Het is nu za apr 27, 2024 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 16:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Ik vroeg me af om de kosten wat te drukken, het zelf maken van biodiesel
http://www.amt.nl/Nieuws/Zelf-biodiesel ... tappen.htm
http://www.hoedoe.nl/wetenschap-technie ... obrandstof

natuurlijk mag dat in ons land niet omdat je geen brandstof mag gebruiken in een voertuig die de weg op mag.
blijkbaar hebben ze in engelland wat meer realiteit zin en mag je 2500 L maken per jaar.....
en als je wel gewone diesel bij mengt, en verder geen gekke dingen doet.

maar de overheid kan dus ons niet verbieden om voertuigen die niet de weg op gaan ermee te stoken.

radio grafische voertuigen, een aggregaat, tractor ....

misschien is een landbouw voertuig kenteken voor een K30/hummer helemaal zo gek nog niet :mrgreen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof_uit_algen heb zelf aquaria en zo moeilijk zijn algen niet, ik doe er alles aan om ze onder de duim te houden....

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 17:08 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
jaren rond gereden met een tracktor verzekering op men w200 . serro belasting betalen (ja die waren toen nog niet belasting vrij),maar je moet dan wel een boeren bedrijf hebben :!: of iets regelen met een boer :wink: wel een paar keer aan gehouden , en van af die tijd gewoon een baal hooi in de bak, of zaagsel :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 17:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
hemiram schreef:
jaren rond gereden met een tracktor verzekering op men w200 . serro belasting betalen (ja die waren toen nog niet belasting vrij),maar je moet dan wel een boeren bedrijf hebben :!: of iets regelen met een boer :wink: wel een paar keer aan gehouden , en van af die tijd gewoon een baal hooi in de bak, of zaagsel :D



denk dat als je zelf een (woon)boerderij heb je met je ID kan aantonen dat je niet in de stad woont.....

maar hoe zit het dan , moet je hem dan ook afregelen ? ze gaan een heel stuk harder dan 50 km,, en mag je dan wel rode diesel gebruiken ?

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 17:19 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
dj.verhulst schreef:
hemiram schreef:
jaren rond gereden met een tracktor verzekering op men w200 . serro belasting betalen (ja die waren toen nog niet belasting vrij),maar je moet dan wel een boeren bedrijf hebben :!: of iets regelen met een boer :wink: wel een paar keer aan gehouden , en van af die tijd gewoon een baal hooi in de bak, of zaagsel :D



denk dat als je zelf een (woon)boerderij heb je met je ID kan aantonen dat je niet in de stad woont.....

maar hoe zit het dan , moet je hem dan ook afregelen ? ze gaan een heel stuk harder dan 50 km,, en mag je dan wel rode diesel gebruiken ?



bij mij kwam de verzekeringsagent zelf rijden , gewoon de gaskabel wat terug gesteld :D en toen ie weg was ook weer :D . ik had hem op men broer zen bedrijf verzekert ,dus je moet wel goed nadenken over waar je mee bezig bent :!: ails ik een ongeluk zou maken met 100 klm per uur dan zou mijn broer zen bedrijf wel kunnen verkopen :!: dus ik denk dat die truck van mij in die tijd rond de 70 klm per uur liep ,je mag er toch de snelweg niet mee op dus hard genoeg :!: en ja rode diesel mag je dan tanken en apk hoeft niet :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 18:58 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Wij hebben hier een oude vrachtwagen staan die kwam niet meer door de keuring en rijd heel soms en alleen hier in de buurt. Die is ook verzekert als langzaam voertuig. (landbouw voertuig mag niet)
Ging heel makkelijk. Kenteken en papieren op sturen naar rdw en zeggen dat het vernietigt moet worden.
Dan verzekering bellen, die vragen dan: kan hij harder als 25KM/H rijden.
-Nee dat kan hij niet.
-Zit er voorop een 25KM/H bordje en achterop een afgeknotte driehoek?
-Ja die zitten erop.
-oke dan is hij vanaf dit moment verzekerd.

De politie is wel steeds strenger geworden de laatste 5 jaar met controle, als ze je zien rijden dan grote kans dat ze gaan kijken of je wel echt 25 rijdt.
En soms contoleren ze echt hoe hard hij werkelijk kan. Als je dan te hard gaat dan ben je tegenwoordig wel dik aan de beurt.

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 19:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
nadeel is wel een K30 lijkt niet echt op een landbouwvoertuig , er rijden hier een aantal aangepaste unimogs rond, die hebben een plaatje op de versnellings bak dat alleen de lage versnelling werken.

hoe wel heel wat modern landbouw voertuigen wel 70 km kunnen, en ik zie ze dat ook rijden,, en ik blijf er uit de beurt want als die dingen moeten remmen ,, :o


maar goed biodiesel ,, met 5% bio hoef je niks te verbouwen met 20 % moeten bepaalde dingen gecheckt zijn, en 40 % ruimere leidingen , pompen die tegen dikke vloeistoffen kunnen al is het wel zo als de biodiesel geeësterd is dan is ie niet meer zo dik.
in duitsland kan je het kant en klaar tanken, ik woon bij de grens, mag een 20 L jerrycan extra hebben. dus als je tankbonnetjes heb van duitsland en aanvullende nederlandse bonnetjes omdat dit goedkoper is, je verhaal is je rijd bio omdat je dat voor het milieu doet , oude diesels doen dat beter dan moderne , kunnen ze toch niet zo makkelijk het verschil zien als je de inhoud tank checken wat je zelf gebrouwen heb en wat je normaal getankt heb aan biodiesel ??

lijkt me wel lachen als je K5/k30 van voor 1987 is geen MRB en je maar minder dan de helft aan accijnzen kwijt bent van je brandstof....
we betalen wel meer dan normaal belasting in de EU ,, :drunken:

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling