel uit het contact nemen ,en de motor slaat af als de temperatuur is bereikt of de tijd om is.
Toen een twin turbo systeem van BD power ,maar ik belde die mensen voor wat info ,en ze zeiden : Did you changed your transmission for a full billet one ? ik zei nee , oh maar dan heb je minder dan 10 minuten plezier van die twin turbo kit zeiden ze ... Ok dus een nieuwe transmissie bestelt bij Fa Goerend transmissions ,toen de twin turbo erop gebouwd bij Fa APP in Weesp,en ook grotere injectoren geplaatst Fa F1 injectors USA ,met grotere tips en 2 gaatjes meer .
De uitlaat vervangen door een 4 inch van turbo tot achter,de lift pomp van Glacier USA erbij gezet om voldoende diesel aan te kunnen voeren ,met een dikke leiding er naartoe.
Ok ,klaar proefrijden ,wielspin in 1 , in 2 wielspin , in 3 ,wielspin opnieuw ,4 nu had hij grip ,nee het regende niet ..droog weer ,niet normaal BD geeft op hun site 575 pk en 1300 Ft /lbs koppel (weet niet precies in NM ,het was geloof ikk x 1,35 dus zal iets van 1600 NM wezen)
Ik heb vorig jaar eens een burn out gezet op USA meeting Muiden ,mag niet ,I know ,stonden 2 strepen van 100 meter lang ,die waren van de Cummins.

Er is nu een R 700 turbo upgrade kit uit van BD power,ik zit er steeds aan te denken ..... zou ik het doen ?


Als ik dit allemaal lees lijkt het wel of je er een race auto ervan aan het maken bent, je moet er maar verstand van hebben knap :iroc:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 22:53 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
welkom! en nu op met die foto's :D

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 23:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Dus je hebt nu nog je standaart cp3?
Hoeveel HP injectors heb je ernu in zitten?
Ik had altijd begrepen dat een 4"uitlaat goed is als je tussen de 300 en 400 PK hebt.
En tot de 500 PK kan je het beste een 5" nemen.
En daarboven kan je het beste een 6" nemen.
Dat heb ik ooit eens gelezen. Of het zo is weet ik niet.

Op de site van BD staat dat de BD Twins het aan kan om tot de 575 PK te leveren. Het betekent niet dat jij die hebt.
Dat ligt ook aan je andere mods.

Als je nou een andere CP3 neemt met 90HP of 120 HP injectors en een 5"of 6" uitlaat dan denk ik dat er nog wel heel wat verandert aan het vermogen dat hij dan heeft. :D :D



Heb jij je standaart intercooler?
Zoja heb jij dan met plastic kappen aan het begin en einde?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 7:44 
Foto,s gaat nog niet echt lukken ,vanavond nog eens proberen .
De CP3 pomp is idd nog standaard ,de twin turbo kit is idd goed voor 575 pk ,als er voldoende brandstof is ,en dat heb ik want de cps kan dit net aan ,en bij vol vermogen heb ik geen rook,dus lucht genoeg ,de injectoren zijn stage 1 ,dus + 50 pk ,dat heb ik gedaan zodat er nog normaal mee te rijden is zonder dat er een rookgordijn achter hangt .
De uitlaatgas temperatuur blijft onder controle ,en zit ongeveer bij 1350 F , uitlaatgas backpressure /drivepressure is ongeveer 48 psi ,en dat is redelijk hoog zeker als je ziet dat de motor 52 psi laaddruk heeft ,de intercooler is volledig aluminium,dat zijn ze allemaal voor 2005 ,daarna heb je die plastic tanks .
Een 4 inch uitlaat is prima to 600 -650 pk ,5 inch gaat tot 850 pk ,en 6 inch tot 1200 pk.
Er zit een raildruk meter in mijn truck ,zo kan ik ongeveer zien hoeveel de CP3 voeding geeft ,want de pomp wordt bedient door de FCA ( fuel control actuator ) en die wordt bedient door de ECM ,de raildruk zakt naar iets onder de 20.000 psi bij vol vermogen ,dus de cp3 staat vol open omdat de motor normaal als ik alle electronica uit zet de druk rond de 24000 psi zit ,maar er wordt dan veel minder afgenomen.
uitgaan de van de laaddruk met mijn modificaties /backpressure /raildruk kun je het vermogen vergelijken met trucks op DTR forum met ongeveer dezelfde waarden ,die truck dynoen ongeveer 550 pk aan de achterwielen.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 7:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
sterling schreef:
Foto,s gaat nog niet echt lukken ,vanavond nog eens proberen .
De CP3 pomp is idd nog standaard ,de twin turbo kit is idd goed voor 575 pk ,als er voldoende brandstof is ,en dat heb ik want de cps kan dit net aan ,en bij vol vermogen heb ik geen rook,dus lucht genoeg ,de injectoren zijn stage 1 ,dus + 50 pk ,dat heb ik gedaan zodat er nog normaal mee te rijden is zonder dat er een rookgordijn achter hangt .
De uitlaatgas temperatuur blijft onder controle ,en zit ongeveer bij 1350 F , uitlaatgas backpressure /drivepressure is ongeveer 48 psi ,en dat is redelijk hoog zeker als je ziet dat de motor 52 psi laaddruk heeft ,de intercooler is volledig aluminium,dat zijn ze allemaal voor 2005 ,daarna heb je die plastic tanks .
Een 4 inch uitlaat is prima to 600 -650 pk ,5 inch gaat tot 850 pk ,en 6 inch tot 1200 pk.
Er zit een raildruk meter in mijn truck ,zo kan ik ongeveer zien hoeveel de CP3 voeding geeft ,want de pomp wordt bedient door de FCA ( fuel control actuator ) en die wordt bedient door de ECM ,de raildruk zakt naar iets onder de 20.000 psi bij vol vermogen ,dus de cp3 staat vol open omdat de motor normaal als ik alle electronica uit zet de druk rond de 24000 psi zit ,maar er wordt dan veel minder afgenomen.
uitgaan de van de laaddruk met mijn modificaties /backpressure /raildruk kun je het vermogen vergelijken met trucks op DTR forum met ongeveer dezelfde waarden ,die truck dynoen ongeveer 550 pk aan de achterwielen.

Arthur


:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Helemaal super.
Ik heb heb die info ook alleen maar van horen zeggen. :roll:

Ik heb ook een 2005 maar bij mij zitten er wel plastic kappen op.
Dat schijnen er nog een aantal te hebben van begin 2005.
Ze zeggen alleen dat die nog wel eens uit elkaar kunnen knallen als je je turbo wat meer laat werken. :? :?

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 11:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 03, 2008 20:10
Berichten: 109
Woonplaats: Roosendaal
Jeetje ... allemaal te gek zeg........ meer als de helft weet ik niet waar jullie het over hebben....... en daar ik ik met mijn Edge systeempje...

Maar vertel ook es wat je verbruik nu is ???

gr John

_________________
Ram2500 diesel tuned to 430pk 22"wheels,

Afbeelding

Dodge B 250 1985

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 14:01 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Ik weet er verder ook niet heel veel van.
Maar ik ben internet ook afgestruint naar alle info voor zo'n soort set als Arthur heeft.
Ik sluit ook niet uit dat er ooit een set twins komt. :D
Ik ben alleen een beetje tegengehouden(geschrokken) nadat me motor stuk was gegaan. Toen had ik zoiets die truck blijft helemaal standaart. Maar de Banks Six Gun zit er nog steeds op. :lol: alleen heb ik die niet meer gebruikt sinds de revisie.
Nou rij ik weer zo'n 7 maanden en nu begint het toch weer te kriebelen zo'n set twins. En nu helemaal Arthur zich hier heeft aangemeld :D

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 18:27 
Wat is er dan stuk gegaan aan jou Dodge ?
Overigens mijn Dodge is 2003 ,en de plastic tanks zijn van voor 2005 ,dus alle 2003 en 04 ,s hebben de alu intercoolers .
Die plastic tanks komen eraf bij 40 -45 psi vuldruk,maar alleen als ze erg heet worden


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: newdie cummins
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 18:35 
Sjeng

Het is niet echt de bedoeling om een soort raceauto te maken ,dan had ik als basis beter een SRT 10 kunnen nemen ,want die ligt beter op de weg ,en remt veel beter ,en is dik 400 kg lichter ,en stuurt veel beter etc ,ik gebruik mijn truck ook om m,n boten te trekken naar de jachthaven ,en dat gaat perfect met een diesel ,en zeker de 4x4 aandrijving is soms onmisbaar met zware boten zo nu en dan.
Ik snap denk wel wat je bedoelt ,ik vraag mezelf ook soms wel eens af wat ik gedaan heb,maar ik vind het wel altijd weer super om andere auto,s/mensen the shockeren bij een stoplichtsprintje van nul tot 160 km/u ,en dan ben ik toch best wel weer blij met het truckje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling