Het is nu za apr 27, 2024 21:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: op zoek naar een srt-10
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2014 22:54 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jul 27, 2014 11:23
Berichten: 4
hallo , ben een tijdje weg geweest van t forum .( oude naam was v8erwin )
rij nu in een 2004 hemi 4x4 en ben toe aan een nieuwe uitdaging .

ik zoek een srt-10 en heb er eentje gevonden op marktplaats , 2006 met 36000 gelopen op benzine .

is dat een hier op t forum een bekende auto en wat zijn de evt valkuilen ?

grt erwin
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/dodg ... ousPage=lr


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2014 10:04 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen Belgiƫ
Te controleren en evt budgetteren:
Olieleidingen van motor naar oliekoeler aan rechtse kant onder luchtfilterhuis.
Olieleidingen van servopomp.
Revisie van remklauwen vooraan (die durven al eens vast zitten, geen grote kost)
Olie en oliefilter wissel met spannen rembanden van de automatische transmissie. Het boek schrijft dan wel om de 60.000 miles voor maar dat is veel te laat. Om de 30.000 miles is een must.
Als er nog oude pirelli's onder staan. Nieuwe banden. Die pirelli's zijn te oud en een gevaar op natte baan geworden.
Nieuwecolie in het differentieel.
Speling op de voorwiellagers.

Te controleren:
De warme motor mag licht tikken op stationnair toerental: dit zijn de hydraulische klepstoters. Wanneer je eenbeetje gas geeft moet de oliedruk op het dash richting 70 psi gaan. Stationnair moet dit rond de 50 psi blijven.
De geur en kleur van de automatische transmissie olie.

Te budgetteren voor evt lpi:
Andere katalysatoren (race cat's) (niet noodzakelijk maar wel extra fun => evt gekoppeld aan headers).
Sct tuner met andere mappings ( daar haal je slapende paarden mee uit hun bed)

Ook bij voorkeur oem luchtfilterhuis met een k&n filter erin. Bij de SRT is dit beter voor de prestaties dan een cold air.

Specifiek voor Nl zal je ook nog iets moeten doen aan die huif.

Tijdens de testrit: de transmissie moet nogal bruut schakelen met duidelijke overgangen.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2014 13:10 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jul 27, 2014 11:23
Berichten: 4
Dank je voor de info Marco hier kan ik mee verder.

Na de vakantie maar snel langs rijden en een inspectie uitvoeren (ze zijn er mee op vakantie ).
Ben benieuwd naar het verschil van m'n hemi en deze viper .
oja en de originele deksel met spoiler is er ook bij ( voor de belastingdienst )
grt Erwin


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 30, 2014 11:37 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
erwin-b schreef:
Ben benieuwd naar het verschil van m'n hemi en deze viper .


het verschil is vergelijkbaar met bv. BMW 325 en een M3
een Hemi komt goed van zen plek , maar is niet te vergelijken met een SRT.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling