Er zijn verschillende meningen en ervaringen te vinden over de voorremmen van de SRT-10 trucks.
Het blijft altijd een punt dat je met meer-zuiger remklauwen altijd zorgvuldiger onderhoud moet uitvoeren en op tijd blokken moet vervangen.
Dit geld niet alleen voor de SRT-10 maar voor alle auto`s en trucks met meer-zuiger klauwen.
Het betere rem gedrag van de EBC is puur te verklaren door de compound van de blokken.
Remschijven hebben weinig tot geen invloed in de betere vertraging van de remmen.
Schijven met groeven en gaten staat leuk maar zijn voor dagelijks gebruik eigenlijk overbodig.
De groeven gaan vaak vol vuil en roest zitten na verloop van tijd en geven onnodig meer lawaai tijdens remmen.
Geperforeerde schijven geven vaak problemen met scheuren tussen de gaten en/of door het gehele rem oppervlak.
Vuil hoopt op en door temperatuur verschillen veroorzaakt dit scheuren in de schijven.
Ik heb persoonlijk nog nooit een setje geboorde en gegroefde schijven van een straat auto/truck af zien komen wat versleten is geweest.
Altijd voortijdig met klachten vernieuwen ruim voor dat de minimale dikte is behaald.
Mijn persoonlijke voorkeur zal altijd uitgaan naar standaard vlakke schijven van een fatsoenlijk merk met een paar goede Compound blokken.
Dit kan EBC,HAWK,Powerstop of een andere gerenommeerde fabrikant zijn!
De remklauwen van de 2004 SRT-10 zijn niet echt een verbetering t.o.v. de originele klauwen.
Dit zijn ook 2 zuiger remklauwen met een iets grotere diameter zuiger, eigenlijk de standaard klauwen van een Ram 2500/3500 2wd.
Het voordeel van de betere remvertraging komt dan puur uit de grotere remschijf en het remblok oppervlak.
De 4-pots SRT-10 remmen zijn daar in tegen wel een echte verbetering met een aanzienlijke grotere rem-capaciteit tov de 2-pots klauwen.
(post aangepast wegens onjuiste info)