Het is nu zo apr 28, 2024 18:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 27, 2013 20:50 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk een andere bak onder m'n Chevrolet K30 geschroefd en proefgereden. Functioneert allemaal weer, maar helaas bleek mijn eerdere vrees ook werkelijheid geworden. Motor bouwt direct druk op in het koelsysteem en blijft na uitzetten minuten lang naborrelen. Slangen worden hard en koelvloeistofniveau daalt... Koppakking defect dus :?

Ik zal de koppen eraf halen en laten controleren/vlakken. Nu wil ik eigenlijk een complete pakkingset (koppakking, uitlaatpakkingen enz) bestellen, maar waar kan ik dit het beste doen? Via Rockauto of Summit of zijn er in eigen land ook goede adressen? Heb tot op heden nog maar weinig kapot gehad aan m'n Chevy's, dus heb eigenlijk geen idee waar te zoeken :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 27, 2013 21:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Zit er KOELVLOEISTOF in of water met koelvloeistof?
Als het het laatste is, alles eraf, KOELVLOEISTOF erop en nog eens test.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 9:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Het lijkt of er meer water dan koelvloeistof in zit idd... Kan dat zoveel schelen?!
Ik zal er eerst zuiver koelvloeistof in doen. Ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 12:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 28, 2008 16:30
Berichten: 439
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
Tim 2000 schreef:
Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk een andere bak onder m'n Chevrolet K30 geschroefd en proefgereden. Functioneert allemaal weer, maar helaas bleek mijn eerdere vrees ook werkelijheid geworden. Motor bouwt direct druk op in het koelsysteem en blijft na uitzetten minuten lang naborrelen. Slangen worden hard en koelvloeistofniveau daalt... Koppakking defect dus :?

Ik zal de koppen eraf halen en laten controleren/vlakken. Nu wil ik eigenlijk een complete pakkingset (koppakking, uitlaatpakkingen enz) bestellen, maar waar kan ik dit het beste doen? Via Rockauto of Summit of zijn er in eigen land ook goede adressen? Heb tot op heden nog maar weinig kapot gehad aan m'n Chevy's, dus heb eigenlijk geen idee waar te zoeken :D



eigen land waar is dit dan?

_________________
Jan
Camaro rs 68
Corvette C4 84
Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 13:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Tim 2000 schreef:
Het lijkt of er meer water dan koelvloeistof in zit idd... Kan dat zoveel schelen?!
Ik zal er eerst zuiver koelvloeistof in doen. Ben benieuwd!


Ja, dit maakt alle verschil uit. Echte koelvloeistof erin en testen, met wat geluk
is er niks mis met de koppakking. Water is NOOIT goed in een motor, doet
het zaakje roesten en kookt bij +100°C en iets hoger als er druk op komt.

Wat je nu dat er vooral water in zit is een verkruimeld tabletje vaatwasschoonmaakmiddel
er in doen en dan een ritje maken, maakt ie alles van binnen schoon, dan wel
goed uitspoelen met kraantjeswater, laten leeglopen en dan pas weet koelvloeistof
erop en meerdere keren goed ontluchten.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2013 18:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Heb afgelopen weekend de instructies opgevolgd. Eerst een vaatwastablet erin en een stukje gereden. Later het koelsysteem twee keer doorgespoeld met leidingwater en vervolgens koelvloeistof erin.
Slangen worden niet meer hard en heb geen luchtbellen meer in het overlooptankje :shock:

Het lijkt dus inderdaad te werken! De auto staat momenteel binnen voor wat onderhoud aan de vooras. Binnenkort ga ik een lange testrit maken, maar het probleem lijkt gelukkig mee te vallen. Bedankt Wodan!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2013 21:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 22:18
Berichten: 103
heey

dat zou mooi zijn als het verholpen is
anders die man proberen die ik pas zij heeft veel er van liggen
ben er pas nog effe geweest
completen kabel bomen, bakken alles op voorraad :lol:

_________________
Pieter

Chevrolet K30 6,2L Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 02, 2013 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Zorg dat alle lucht er goed uit geraakt (thermostaat moet verschillende keren goed opengaan)
en dat ben je zeker dat ie er weer een hele tijd tegen kan.
Succes.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2013 22:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Helaas... geen geluk. Gisteren een proefritje gemaakt, maar begon al direct druk op te bouwen. Wederom harde slangen en geborrel in het koelvloeistoftankje. Heb hem weer even laten afkoelen en toen nog eens geprobeerd (dacht nog even aan gewoon lucht in het systeem), maar het wordt alleen maar erger. De koppen liggen er bijna af, ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 9:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Too bad! Heel spijtig, komt niet vaak voor mij mijn weten.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 18:07 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
Ik ben bang dat de versnellingsbak uiteindelijk voor een deel heeft bijgedragen aan het probleem. De bak schakelde namelijk pas een extreem hoog toerental, ik durfde er eigenlijk niet mee te rijden.
Ik ben bang dat de vorige eigenaar te vaak met koude motor heeft lopen trappen om de bak in 2 en 3 te krijgen. Hoe het ook zij, we zullen zien wat we tegenkomen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 21:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
dan moet je ns kijken of de tps op de brandstofpomp goed afgesteld staat,dat kan ook zorgen voor latere schakelmomenten.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 22:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Meestal is het de vacuum of eerder het gebrek eraan dat maakt dat 'em niet schakelt.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 23:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 23, 2013 22:18
Berichten: 103
zit inderdaad met een vacuüm regelaar op je pomp die je heel makkelijk bij kan stellen (mist alles werkt)
hij mag niet te laat maar zeker ook niet te vroeg schakelen want, dan maakt die te weinig toeren en geeft je pomp niet voldoende druk

_________________
Pieter

Chevrolet K30 6,2L Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 23:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di maart 12, 2013 20:55
Berichten: 34
De bak was door de vorige eigenaar zelf gereviseerd en dat is vermoedelijk niet helemaal goed gegaan. Er lagen wat losse onderdelen onderin en de olie was pikzwart :roll: Vacuum e.d. was in orde, heb ik eerst gecheckt.

Die bak was dus niet meer te redden en is ondertussen gewisseld voor een goede gebruikte, schakelt inmiddels weer perfect! Nu ga ik de motor goed aanpakken en dan kan ie hopelijk weer tienduizenden kilometers er tegenaan :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling