Het is nu do maart 28, 2024 14:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2020 0:02 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo sep 18, 2011 10:20
Berichten: 94
ik heb iets met de dodge 2008 6.7 diesel. wat ik niet weet wat dat is. ik rijdt 4 tot 6 keer per dag 5 a 10 a 15 min per dag. geen enkel probleem. maar als ik 20 a 25 minuten rijdt bv op de snelweg dan begint hij met roken. eerst met pufjes/kringeltjes, maar na een 5 minuten wordt het een waar rook gordijn van zwarte rook. of ik nu 80 rijdt of 120 maakt niet uit. wel moet ik dan met mn hele voet gas geven en versnelt hij amper. terwijl ik normaal bijwijze van met 1 grote teen op het gaspendaal zit. dan lijkt het net dat hij zich helemaal vol pompt met diesel. van ellende ga je vd snelweg en sta je op de afrit op de vluchtstrook. hij wil eigenlijk niet meer stationair lopen, gaat zo goed als uit. als je hem uitdoet wil hij nog wel 5 aa6 slagen doordraaien, zodat je denkt hij zal toch wel uit gaan. dan start je hem weer. doet hem nog eens uit.. start hem weer. het lijkt dan wel weer wat te gaan. je gaat weer de snelweg weer op en het begint na wat kilometers weer beter te gaan.. daar na gaat hij weer super. je kan weer met je grote teen gas geven. dan na een 15 minuten heb je het nog eens. weer van de snelweg af. beetje resetten en weer de snelweg op. en heb het al 2 keer gehad dat ik daarna 700 km heen en weer duitsland in ging en nooit meer wat gemerkt. heb nu al 3 potten reinigings potten in de brandstof gegooid, maar het lijkt niet te helpen. dus na 20 25 minuten begint het , maar is het over merk je die dag niks meer. korte ritje woon werk verkeer merk je ook weinig. wat is dit heeft iemand een idee?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2020 10:07 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Altijd erg lastig om op deze manier een diagnose te stellen en zeker over storingen die af en toe optreden.
Ik zou in elk geval de auto even laten uitlezen, om te kijken of de storing daar te zien is.
Niet alle storingen geven namelijk een foutmelding op het dashbard. Ga wel naar een goede garage die bekend is
met deze auto's. Met de juiste computer, kunnen ze ook bepaalde functies handmatig in/uit schakelen om te checken.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling