Het is nu do maart 28, 2024 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2014 11:40 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Ha F.Capri,

je hebt gelijk, Ik denk dat een boel mensen hebben laten afweten op het DTB forum omdat het eerst twee maanden of meer uit de lucht was door die hacking, en daarna, ik weet niet welk soort forumsoftware hun gekozen hadden, maar mijn persoonlijke mening was, dat dit totaal waardeloos is/was, het forum "Liep"niet meer soepel, mede door de gekozen software, en doordat het net was of je ieder post apart moest aanklikken / downloaden. het was wel mooi!, en dan loop je bijna tegen de vergelijking "windows VISTA" ( veel moeite gedaan om het grafisch mooi te maken, maar te zwaar van geheugen om soepel te draaien)

Voor het paswoord; dit heb ik afgelopen week-eind aagevraagt bij hun, en nu (vrijdagochtend) nog steeds niet van hun gehoord!?

Voor de Dodge als Daily driver, wat kost de lpg bij jullie dan? (ik heb begrepen dat het in Belgie op sommige plekken nog steeds ERG goedkoop is?
(afgelopen zondag hier getankt, dichstbijzijnde tank 45Km enkele reis, 81,4 ct/L)

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2014 15:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Vorige maand nog getankt voor 51 cent in belgie net over de grens bij mij. Benzine staat op 1.49 en diesel op 1.32.
Vorig jaar nog voor 45cent getankt. Als grenswoonde loont het zich om beter op gas te rijden als diesel en benzine vanaf paar duizend km per jaar.

Over het inloggen, nieuw wachtwoord aangemaakt en was gelijk ingelogd.. Voor een w200 rijder is het een topsite vooral dat het terug is, voor een vraag vind je altijd terug in oude topic's. De meeste van de oudere leden zullen wel Dodge loos zijn of ook allemaal geschorst.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2014 16:32 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik wacht nog een tijdje met het her activeren! :mrgreen:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2014 21:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
gewoon op paswoord vergeten geklikt, daar login en email intikken en had binnen de minuut het nieuwe paswoord in de mailbox.

diesel hier in waregem staat 1,29€/liter en LPG iets van een 60ct.

ik vind het allemaal nog meevallen van prijs. de dodge kost mij 209€ verzekering per jaar en 148€ wegenbelasting. en that's it.
de auto verbruikt een 25liter en aan 60ct komt dit op een 15€/100km aan brandstofkosten.
als ik een dikke camionette zou nemen die even snel is en ook evenveel kan laden aan de dodge, dan is die even duur in diesel als die 11,6liter verbruikt. je zal weinig camionettes vinden met dezelfde grote, laadvermogen en trekgewicht als een dodge, die dan ook nog eens zuiniger loopt. voor het zware werk is zo een w200 op de oprit best betaaldbaar. voor dagelijks naar het werk mee te rijden, drinkt die echt teveel (mijn werk is 133km van men huis, dat is 266km/dag).

ter compensatie heb ik een golf 2 1.6 platte diesel uit 1988 met de volle 40kW en die verbruikt als je normaal rijd iets van een 4,5liter (1:22). als je een beetje zuinig rijd, zit die rond de 3,5liter/100km (1:29 bijna). dan mag de dodge in het weekend wel eens wat meer verbruiken hé


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2014 22:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Dan is het hier toch weer goedkoper, betaal 65,- per jaar verzekering en 0,- belasting :mrgreen:

Zou de Dodge ook niet voor allerdaags willen gebruiken hoor, heb wel in 1 week 1000km (1200km hummers )gereden maar dat was ook meer dan genoeg.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 9:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
men golf dieseltje was vorig jaar 300€ verzekering en 350€ wegenbelasting. die is nu ook oldtimer en de wegenbelasting is terug gevallen tot 30€ nu. verzekering nog steeds hetzelfde.

dit alles samen
dodge 148€ wegenbelasting, 209€ verzekering en 25liter verbruik aan 0,6€/L
golf was 350€ wegenbelasting, 300€ verzekering en 4liter dieselverbruik aan 1,29€/L
als je 2500km per jaar doet, koste de golf me 778€ en de dodge 732€. men dikke drinkende V8 reed goedkoper dan men zuinig golf dieselke.
als je 5000km/jaar doet koste de golf 906€ en de dodge 1107€.
met de dodge rijd ik normaal eens naar de winkel, de gamma, containerpark... ritjes van 5-10km. als je dit elke dag doet, rij je tussen de 1800 en 3600km (365dagen x 5 en x10km). ik ga met de trein naar het werk en het station is 5km van hier. ik kon er nog aan uit geraken om de golf weg te kunnen doen (de tax en verzekering die ik daarmee uitspaar, heb ik al veel gas voor).

nu dat de golf ook oldtimer is, loont het idd niet meer en kan die beter als reserve op de oprit blijven. aangezien die er dan toch staat, kan ik evengoed wat zuiniger rondrijden :D .

veel leven is er precies niet meer op het dtb forum nu. zitten zelf 2 spambots op en die hebben het ook al opgegeven :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 9:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Valt ook te verwachten toch laatste berichten zijn geplaatst in 2012. En door de oltdimerwet rijd erbijna geen W meer op de weg.
Zal tijd trekken voordat er wat meer leven komt, maar goed ben al lang blij dat het terug is genoeg info te halen.

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 11:58 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di jan 14, 2014 11:58
Berichten: 89
bwa, binnen een 2tal jaar komen die W's volop op de baan en gaan de prijzen vollop stijgen. de chevrolet K30's zijn meestal van de generatie erachter (80-90) en komen zo veel niet meer voor.
wie dan goedkoop 4x4 wil rijden, moet naar dodge gaan. een geluk dat ze die regels bij jullie nu pas invoeren en niet 5jaar geleden. dan had er bijna geen W200 meer geweest daar (nu schorsen de meeste die voor die 2jaartjes).

t forum zal misschien nog wat opkomen weer, maar zal nooit worden wat het vroeger was. k ben al gelukkig dat de oude topics terug zijn, want op dat nieuwe forum van ervoor was er totaal geen reden meer om nog te komen. geen oude info meer, totaal onoverzichtelijk. als je op algemeen keek, zei het forum dat er 2 topics waren en 4replys, maar als je dan algemeen open klikte waren er tientallen nieuwe topics. als je dan zo ELK onderdeel moet gaan openklikken om te kijken of er iets staat of niet, dan is de zin ook snel over. als je dan eens een probleem had met BV de versnellingsbak, moest je de search daar niet gebruiken, terwijl het oude forum 100'den topics had erover en je waarschijnlijk je probleem ook zou terugvinden. k vrees er een beetje voor dat de 'oude garde' daar verdwenen zal zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 12:56 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ben al jaren geen lid meer, maar dat forum is nooit een druk bezocht forum geweest!
Ja na een evenement wel voor dtb maatstaven.
Ik heb het toen der tijd al diverse keren aan gegeven daar dat ze alles openbaar moeten maken!
En meer open staan voor andere Dodge trucks als de D en W200.

Hoogst waarschijnlijk hadden alle Dodge truckers hier dan daar gezeten...

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 14:39 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Volgens mij staan ze ook open voor andere als de D en W 200's, maar wel een belangrijk deel van die club gaat met hun Dodgen tot aan de nek de bagger in, en dat zie ik iemand met een hele recente Ram nog niet zomaar doen!
misschien dat daar de scheidingsfactor inzit?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2014 18:43 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Net bij de penningmeester thuis geweest ( Desiree ) Wonen ook in Maastricht, effe lid gemaakt :mrgreen:

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2014 15:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
BusBart schreef:
Volgens mij staan ze ook open voor andere als de D en W 200's, maar wel een belangrijk deel van die club gaat met hun Dodgen tot aan de nek de bagger in, en dat zie ik iemand met een hele recente Ram nog niet zomaar doen!
misschien dat daar de scheidingsfactor inzit?


Ik bedoel het forum :wink:
Zoals dit forum is ingedeeld had ik toen ook aangeraden Dodge topic's op types.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2020 16:48 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jan 07, 2013 23:59
Berichten: 636
Woonplaats: Maastricht
Forum alweer uit de lucht????

Gr Phil

_________________
Dodge W200 info
http://www.dtbweb.nl
http://forum.dtbweb.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2020 17:17 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Coronavirus hier ook al binnengedrongen? :shock:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: dtbweb.nl?
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2020 20:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
DTB Forum zit nu hier
https://bloed.link/phpbb3/index.php

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling