Het is nu za apr 27, 2024 8:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: zo dec 25, 2011 2:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 15, 2011 1:02
Berichten: 13
Wie ken mij het een en ander vertellen over de Ford diesel motoren wil zelf een Ford F350 hebben(kopen)maar wel een diesel ivm trekkracht.Ik heb echter geen ervaring met deze motoren alle inlichtingen zijn welkom.Zal wel commentaar krijgen ivm mijn naam op dit forum :oops: Heb er al een gezien bj 1986 die mij wel aanspreekt zit alleen geen compressor op die moet ik er dan maar zelf later opbouwen.CHEVY COR.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 0:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo nov 06, 2011 15:39
Berichten: 65
voor zover ik weet zijn de 7.3's het betrouwbaarst van de hele lijst met v8 diesels die ford levert.
naderhand turbo ombouwen is idd mogelijk, zijn zat kitjes voor te krijgen... staat er nu zelfs 1 op marktplaats meen ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 1:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
als ie van 86 is dan is het waarschijnlijk een 6.9 of er zit een ruilmotor in.dit is een idi oftewel indirect injection,is een geheel andere motor als een 7.3 pwerstroke.ik heb zelf een 85er met een 7.3 uit een 90er.enn turbo is mogelijk maar qua turbodruk moet je het niet overdrijven aangezien de compressie van deze blokken redelijk hoog is.de mijne drukt 0.6,0.7 bar max .een turbo samen met de brandstofpomp opdraaien en eventueel turbo verstuivers knappen ze echt van op.je moet een beetje scherp zijn op olieverbruik.wat is de km stand?wat zit er voor bak achter automaat of hand?

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 2:21 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 15, 2011 1:02
Berichten: 13
black cloud diesel schreef:
als ie van 86 is dan is het waarschijnlijk een 6.9 of er zit een ruilmotor in.dit is een idi oftewel indirect injection,is een geheel andere motor als een 7.3 pwerstroke.ik heb zelf een 85er met een 7.3 uit een 90er.enn turbo is mogelijk maar qua turbodruk moet je het niet overdrijven aangezien de compressie van deze blokken redelijk hoog is.de mijne drukt 0.6,0.7 bar max .een turbo samen met de brandstofpomp opdraaien en eventueel turbo verstuivers knappen ze echt van op.je moet een beetje scherp zijn op olieverbruik.wat is de km stand?wat zit er voor bak achter automaat of hand?

Zit als het goed is een automaat op.maar ik heb alleen nog maar contact via de mail moet er nog bij gaan kijken.Maar zoals gezegd heb ik geen ervaring met deze motoren vandaar de vraag om ervaringen van de forumleden.als er geen turbo opzit vind ik dit niet erg ik bedoel dat ik er een luchtcompressor op wil zetten.Ben namelijk erg :shock: lui en wil als ik BV een band moet wisselen daar een luchtsleutel voor kunnen gebruiken of bij meetings het luchtbed er mee oppompen.Maar er zal in de loop van de tijd wel een turbo opkomen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 9:18 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Bij Century Cars in Hillegom staat al onwijs lang een nette F250 uit 1999 te koop met
Schotel en compressor . Heeft rond de 100.000 miles gelopen, en er hoort een oude fifthwheel camper bij.

Staat in bemiddeling te koop. Kan met de telefoon niet zo gauw hier een link plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:34
Berichten: 4658
Woonplaats: Beets
Deze ??
http://www.century-cars.nl/auto.aspx?id=505

_________________
:wave:
Roel

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 10:47 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Ja die is het Roel. Aan de prijs valt denk ik aardig wat te doen.

Koop jij die Ford Cor, koop ik die ouwe fifthweel :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 12:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
in de kop v nholland reed een 86 er rond maar die is sinds een 2 jaar verdwenen ik denk richting het midden v h land. dat was een rode. die zelfde had een blauwe op vrachtwagen kenteken. allebei super mooi


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Diesel motor7,3
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 16:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: di feb 15, 2011 1:02
Berichten: 13
Het is een leuke ford maar is niet mijn smaak :oops: .Ik hou meer van het oude type zit ook minder elektronika in :D .Ik wil dus een dubbel cabine en grote laadbak dus lomp en onbenullig ben zelf maar een klein ... kereltje moet toch ergens mee opvallen :roll: :wink: .Heb er ook geen haast mee daar ik nog een Ford Econoline rij maar het trekgewicht is te laag voor mijn aanhanger.Hoewel ze mij nog nooit aangehouden hebben met deze combi maar kom toch een keer aan de beurt.En ik vindt het gewoon zonde van het geld en de tijd als ik de aanhanger met een andere auto weer moet gaan ophalen.Ondanks dat de aanhanger nooit aan zijn gewicht(kenteken) komt kom ik toch 200kg trekgewicht tekort. :cry:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling