Het is nu do maart 28, 2024 16:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 16, 2013 21:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Heeft er iemand deze toevoeging wel eens gebruikt bij diesel motoren.
Ik lees op de forums in US alleen maar lof, langere levensduur injectors, beter oliedruk ,Betere koude start enz...

http://www.revxoil.com

Afbeelding

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 16, 2013 21:22 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
airstreampieter schreef:
Heeft er iemand deze toevoeging wel eens gebruikt bij diesel motoren.
Ik lees op de forums in US alleen maar lof, langere levensduur injectors, beter oliedruk ,Betere koude start enz...

http://www.revxoil.com

Afbeelding



Koud start probleem nog niet opgelost pieter :?: ik zou het gerust gebruiken baat het niet dan schaat het niet zou ik zeggen, je ben tenslotte niet de enige gebruiker :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 16, 2013 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Hoi Peer,

Start probleem is wat wazig, er is niets aan de hand zeggen ze in Ursem, maar het is toch anders dan voor de vakantie, want toen is het onstaan.
Dus ik maak me geen zorgen, maar als ik de reviews lees op de verschillende forums heeft het een positive invloed op het gehele motor management.

voorbeeldje en zo zijn er velen
http://www.powerstroke.org/forum/genera ... iever.html

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 16, 2013 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ook een interessante.


1. Originally when the 6.0 first came out it used a split shot or actually they called it a pilot injection programming. This was a pre-injection event of fuel delivery just before the main injection event from the fuel injector. The reason for this type of injection programming was to reduce noise/combustion clatter, especially at idle, which it did. Ford later determined that it was causing cold start issues in the 6.0. Issues that were not clearly said, but thought to be related to injector function and lifespan too. I also think it was because some trucks were jumping or lurching forward in gear at idle when at a stop light, or surging badly at idle. The result was they had all the early trucks reflashed and eliminated the pilot injection, and starting in 2005 all newer trucks were programmed from the get go without pilot injection.

2. Our injectors are oil fired, or another way to put it is, they use the motor oil to pressurize the fuel injectors. 6.0 injectors use a dual electronic coil design to move a very small spool valve back and forth .017" inside the fuel injector, thats less than a half a millimeter. One coil shuts off the injection event by rerouting the oil flow, the other coil allows the oil flow to pressurize the plunger and deliver the fuel. The motor oil pressure inside the injector at idle can be in the 700psi range and up to 4000 psi under hard acceleration. Thats why our FICM's multiply the voltage from 12v up to 48v, because it takes 48v power to move the spool valve inside the injector, a spool valve that has to move under extreme high oil pressure (700-4000psi). So to answer the question as to why a nanoborate friction modifier like AR9100 works well in the 6.0 is that for one, it keeps the spool valve area very clean and slippery, but also makes all friction generating surfaces more slippery inside the entire injector and engine, and anything that helps reduce friction makes things run smoother and more efficient. It is dramatic in the 6.0 because our injection system including the hi pressure oil pump benefit from any help they can get in reduced friction, something that most motor oils do very well under normal circumstances, but no other motor subjects the oil to 4000psi inside the fuel injection system. Nanoborate technology thrives in hi pressure hi heat conditions, but also allows for dramtic cold start improvement also, as the injector spool valves are kept free of carbon varnish build up and are allowed to react with reduced restriction when the oil is cold and thicker during cold starts, even in sub-zero conditions.

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 13:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Ik gooi 2 á 3 keer p/j onderstaand goedje erin, is ook geen onbekend merk.



JLM Diesel air intake&EGR cleaner


Merk JLM
Artikelnummer J02710-st
Inhoud Diesel air intake&EGR cleaner 500ml Diesel air intake&EGR cleaner 500ml 12x (doos)
Prijs € 10,27
Aantal
Totaal € 10,27


Beschrijving
Veiligheidsblad



DIESEL AIR INTAKE & EGR CLEANER

Onregelmatig stationair lopen; plotseling afslaan; vermogensverlies: het zijn allemaal typische symptomen van een EGR dat gereinigd dient te worden. Met JLM Diesel Air Intake & EGR Cleaner wordt dit vuil snel en gemakkelijk aangepakt.

De krachtige formule maakt de klep van het recircultiesysteem, het inlaatsysteem en de inlaatkleppen zelf schoon. JLM Diesel Air Intake & EGR Cleaner herstelt de luchttoevoer naar de motor, hierdoor verbetert het vermogen en acceleratie en tevens vermindert het de hoeveelheid uitlaatrook.

Voordelen

- Lost roet en vuil op

- Reinigt snel de EGR

- Optimaliseert de luchttoevoer naar de motor

- Verbetert vermogen en acceleratie

- Vermindert uitlaatrook

- Maakt een einde aan onregelmatig stationair lopen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 18:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 18, 2012 19:37
Berichten: 366
Woonplaats: ede
Dat klinkt allemaal heel mooo behalve dat mindere rook :twisted:

_________________
voor de geinterreseerde
http://s1172.photobucket.com/user/koen_vd_meulen/slideshow/somaa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 17, 2013 19:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Ik gebruik twee producten, fin25 bij de motor olie, total diecyl plus voor bij de brandstof. Zeer tevreden van beide producten.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 13:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ik gebruik zelf al ruime tijd archoil ,werkt prima motor is (bij mij)ook stuk stiller.

http://enginestiction.com/index.html

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 23:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Vandaag REV-X ontvangen, is 2 weken onderweg geweest.
Ik ben echt benieuwd of het helpt, heb het start proces gefilmt zoals het nu is en zal het over 2-3 dagen nog een filmen en het resultaat posten. Ik hoop dat hij nu sneller aanslaat.

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 22:09 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Zouden die toevoegingen echt wat doen,ken namelijk geen transportbedrijf die zoiets in z'n vrachtwagens gooit.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 22:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
cherry red dodge schreef:
Zouden die toevoegingen echt wat doen,ken namelijk geen transportbedrijf die zoiets in z'n vrachtwagens gooit.

Oh jawel hoor, die zijn er. En de baas haalt de trucks die de total diecyl regelmatig gebruiken en
deze niet op het motorgeluid uit elkaar... Heb ik wel uit tweede hand die info.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2015 0:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
zo,..na 2 jaar weer eens wat last van stiction bij de koude start.
loopt ie wat rauw voor een minuut of 2a3 tot dat ie iets opwarmt en dan is het weg.
was eerst van plan om de injectoren er uit te halen en dan de spool valves schoon te maken,
want ik had nog een reserve set injector o-ringen dus paar uur werk en dan kan ie weer.
MAAR,.. :sad3: :sad3: .ik had ff geen zin in het gesleutel, archoil 9100 besteld en er in gegooid.
Helemaal top,...weg stiction.Motor loopt weer heerlijk,was vergeten hoe goed het spul werkt in de powerstrokes.
Zag ook een video van die maffe Bill van powerstroke help die gooide een beetje in de power steering, dus ik dacht wat kan het schelen, ik heb weer 2 ltr staan dus,...en verdomd ja hoor,stuurt idd lichter ( niet veel maar merkbaar)
Inmiddels 115.000 kilometers gemaakt met de furd,..totaal nu 210.000 en het rijdt nog steeds als nieuw.
ben erg blij met het werkpaardje :mrgreen:

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2015 0:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Waar koop jij dat spul misschien moet ik er ook maar wat bij gooien aankomende olie wissel.
Kan vast geen kwaad.

Gebruik jij ook dat spul voor in de diesel.(de 9200 dacht ik)
Las dat dat voornamelijk voor de Amerikaanse markt was omdat onze diesel beter is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2015 9:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Ook last van een rauw lopende koude motor?

AR6200 is dat geloof ik,..heb ik nog staan, maar daar merk je echt niks van maar het zal de verstuivers wel schoon houden neem ik aan.
ps AR9100 is wat je nodig hebt,top spul.

http://blpint.com/

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 15, 2015 15:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2014 20:43
Berichten: 203
Woonplaats: Bergen Nh
Nee heb ik geen last van naar mijn idee.
Maar preventief is volgens mij ook geen slecht idee.
Maar mijn stuurbekrachtiging kan volgens mij wel wat gebruiken.
bij koude motor stationair draaien wil soms wel wat zwaarder zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling