Het is nu do maart 28, 2024 11:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2014 20:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2014 14:41
Berichten: 34
Woonplaats: Gouda
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Chevy van uit 1997- 1999 om zakelijk te rijden. Het gaat om een express of een starcraft. Ik wil een bedrijf beginnen en wil graag ami blijven rijden nu mn pick up verkocht is.
Als ik zo is rond zoek dan worden veel cargo bussen met of zonder dubbele cabine aangeboden en dan diesel.
na wat rond speuren zeggen de meeste dat een verbruik van 1/7a8 mogelijk is.
Ik ben toch geneigd om een lpg auto te rijden, alleen lastig naar wens te vinden want die hebben vaak grote camperramen en een tank binnen. Dat wil ik dus niet.
Mijn vraag is als ik een diesel koop hoe zuinig ben ik dan ten opzichte van lpg. Er ligt ook nogal is wat lading in de wagen.
En hoe betrouwbaar zijn die diesels uit 1997-1999? er zijn meningen dat de benzine motoren beter zijn van deze leeftijd.
Ik hoop dat iemand hier een diesel rijd en dan nogal is zwaar rondrijd en mij wat wijzer kan maken.

Groeten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2014 21:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Denk dat je 1 op8 wel kan vergeten hoor. :D

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2014 21:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 13, 2009 18:22
Berichten: 65
ik heb een chevie gehad van 1998 met een 6,5 td en kan je vertellen dat hij eerde 1/6 loopt dan 1/8 ,wat
je niet moet vergeten is dat een diesel volgens mij altijd een 2500 is en een lpg of benzine zal over het algemeen een
1500 zijn, omdat je zegt dat je vaak zwaar moet laden zou ik dit wel meenenemen in je beslissing.
Wat betrouwbaarheid betreft heb ik alleen problemen om de motor heen gehad bv de spanrol van de riem en ook de brandstofpomp (na ongeveer 120000km) is een zwak onderdeel bij deze motor,het blok zelf was oke.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 06, 2014 23:36 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2014 14:41
Berichten: 34
Woonplaats: Gouda
Oke, bedankt voor je info
Ik was al wezen kijken voor een g30 of een 2500 zware uitvoering.
g30 is natuurlijk oud model met carb, heb ik gehad en vind ik ook het mooist.
Maar je wil ook iets betrouwbaars inderdaad, dus word toch een nieuwer model waarschijnlijk.
En als je met zware lading 1/6 rijd, tja dan ga ik toch dubben voor een lpg.
En kan je bij een 1500/g20 ook niet gewoon een bladveer extra ertussen steken?
Probleem is ook dat een hoop van die diesels dik 300000 hebben gelopen.
Op mp is er een uit limburg 181000 km, diesel 6.5, deze dus:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m847279229-te-koop-chevy-van-diesel.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Nou ja, ik heb nog tot januari dus ff goed zoeken.
Groeten


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2014 11:06 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Bladveer er bij zetten is mogelijk bij een g20, maar beter een compleet zwaarder veren pakket monteren :!:




Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2014 13:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 13, 2009 18:22
Berichten: 65
matthijs schreef:
Oke, bedankt voor je info
Ik was al wezen kijken voor een g30 of een 2500 zware uitvoering.
g30 is natuurlijk oud model met carb, heb ik gehad en vind ik ook het mooist.
Maar je wil ook iets betrouwbaars inderdaad, dus word toch een nieuwer model waarschijnlijk.
En als je met zware lading 1/6 rijd, tja dan ga ik toch dubben voor een lpg.
En kan je bij een 1500/g20 ook niet gewoon een bladveer extra ertussen steken?
Probleem is ook dat een hoop van die diesels dik 300000 hebben gelopen.
Op mp is er een uit limburg 181000 km, diesel 6.5, deze dus:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chevrolet/m847279229-te-koop-chevy-van-diesel.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Nou ja, ik heb nog tot januari dus ff goed zoeken.
Groeten


bij de 2500 is alles wat zwaarder ,niet alleen de bladvering.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 20:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2014 14:41
Berichten: 34
Woonplaats: Gouda
Hoeveel km is normaal voor deze modellen? Je ziet er veel rond de 300000a350000 sommige zelfs meer.
Kunnen ze 500000 ton aan zonder extreem hoog onderhoud? Ik ben bezig met een 1997 Chevy 2500 td, deze heeft 350000 km(geen mijlen) gelopen netjes onderhoud gehad en zakelijk gebruikt/dagelijks. kan ik hier mee beginnen of krijg ik dan een hoop onderhoud binnen afzienbare tijd.

Ik vind het moeilijk met zo'n km stand, maar de meeste zitten rond deze stand of het te jong ofzo, vanwege de bijtelling wil ik ouder als 15jr rijden. En een vw of vito ofzo heb ik liever niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 23:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 13, 2009 18:22
Berichten: 65
Ik denk dat volgens de leeftijd de standen wel oke zijn ,maar blijft inderdaad wel veel om zon auto te kopen.
Als je de auto altijd zelf hebt gereden dan is het wat minder moeilijk natuurlijk.
Of deze motoren 5 ton aankunnen zou ik niet weten ,wat ik wel weet is dat de opvolger van de 6.5 de 6.6 duramax diesel een betrouwbare
motor is en dat er hele hoge standen mee berijkt worden zonder al te veel problemen.
Neemt niet weg dat ik met de 6.5 ook altijd goed heb gereden op wat kleinen dingetjes na, maar deze had bij de verkoop iets van 150.000
gelopen en dat is natuurlijk niet zo veel.
Oja en een V8 Van is natuurlijk altijd beter :D als een transporter of een vito.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 16:47 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 11, 2014 14:41
Berichten: 34
Woonplaats: Gouda
Precies, en zakelijk kan het ook gewoon. prive is echt te duur.
Er word beweerd dan de 6.5 td een heel goed blok is, mits je hem goed warm laat lopen. Dus niet koud zwaar belasten enzo.
Je weet toch nooit wie er voor jou in heeft gereden en hoe die hem behandeld heeft.
Nouja ik ben weer wat wijzer, thanks


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 05, 2018 21:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 20:15
Berichten: 239
Woonplaats: Kruiningen
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een Express ter vervanging van mijn transporter, waar ik al veel pech mee heb gehad. Mijn 2 dodge's vrijwel nooit problemen dus ook maar eens kijken naar een ami van.
Ik vroeg me wel af of je überhaupt een cargo van kunt krijgen, enkele cabine, met de opties en de luxe van een upfitter. Er zit wel zo'n bedrijfje in A'dam die ermee adverteert, maar dat is in werkelijkheid een cargo van met leren stoelen en een houtpakketje op het dashboard... :roll:
Qua opties zijn die cargo van's volgens mij zo kaal als wat.

_________________
René


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling