Het is nu do maart 28, 2024 22:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 16:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Gisteren weggebracht, vanmiddag werd ik al gebeld.
Hoge drukpomp krijgt het systeem moeilijk op druk, vooral bij injector nr 2 drukverlies, zouden nu alle injectors demonteren en laten testen.
Even aankijken wat er mee aan de hand is en of er dan gereviseerd kan worden of dat er nieuwe in moeten.
Hoop dat het niet al te bijzonder is en dat het gemakkelijk te verhelpen/reviseren is, want er werd gelijk medegedeeld dat
als er nieuwe in moeten dat deze €1100 per stuk zijn ex btw?
Toch wel raar, 2 weken terug is het systeem ook getest en was alles goed....

wordt vervolgd....

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 17:04 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Krijg je dan injectors van goud ofzo :shock: Ik weet niet wat voor winstmarge dat bedrijf hanteert :roll: maar ik denk als je zelf aan het zoeken gaat dat je wel een compleet setje voor die prijs weet te vinden.

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 19:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Spieker schreef:
Krijg je dan injectors van goud ofzo :shock: Ik weet niet wat voor winstmarge dat bedrijf hanteert :roll: maar ik denk als je zelf aan het zoeken gaat dat je wel een compleet setje voor die prijs weet te vinden.


Is bij een chrysler dealer, ik zal het even afwachten wat er uitkomt en anders even rondsnuffelen. Op ebay staan de cummins injectoren
voor 3 á 400 dollar. Het is dan alleen even uitzoeken welke ik moet hebben. Met het geld wat dan overblijft (lees: minder te kort is) kun je ze zelf
nog gaan halen in de states of amerika. :D

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 19:09 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Denk dat de prijs aardig in de buurt zit Hilco :mrgreen: in Nederland kosten ze dit
Maar twijfel of het wel de vestuivers zijn

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 20:44 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
majijo schreef:
Denk dat de prijs aardig in de buurt zit Hilco :mrgreen: in Nederland kosten ze dit
Maar twijfel of het wel de vestuivers zijn


Waar zit jij dan aan te denken André?
Als ik de link van jouw open begrijp ik ervan dat het ook aan de sleutel kan liggen?
Heb heb met alle drie m'n sleutels geprobeerd en dat gaf geen verbetering.
Ik vind het ook wel vreemd dat er twee keer naar gekeken is (door verschillende garages) en dat ik er vervolgens precies een week geen last van heb gehad en na die week het iedere dag iets slechter gaat tot dat het gewoon weer helemaal k.u.t. is.

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 25, 2013 22:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Dinsdagavond de auto weer op weze hale en tot op heden slaat hij aan zoals hij nog nooit
heeft aangeslagen.
Probleem bleek de verstuiver van de 2e cilinder te zijn, deze lekte. Is nu een ruil exemplaar
in gekomen. Prijskaartje is nog even afwachten.

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2015 11:20 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
Nou daar zijn we weer...na anderhalf jaar geen last gehad te hebben van slecht aanslaan is het sinds enige tijd weer terug....
Nu alleen als hij langer dan pak em beet een uurtje of 10 niet gedraaid heeft. Met een beetje starthulp uit een busje slaat hij zo
aan, zonder hulp geeft ie geen teken van aan te willen slaan, al heeft ie dan maar een halve minuut gedraaid dan blijft ie het uren
doen totdat je weer te lang weggeweest bent.
Ook met stationair loopt ie niet lekker, heel erg rauw en gaat regelmatig harder draaien en ook onder het rijden merk je wel verschil.

Kan dit weer een lekke injector zijn dat ie langzaam druk verliest of hebben jullie andere ideeën of ervaringen. Heeft de vorige keer een
aardig kapitaaltje gekost en wil nu eigenlijk dat het definitief word opgelost.

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 14, 2015 23:12 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Effe bij Jeroen langs?

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 10:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Kan van alles zijn, FPR valve die blijft openstaan, één of meerdere injectors weer defect (wat voor diesel tank je wel?)...
Het is nu natuurlijk wel wat kouder, dus kan ook de gloeibougies zijn. Al eens uitgelezen of alle gloeibougies apart uitgemeten?

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 12:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
jaco schreef:
Ook met stationair loopt ie niet lekker, heel erg rauw en gaat regelmatig harder draaien en ook onder het rijden merk je wel verschil.

Bij een temperatuur onder de 5 graden is het normaal als hij koud is en je start hem net en laat hem dan even stationair lopen dat hij dan na een tijdje een hoger toerental gaat lopen. Nog iets langer wachten dan gaat alles wat meer schudden. Als de motor warm is gaat alles weer normaal. Raak even je rempedaal aan en dan draait hij ook weer normaal.

Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, en verklaard ook niet de andere problemen. maar misschien heb je er wat aan

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 17:40 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
wodan schreef:
Kan van alles zijn, FPR valve die blijft openstaan, één of meerdere injectors weer defect (wat voor diesel tank je wel?)...
Het is nu natuurlijk wel wat kouder, dus kan ook de gloeibougies zijn. Al eens uitgelezen of alle gloeibougies apart uitgemeten?


Tanken doe ik voor 90% bij de BP, de rest bij de Hell of de Haan. Gloeibougies hebt ie niet hé...


DutchYellowRam schreef:
jaco schreef:
Ook met stationair loopt ie niet lekker, heel erg rauw en gaat regelmatig harder draaien en ook onder het rijden merk je wel verschil.

Bij een temperatuur onder de 5 graden is het normaal als hij koud is en je start hem net en laat hem dan even stationair lopen dat hij dan na een tijdje een hoger toerental gaat lopen. Nog iets langer wachten dan gaat alles wat meer schudden. Als de motor warm is gaat alles weer normaal. Raak even je rempedaal aan en dan draait hij ook weer normaal.

Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, en verklaard ook niet de andere problemen. maar misschien heb je er wat aan


Dat ie koud stationair iets harder gaat lopen ben ik bekend mee, maar dit is totaal anders en gebeurt ook als ie warm is.

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 19:16 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
jaco schreef:
wodan schreef:
Kan van alles zijn, FPR valve die blijft openstaan, één of meerdere injectors weer defect (wat voor diesel tank je wel?)...
Het is nu natuurlijk wel wat kouder, dus kan ook de gloeibougies zijn. Al eens uitgelezen of alle gloeibougies apart uitgemeten?


Tanken doe ik voor 90% bij de BP, de rest bij de Hell of de Haan. Gloeibougies hebt ie niet hé...


DutchYellowRam schreef:
jaco schreef:
Ook met stationair loopt ie niet lekker, heel erg rauw en gaat regelmatig harder draaien en ook onder het rijden merk je wel verschil.

Bij een temperatuur onder de 5 graden is het normaal als hij koud is en je start hem net en laat hem dan even stationair lopen dat hij dan na een tijdje een hoger toerental gaat lopen. Nog iets langer wachten dan gaat alles wat meer schudden. Als de motor warm is gaat alles weer normaal. Raak even je rempedaal aan en dan draait hij ook weer normaal.

Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, en verklaard ook niet de andere problemen. maar misschien heb je er wat aan


Dat ie koud stationair iets harder gaat lopen ben ik bekend mee, maar dit is totaal anders en gebeurt ook als ie warm

is.




Hè jaco ik weet dat een kennis van mij met zijn 450 ford veel gekloot gehad heeft met bp diesel ( zo veel dat hij hem heeft verkocht) hij heeft bp nog aangeklaagd en ook een stuk vergoeding gekregen - roel jij kent hem denk ik wel, Marie Wijdenven broer van hennry. Volgens mij kon hij de verstuivers niet aan gesleept krijgen. Ik zou er gewoon eens een goede vertuiver cleanner in gooien, wie weet heb je geluk :wink:


Www.marlog-car-handlg.com


Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Juist, Cummins heeft inderdaad geen gloeiboegies, mijn fout.

In de VS, rijden de meeste diesel truck rijders met additieven, ik denk dat je in onze regio, waar de brandstof
normaal gezien van hogere kwaliteit is dan in de VS, je dit misschien toch ook moet gaan doen.

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 15, 2015 23:16 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Gave truck was dat idd Peer. ik ken Marie niet maar heb Henry wel een paar keer met die truck gezien

Ik heb een klant met een aantal benzinestations die is ook geen fan van BP. Alleen als hij echt noodzakelijk is.
Zij hebben een 03 duramax daar hebben ze de verstuivers ook van moeten vervangen na 2 tanken BP diesel

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 16, 2015 7:27 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Niet om olie op het vuur te gooien
Maar tank altijd en alleen maar bij BP
Nooit last mee gehad
Met alle diesels trouwens contract werk

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling