Het is nu za apr 27, 2024 17:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 13:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
ik heb er ondertussen ook veel over gelezen op de verschillende forums en het, blijkt dat de orginele veer op den duur te weinig brandstof druk geeft en er daardoor verschillende problemen kunnen ontstaan, ook met de injectors. Nieuwe veer geeft een verhoging van 10-15 psi
Setje is besteld en ben erg benieuw naar het resultaat.

pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 17:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 10, 2013 13:07
Berichten: 8
Woonplaats: SCHEVENINGEN
Ik heb precies hetzelfde probleem na mijn vakantie Z-Frankrijk. Koud starten duurt iets langer dan normaal. Is de motor warm geen enkel probleem. Ik ben erg benieuwd naar je resultaat laat mij het graag weten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 9:02 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Ook ff het verhaal door gelezen , ben benieuwd

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 15:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Pieter schei toch eens een keer uit met de Fordbende :D

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 16:07 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Wat Dick zegt... Ik had het ook, gelijk de hele Ford meuk eruit gehaald. Nu op zoek naar een Cummins.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 21:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
kijk ff op mp, katt bv heb er een paar staan met weinig uren ,210 pk met lijnpomp.

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2013 23:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Vanavond onderstaande upgrade set gemonteerd, word door Ford toch wel aangeraden, voor een hoger brandstofdruk ( 15-20 psi meer druk ) wat weer de levensduur van je injectors bevorderd. Ik lees op de US forums eigenlijk alleen maar positive berichten hierover, en dat je het zeker moet doen.
Maar hiermee is het start probleempje jammer genoeg niet opgelost, truck loopt prima maar heeft toch iets meer tijd nodig om aan te springen dan voor de vakantie.
Zou nog iets met de gloei pluggen kunnen zijn of de O ringen van de injectors die wat versleten zijn en hierdoor drukverlies kan optreden.
Zit denk ik niets anders op, om toch een dagtochtje naar Ursem te maken en Ford uit te laten lezen en hopelijk kunnen ze iets vinden.

Afbeelding

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 9:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ik denk idd eerder aan gloeipluggen..
Filters ook vervangen??

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 06, 2013 17:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
ik heb het pas ook gehad, maar bij mij was het juist alleen als hij warm was.
Koud was het tik en draaien maar eenmaal warm was het een drama om hem aan de praat te krijgen.
Het brandstof systeem is toen op druk getest dit was in eerste instantie allemaal goed, vervolgens de injectors
laten testen en toen bleek die van de 2e cilinder te lekken. Er is toen een ruil injector in gemonteerd en
sindsdien is het weer tik en draaien.

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 10:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Pieter,

ben je al wat wijzer geworden, anders zou je Riverside kunnen benaderen, die heeft zich al
een paar keer door het blok heen geworsteld en een aantal toepassingen / veranderingen
aangebracht.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 19:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
hoi Willem, nee het euvel is er nog steeds, meer brandstof druk heeft het probleem niet verholpen.
Ik denk zelf dat het ook iets te maken heeft met de gloei pluggen, omdat het probleem(pje) enkel bij een koude start is. Er is ook geen rook ontwikkeling.
Ik laat de auto als het me qua tijd lukt zaterdag uitlezen, ben in de buurt van Wilnis en ga proberen om naar Henny ( lek Import Cars ) te gaan. Bel hem deze week ff op.

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 22, 2013 9:15 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 10, 2013 13:07
Berichten: 8
Woonplaats: SCHEVENINGEN
airstreampieter schreef:
hoi Willem, nee het euvel is er nog steeds, meer brandstof druk heeft het probleem niet verholpen.
Ik denk zelf dat het ook iets te maken heeft met de gloei pluggen, omdat het probleem(pje) enkel bij een koude start is. Er is ook geen rook ontwikkeling.
Ik laat de auto als het me qua tijd lukt zaterdag uitlezen, ben in de buurt van Wilnis en ga proberen om naar Henny ( lek Import Cars ) te gaan. Bel hem deze week ff op.


Rij je veel kleine afstanden? Rij je ook wel is echte afstanden dan bedoel niet 30 min snelweg, maar uren, ik rij tegenwoordig alleen nog maar snelweg met mijn Ford diesel, ik heb een oud barrel erbij gekocht. Toen ik de Ford veel gebruikte voor de stad kreeg ik dit probleem je motor vervuilt zich van binnen, Je krijgt start problemen en nog veel meer andere ellende. Dit zijn snelweg auto's :laughing4:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 12:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Gisteren Ford opgehaald in Ursem, ik wilde af van het startprobleem en ze hebben het opgelost, ben erg blij nu :mrgreen: . Het probleem zat 'm een klein beetje bij de STC fitting aan de hoge druk oliepomp, deze is net op tijd vervangen ( bekend euvel van de 6.0 ) hoofd oorzaak was een afgebroken stuk plastic van het oliefilter huis, inwendig hangt daar nog heel wat aan vast en daar was iets van afgebroken, (hoe dat kan ? Denk bros geworden door de temperatuur wisselingen) Dat stukje lag net voor een aanvoer klepje van de lage druk oliepomp naar de hoge druk oliepomp en daardoor duurde de druk opbouw gewoon veel te lang.
gehele hoge druk systeem is voorzien van nieuwe o-ringen en kan er voorlopig weer tegen. Start nu weer als nieuw GEWELDIG.
Ook altijd leuk om ff rond te kijken.

Je moet er ook een dagje uit van maken om vanuit Limburg er naar toe te gaan.
Maar het is zeker de moeite, super aardig personeel en vaklui.

Gr pieter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 14:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Dit kan je niet bedenken - verzinnen en uitlezen, dus dan maar systematisch door het systeem heen worstelen.
Mooi dat het is opgelost en dat je met een goed gevoel weg gaat.
Zal m'n kop ook weer eens laten zien daar, kijken of ze noch wat te liegen hebben. :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 08, 2014 20:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Een scangauge had je dat ook kunnen vertellen,icp moet minimaal 500psi zijn,maar affijn,dan moet je nog zelf het motorruim induiken.
Fijn dat het weer werkt allemaal.

ff off topic.
Als er weer eens ergens een meeting is dan zouden de powerstrokers onder ons er heen kunnen gaan en kennis uitwisselen.
Desnoods elkaars auto vergelijken,...zo heb altijd mijn twijfels gehad over mijn remmen totdat ik rondom nieuw schijven en blokken en alle calipers gerenoveerd had.Wat een verschil,had ik toch 1,5 jaar mee gereden zo,... niet beter wetende.
Ik ben erg blij met mijn 6.0 en met hier en daar een aanpassing zeer tevreden,op het verbruik na dan.Maar dat weet je met dit soort auto,s.
ik haal 1 op 6,2 berekend aan hand van dagteller en getankte liters diesel.Wel met egr delete en SCT custom street tune van Quicktricksauto.com extra pk,s ergens tussen 90-120.en 1 op 5,4 met de tow tune +/- 60pk,een vierkante aanhager er achter van 5x2x2mtr 3,3ton zonder wind spoiler truckbed ramvol en 2400km mee gereden.Cruise control op 100kmh en gaan, non stop Malaga /Arnhem op zijn slofjes!!
Top auto,s.... :headbang:

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling