Het is nu za apr 27, 2024 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 19:31 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
Hallo Allemaal

Even een vraag. en nog 1 haha)(

Na 1 jaar rij plezier en zonder storingen, is mijn chevrolet opeens afgeslagen onder het rijden. En nu doet ie het niet meer.
Opvoerpomp werkt en bouwt durk op, gaat de brandstofpomp in, en als de verstuiver leiding losdraait onder het starten komt er niks. De afsluiter die op de brandstofpomp zit werkt, wat kan mijn storing zijn?

En als de brandstofpomp eraf moet, hoe doe je dat??
Kan zelf redelijk monteuren dus da lukt wel als ik weet hoe het ongeveer zou moeten.

Groeten Dick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 20:06 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik zou eerst eens kijken of dat je niet ergens een verstopping hebt , voor je de pomp er af sloop :!: er zit onder je lucht filter een retourslang ,die zit aan een soort nippel , die nippel daar zit een kogeltje in en als die verwuilt is dan gaat je diesel retour en krijgt hij dus gewoon te weinig brandstof :!: die verstopping komt meer voor bij die diesels , komt omdat de membraam uit je brandstofpomp vergaat :!: het kan ook algen zijn die in je tank zitten , dit zou ik eerst eens na kijken , voor dat je de pomp er af haalt . revisie van een pomp komt al gauw op 600 € of meer :shock: als dat nodig zo zijn teminsten , dan zou ik eerst ff van dam bellen die gebruikt volgens mij de pomp van de hummer en kost ook zo iets :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 20:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 06, 2011 19:47
Berichten: 336
Woonplaats: purmer county nh
ikhad precies hetzelfde,ik heb dat kogeltje eruit getikt ,starten lopen.
kan het kwaad dat dat kogrltje er niet meer inzit?

_________________
DINO


ford makes it,international shakes it!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 3:11 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
hemiram schreef:
ik zou eerst eens kijken of dat je niet ergens een verstopping hebt , voor je de pomp er af sloop :!: er zit onder je lucht filter een retourslang ,die zit aan een soort nippel , die nippel daar zit een kogeltje in en als die verwuilt is dan gaat je diesel retour en krijgt hij dus gewoon te weinig brandstof :!: die verstopping komt meer voor bij die diesels , komt omdat de membraam uit je brandstofpomp vergaat :!: het kan ook algen zijn die in je tank zitten , dit zou ik eerst eens na kijken , voor dat je de pomp er af haalt . revisie van een pomp komt al gauw op 600 € of meer :shock: als dat nodig zo zijn teminsten , dan zou ik eerst ff van dam bellen die gebruikt volgens mij de pomp van de hummer en kost ook zo iets :!:


Hey bedankt voor je reactie.

Moet ik dan het inlaatspruitstuk eraf halen??? Er zit daar wel een slangonder die op de brandstofpomp aangesloten zit, kan alleen niet zo goed vinden waar die nippel met kogeltje zou moeten zitten, nu je het zegt kinkt het idd als een verstopping. het vreemde eraan was voor dat ie ermee stopte, toen ik hem starte net leek alsof hij teweinig diesel kreeg, maar dat was maar even. Dat heb ik de laatste tijd wel vaker al eens gemerkt.
Hij heeft nooit gerookt, start nooit probleem!!
Op de brandstofpomp zitten 9 aansluitingen 8 naar de verstuivers en 1 aanvoerleiding toch?
Aan de voorkant bij de pomp zit de retourleiding met een slangentje toch? Of verwissel ik het nu?

Bedankt alvast.

Groeten Dick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 8:16 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 16, 2010 11:16
Berichten: 518
Woonplaats: Arendonk Belgie
bij van dam 4x4 kost een nieuwe hummerpomp iets van een +950euro.
Op tweedenhands.be stond een maand geleden een pomp te koop misschien daar eens kijken.

mvg Guy

_________________
chevrolet suburban 2008 5,3L , 2008 chrysler 300 v6 diesel,1971 chrysler 300 500ci,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 9:13 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik zal wel eens kijken of ik ergens een foto heb ,of kan maken :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 16:41 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
Hallo

Kogeltje eruit getikt, en er weer in gezet, niks starten ook geen diesel bij de verstuiverleidingen...............acuu's leeg onder tussen :banghead:

Wel prutteld de brandstof uit de retour leiding boven op de pomp als je de slang eraf hebt. Maar geen teken van leven tot nu, ook niet een heel klein beetje.
Toch de pomp dood????

Wie kan mij even verder helpen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 16:51 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
chuck schreef:
Hallo

Kogeltje eruit getikt, en er weer in gezet, niks starten ook geen diesel bij de verstuiverleidingen...............acuu's leeg onder tussen :banghead:

Wel prutteld de brandstof uit de retour leiding boven op de pomp als je de slang eraf hebt. Maar geen teken van leven tot nu, ook niet een heel klein beetje.
Toch de pomp dood????

Wie kan mij even verder helpen.



ik ben er wel bang voor ,maar zeker weten is weer iets anders :!: als je geen diesel krijgt bij de verstuivers en t zit hem nu niet meer in dat nippeltje met die kogel , vrees ik het ergste :!: ik zal straks ff kijken of dat ik men maatje te pakken kan krijgen ,die heeft ook een diesel en de zelfde problemen gehad :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 17:20 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
Of heb ik nu alleen lucht in de leidingen zitten????
hemiram schreef:
chuck schreef:
Hallo

Kogeltje eruit getikt, en er weer in gezet, niks starten ook geen diesel bij de verstuiverleidingen...............acuu's leeg onder tussen :banghead:

Wel prutteld de brandstof uit de retour leiding boven op de pomp als je de slang eraf hebt. Maar geen teken van leven tot nu, ook niet een heel klein beetje.
Toch de pomp dood????

Wie kan mij even verder helpen.



ik ben er wel bang voor ,maar zeker weten is weer iets anders :!: als je geen diesel krijgt bij de verstuivers en t zit hem nu niet meer in dat nippeltje met die kogel , vrees ik het ergste :!: ik zal straks ff kijken of dat ik men maatje te pakken kan krijgen ,die heeft ook een diesel en de zelfde problemen gehad :!:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 17:32 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
chuck schreef:
Of heb ik nu alleen lucht in de leidingen zitten????
hemiram schreef:
chuck schreef:
Hallo

Kogeltje eruit getikt, en er weer in gezet, niks starten ook geen diesel bij de verstuiverleidingen...............acuu's leeg onder tussen :banghead:

Wel prutteld de brandstof uit de retour leiding boven op de pomp als je de slang eraf hebt. Maar geen teken van leven tot nu, ook niet een heel klein beetje.
Toch de pomp dood????

Wie kan mij even verder helpen.



ik ben er wel bang voor ,maar zeker weten is weer iets anders :!: als je geen diesel krijgt bij de verstuivers en t zit hem nu niet meer in dat nippeltje met die kogel , vrees ik het ergste :!: ik zal straks ff kijken of dat ik men maatje te pakken kan krijgen ,die heeft ook een diesel en de zelfde problemen gehad :!:



anders kan je ook remmenreiniger in je lucht filter spuiten, als hij dan aanslaat heb je kans dat hij de lucht er uit trekt en blijft lopen :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 17:56 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
MMmmm heb ik wel eens vaker gehoord, en ook dat daarna jaar/maanden?? de krukas breekt, weet nie of het een met het ander temaken heeft. Maar dat wil ik ook liever niet de test piloot van worden. :albino:
Probeer het morgen wel weer met volle accu''s
Enne anders op de afsleep wagen en toch maar naar de diesel specalist.
En ff kijken hoe ik hem daar ga krijgen 30km verder op.
Anwb doet erg moeilijk over vervoer. Willen hem wel Naar Gennep brengen, naar de peugot garage hahahah, die kunnen ook brandstofpompen maken van een chevrolet v8 diesel, whahhahaahha, om te huilen toch k.t anwb.10 jaar lid nog nooit nodig gehad, nu wel en dan krijg je dit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 17:59 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
de krukas gaat echt nie kapot van ff starten met remmenreiniger hoor , als dat zo was dan zag het er uit :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 18:42 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
Kan je bij Brouwers-usa in Gennep niks wijzer worden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 18:45 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
willem-2 schreef:
Kan je bij Brouwers-usa in Gennep niks wijzer worden.




als rob er nog werkt wel willem , anders kan je er beter weg blijven :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 19:36 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 16, 2010 23:38
Berichten: 39
Woonplaats: Ven-Zelderheide
Brouwers nee dank u.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling