Het is nu za apr 27, 2024 15:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: pmd problemen
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2012 19:03 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
tja ik heb dus nu waarschijnlijk een pmd probleem :evil:

t bekende verhaal , stukkie rijden en dan slaat motor gewoon af ,even afkoelen en je kan weer 100 meter rijden.
lampje brand van check gauges of zo iets. :?
het begon ook bij optrekken met vrachtje achterin de pickup net als of diesel op is , inhouden stotterend op gang komen.ik heb dus gelijk gekeken hoe het allemaal zat ,en kwam er al snel achter dat het pmd kastje niet op een koelplaat zat en
ook niet echt op een goede plek geplaatst is , ik heb al een nieuwe koelplaat op een perfekte plaats gemonteerd bij de
ventilator. Maar nu om de pmd te vervangen heb je dus ook een grijs pmd kastje ipv een zwarte , en ik heb even wat op
usa sites zitten lezen en kijken ,en las ik dat de grijze beter zijn dan de zwarte . maar wel een kabel adapter erbij voor de goede aansluiting ,
heeft iemand hier al ervaring mee of de grijze echt beter is of is dat onzin

en dan de vraag zijn er in nl ook adressen voor een pmd , zo ja dan hoor ik dat graag :wink:

oh en t gaat dus om een 6.5 turbo diesel he :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2012 20:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
De grijze zijn veel beter. Probleem is om er binnen een redelijke termijn aan te komen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2012 20:13 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
ja helaas daar was ik dus al bang voor .

maar wat moet ik zien met beter , gaan ze langer mee , of minder koeling nodig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 16:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
beide, maar ik raad je sterk aan om de pmd op een koele plek te monteren op een koelvin.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 17:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar kijk eventueel even bij www.rockauto.com

partnumber search:

904113 (verlengset+koelplaat)
12562836 (IPM1) (PMD)
S39001 (PMD +verlengset+koelplaat)

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 20:19 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
hmm effe naar die site zitten kijken , staan genoeg dingen voor elke auto op ,word ik ook weer hebberig van haha
maareh daar staat alleen de zwarte pmd op , ook niet verkeerd ,en nette prijs .
ik had effe naar pietersen in rotterdam gebeld ....nou daar schrik je van de prijzen .
ik ga vd week eens eerst even kijken of ik via een garage even een pmd kan lenen van een andere diesel.
voor het zelfde geld is mijn pmd niet kapot ,zou weer zonde zijn .
maarrr intresante site in iedergeval dankje daarvoor, tips en ideen altijd welkom.

Cougar schreef:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar kijk eventueel even bij http://www.rockauto.com

partnumber search:

904113 (verlengset+koelplaat)
12562836 (IPM1) (PMD)
S39001 (PMD +verlengset+koelplaat)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 20:28 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
ja klopt , ik heb heb de plaat net naast de bladen van de koelventilator aan de blaaskant gehangen , dus zit die alvast lekker op de tocht, ik zag er een op youtube die vertelde dat de beste plek achter het gat van je bumper was.
beetje dom vind ik dat ,dan pak je alleen maar rijwind ,schiet niet op, en na een aanrijding ofzo is ie ook zo naar de kl**te

PT Cruiser schreef:
beide, maar ik raad je sterk aan om de pmd op een koele plek te monteren op een koelvin.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 20:44 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Rijwind is koeler dan de wind van je koelventilator,want die trekt warme lucht :!:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 20:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Mijn PMD zit ook achter de bumper. IMHO de beste plek. De ventilator blaast warme lucht rond. Maar het probleem is dat de warme van de motor niet meer weg kan nadat je de motor stil legt. Anders gezegd, je rijdt de motor goed warm, dan parkeer je een uurtje of 2. Ondertussen kan de warmte van het blok niet weg doordat de motorkap in de weg zit. Dus de PMD warmt alsnog op.

Het argument van een aanrijding doet niet ter zake wat mij betreft. Als ik een ongeluk heb dan heb ik grotere zorgen dan een PMD.

Een PMD lenen is een slecht idee. De meeste zwarte PMD's hebben het probleem soms wel en soms niet. Het kan dus even goed dat je een slechte PMD leent die toevallig bij jou geen fouten vertoont.

Mijn advies is een nieuwe grijze PMD achter de bumper monteren (op een koelvin).

De enige manier die ik ken om te testen of het de PMD is, is wanneer de zaak stilvalt, de motorkap te openen een half uur of een uur wachten en dan weer starten. Draait de motor weer goed na die afkoeltijd heb je een PMD probleem.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 22:14 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
ja das ook heel duidelijk over de plaats dan ga ik hem toch maar achter de bumper hangen , en gewoon geen schade rijden :wink:

en idd het is een kwartiertje rijden , even een tussenstop eerder start ie echt niet en na een half uurtje loopt ie weer effe als een zonnetje , lijkt me dat et in iedergeval niet aan de pomp ligt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2012 22:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
Bij mij was het ook hetzelfde probleem . Niet meer starten als de motor warm was en na een uurtje afkoelen weer wel.

Ik heb er voor mij een jaar terug een grijze pmd besteld bij www.kennedydiesel.com (op aanraden van pt cruiser)

Het heeft wel ff geduurd eer hij thuis was want moest onderweg nog ff de douane passeren.

pmd +verlengkabel+koeler ongeveer een 450euro thuis gestuurd.
In belgie bij buga aleen voor de pmd 714euro

Ik heb hem achter de linkse battery gemonteerd zoals ze ook een voorbeeld gaven bij kennedydiesel.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 18:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Let op, de kans bestaat dat er nog wat mis is bij jouw Chevy.

In de afgelopen 6 maand heb ik al de oliedruksensor overbrugt zodat de opvoerpomp continu stroom krijgt. En nu zal het de sensor in de pomp vervangen moeten worden. Mijn Chevy valt weer af en toe stil zonder dat er nog een andere denkpiste is. Een specialist in West-Vlaanderen wist te zeggen dat de sensor in de pomp aangetast wordt door een veel te lage zwavelgehalte in de diesel. Dit zou tussen de 60.000 en 80.000km voorvallen. De mijne heeft max 20.000km gereden nadat de laatste pomp er is ingestoken. 't voordeel is dat de sensor ondertussen al apart te krijgen is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 18:55 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 22, 2012 22:17
Berichten: 17
okee nog meer om op te letten dus .

ik heb dus net mn pmd opgehaald ,en zit te popelen om hem er in te stoppen .

maar hoor ik net ook bij de garage dat ik de opvoerpomp na moet kijken of hij nog goed werkt.

maar nu weer een probleem :? ik heb geen idee waar de opvoerpomp zit en waar ik moet zoeken.

er werd me verteld dat ik moet kijken of hij dus wel de diesel opvoert.

is er iemand die er mischien een afbeelding van heeft van een opvoerpomp, want ik ben niet zo,n auto techneut helaas,

was het maar wel zo. :cry:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 19:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Het opvoerpompje is een klein elektrische pompje dat je kan vinden langs de binnenkant van de linker chassis balk ter hoogte van de bestuurderszetel. Bij een OBD1 systeem krijgt dat pompje stroom tijdens het starten en met draaiende motor. Bij een OBD2 systeem krijgt dat pompje stroom zodra het contact in de 'aan-stand' staat.

Bij mijn Chevy (OBD1, pre-96) is het nu zo geschakeld dat dat pompje stroom krijgt als het contact op staat.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: pmd problemen
BerichtGeplaatst: wo jun 27, 2012 19:52 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Afbeelding

Aan als contact aan is is beter, dan heb je nog voor het starten al wat voordruk, maakt het voor de injectiepomp wat gemakkelijker...

Tussen dieselfilter en injectiepomp drukmetertje steken kan helpen om te detecteren dat de dieselfilter verstopt begint te raken,
je hebt best tussen 0.3 en 0.5bar voordruk naar de injectiepomp.

Heb je geen voorduk en draait de injectiepomp droog, is ze eraan, ze blokkeert onherstelbaar intern... BTDT.
Dus heb ik nu drukmetertje zitten...

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling