USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

cut out
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=17585
Pagina 1 van 1

Auteur:  jaco [ do aug 22, 2013 16:32 ]
Berichttitel:  cut out

kan het kwaad als je een cut out met een pijpdiameter van 80mm plaatst tussen een uitlaat van 100mm??
Staat er één te koop op mp.

Auteur:  Spieker [ do aug 22, 2013 17:04 ]
Berichttitel:  Re: cut out

Zou ik niet doen, je knijpt de uitlaat dan wel erg veel.

Auteur:  mackie [ do aug 22, 2013 18:57 ]
Berichttitel:  Re: cut out

100mm damn das een afvoer pijp ,de max gewoon :D :D :D :D

Auteur:  GUY [ do aug 22, 2013 19:38 ]
Berichttitel:  Re: cut out

bijkomende vraag
geraak je met een cut out in Belgie door de keuring?

Auteur:  Belgiquebasterd [ do aug 22, 2013 19:44 ]
Berichttitel:  Re: cut out

GUY schreef:
bijkomende vraag
geraak je met een cut out in Belgie door de keuring?



Nee zeker niet, uitlaat moet 100% origineel zijn, of met attest (wat je voor cutout zeker niet gaat krijgen). Als je niet overdrijft met geluid heb je soms geluk dat ze je erdoor laten. Ben nu zelf al 3 keer gekeurd geweest met de uitlaat die uitkomt aan de rechterzijde van de truck, maar dit jaar hang ik eraan en moet het veranderd worden.

Evt oplossing is kwaliteits verbindingsstukken gebruiken bij de cutout en dan kun je die er heel vlug vanonder halen enkel voor de keuring en nadien weer monteren.

Auteur:  mackie [ do aug 22, 2013 20:51 ]
Berichttitel:  Re: cut out

ik heb mijn wagen gekocht gekeurd zonder de grote demper en aan de pasagierskant uitkomende ,ik hoop bij mijn gewone keuring dat ze er niet over zagen

Auteur:  Belgiquebasterd [ do aug 22, 2013 21:10 ]
Berichttitel:  Re: cut out

mackie schreef:
ik heb mijn wagen gekocht gekeurd zonder de grote demper en aan de pasagierskant uitkomende ,ik hoop bij mijn gewone keuring dat ze er niet over zagen


Bij mij exact hetzelfde, grote demper was ervantussen en uitkomen aan rechterkant, enkele jaren gekeurd zonder problemen en dit jaar doen ze moeilijk over de uitlaat die uitkomt aan de rechterkant.

Auteur:  mackie [ do aug 22, 2013 23:42 ]
Berichttitel:  Re: cut out

damn ,kheb nog tijd tot april mss andere uitlaat dan monteren ne borla ofzo iet

Auteur:  Belgiquebasterd [ vr aug 23, 2013 8:17 ]
Berichttitel:  Re: cut out

mackie schreef:
damn ,kheb nog tijd tot april mss andere uitlaat dan monteren ne borla ofzo iet


Tjah, gewoon zo proberen, je hebt veel kans dat het geen probleem is :-) Bij mij moet ik ook geen volledige uitlaat steken, enkel een bochtje erop zodat de uitlaatgassen naar de grond gericht worden is ook al ok.

Maar als je echt een ambetante miereneuker van een controleur hebt dan heb je kans dat je een originele uitlaat moet plaatsen, bij lichte vracht moet alles 100% origineel zijn, of met attest.

Auteur:  mackie [ vr aug 23, 2013 16:25 ]
Berichttitel:  Re: cut out

mijn garagist zegt juist het omgekeerde bij lichte vracht mag je bijna alles ,juist dat er catalysatoren moeten zijn voor de rest is alles ok

Auteur:  wodan [ vr aug 23, 2013 17:10 ]
Berichttitel:  Re: cut out

Belgiquebasterd schreef:
Tjah, gewoon zo proberen, je hebt veel kans dat het geen probleem is :-) Bij mij moet ik ook geen volledige uitlaat steken, enkel een bochtje erop zodat de uitlaatgassen naar de grond gericht worden is ook al ok.

Maar als je echt een ambetante miereneuker van een controleur hebt dan heb je kans dat je een originele uitlaat moet plaatsen, bij lichte vracht moet alles 100% origineel zijn, of met attest.


Voor Belgie:
BS. Het is zo dat de tuning wet NIET geldt voor LV.
Voor LV gelden de basisregels van spoorbreedte, banden niet buiten de kassen,
uitlaat niet onder de deuren passagiers en dergelijke TENZIJ PVG ALLEENSTAAND MODEL!
Dan moet alles conform het PVG nummer zijn / blijven.

Uitlaat rechterkant mag indien: Het op PVG staat of indien ie naar beneden blaast.
Blaast ie tegenwoordig niet naar beneden, krijg je geen PVG.
Beste is naar achteren of naar links.

Auteur:  Belgiquebasterd [ vr aug 23, 2013 18:49 ]
Berichttitel:  Re: cut out

wodan schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Tjah, gewoon zo proberen, je hebt veel kans dat het geen probleem is :-) Bij mij moet ik ook geen volledige uitlaat steken, enkel een bochtje erop zodat de uitlaatgassen naar de grond gericht worden is ook al ok.

Maar als je echt een ambetante miereneuker van een controleur hebt dan heb je kans dat je een originele uitlaat moet plaatsen, bij lichte vracht moet alles 100% origineel zijn, of met attest.


Voor Belgie:
BS. Het is zo dat de tuning wet NIET geldt voor LV.
Voor LV gelden de basisregels van spoorbreedte, banden niet buiten de kassen,
uitlaat niet onder de deuren passagiers en dergelijke TENZIJ PVG ALLEENSTAAND MODEL!
Dan moet alles conform het PVG nummer zijn / blijven.

Uitlaat rechterkant mag indien: Het op PVG staat of indien ie naar beneden blaast.
Blaast ie tegenwoordig niet naar beneden, krijg je geen PVG.
Beste is naar achteren of naar links.


Mijn excuses dan, blijkbaar ben ik volledig verkeerd! Had het moeten weten heb die info nog verkregen van Guido van ustrucks.be :-)

Maar hoe gaat dat nu precies in zen werk? Het PVG nummer wat is dat precies en waar kan ik die info vinden?

Auteur:  wodan [ vr aug 23, 2013 22:55 ]
Berichttitel:  Re: cut out

Bel eens naar een keuringsstation, vraag naar de stationschef en die zal je dat allemaal mooi uitleggen.

Het zou me geweldig verwonderen dat Guido van het andere forum je verkeerd zou hebben ingelicht,
hij kent de wetgeving goed genoeg, ik denk eerder aan een spraak verwarring.

Feit is wel dat veel keuringsstations de wetgeving niet kennen, dus altijd zorgen dat je ze zelf wel kent
want anders ben je de sigaar.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/