Sammy11 schreef:
HollandBlower schreef:
Dit is volledig onzin, alle delen zijn los verkrijgbaar. Maar niet bij of via de Dealer maar rechtstreeks van Dana en via de aftermarket.
Reparatie van Frictie plaatjes begint bij een 450 euro exc btw. Afhankelijk wat de oude plaatjes aan schade hebben aangericht kan dit oplopen tot 1500+ euro.
1500+ euro , kan je dan niet beter voor hele nieuwe aangepaste axle gaan ?
bv. deze
http://shop.jtsvp.com/product.sc?produc ... goryId=176komt op een 2700€ + verzending
+ invoerrechten + nieuwe remmerij + installatie + ditjes en datjes (waarvan prijs ook kan oplopen) + ...
Verzending gaat stukken van mensen kosten voor zoiets zwaars, mijn strokerkit kostte me ongeveer 500 euro om te verzenden + invoerrechten (400 euro ofzo dacht ik, had ik nog het 'geluk' dat de verkoper de waarde maar op 1900 dollar had gezet ipv het echte bedrag, veel bedrijven weigeren dit). Tenzij je via containervracht het verzend maar dan moet/vastslaan.
Ik ben grote voorstander van overkill en als het stuk gaat beter dan origineel repareren, maar denk dat in dit geval een heel nieuwe as te veel van het goede is! Imho denk ik dat reviseren van de as hier de beste oplossing is, als het vertrouwen in de OEM spullen weg is evt met een ander/beter binnenwerk.
Komt nog es bij dat ik in de jaren dat ik hier op het forum vertoef nog geen enkele SRT as in prut heb weten draaien wegens teveel pk (misschien rijden de srt trutjes gelijk oude wijven, wie weet
). Het probleem met die clipsen die loskomen is eerder een slecht ontwerp van het differentieel dan iets wat voorkomt door te veel power.