Het is nu zo apr 28, 2024 0:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 21:00 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Crest schreef:
Martin, er is toch iets meer veranderd geweest dan een nokkenas (misschien heb je m'n PM niet gezien).

Hier de lijst :

JMB Air Intake
Ported Throttle body
Standars sparkplugs (Bosch Platinum +2) (nieuwe set bij rebuild)
Upgraded Venom sparkplug wires + coil (35000 miles oud)
Racing Intake & Exhaust valves (rebuild)
Upgrades springs & pushrods (rebuild)
Slow bleed lifters (old viper engine lifters) (rebuild)
JMB custom cam : (rebuild)
ADV DUR . int 277 / exh 285
DUR @ .050 : int 229 / exh 235
valve lift : int .587 / exh .584
Lobe sep : 114.0
Clevite crank and rod bearings. (rebuild)
5 in 1 Equal leng headers 1 3/4" (rebuild)
No Cats (deleted) (rebuild)

Als hij rijde, boven de 1500RPM reed ie prima op de standard map en 91 SCT map.
Ik heb een tuner, maar geen software, dus ik kan de mappen niet bekijken. Torrie stuurde mij mappen na elke dyno run (die ik voor hem logde).

Heb net mail gestuurd naar Justin van JMB voor die Camcard :
Is dit niet wat je zoekt ?
ADV DUR . int 277 / exh 285
DUR @ .050 : int 229 / exh 235
valve lift : int .587 / exh .584
Lobe sep : 114.0
Afbeelding

Wat ik gewoon niet begrijp is waarom enkel bougie n°10 zo zwart was, als alle andere er goed uit zagen. Op stationair ruikt ie ook serieus naar benzine in de uitlaat.


Mocht je gaan beslissen om toch je cam uit te klokken, ik heb daar alle spullen voor liggen, mag je gratis gebruiken.

Mocht er een probleem zijn met een injector dan zou de ecu toch een foutcode moeten geven?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 22:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Nope geen enkele foutcode :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 22:23 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
das ier intressant si ,opvoeren van blok en nu de prob oplossen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 23:27 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Een gebogen stoterstang ? Een beschadigde tuimelaar ? Of iets anders wat de kleplift beïnvloed ?

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 0:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Alles is nieuw (minder dan 1000miles) en compressies zien er goed uit.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 0:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik snap niet waarom je 95 tankt... :?

in "ons" boekje staat dat je premium moet tanken , is bij mij nog altijd 98.
en er komt niks anders in mijn SRT. :wink:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 0:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Premium is toch 91 daar ? (87 is standaard), 91 = 95 ?

Dacht 91 US = 95 EURO en 93 US is 98 EURO ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 9:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ik heb hier van de toenmalige SRT rijders en fanaten vernomen om best 98 te tanken.
high performance engine = high performance fuel

en dan liefst van al Shell V-power of op zen minst Total 98.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 10:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Sammy11 schreef:
Ik heb hier van de toenmalige SRT rijders en fanaten vernomen om best 98 te tanken.
high performance engine = high performance fuel

en dan liefst van al Shell V-power of op zen minst Total 98.


Shell V-Power is in België 97 :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 12:24 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Crest schreef:
Alles is nieuw (minder dan 1000miles) en compressies zien er goed uit.


Dat neemt niet weg dat er iets kan verbogen zijn. Evt zelfs verder verbogen tijdens de testruns om de dyno.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 12:26 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Ik zou ook 98 tanken. Ligt trouwens dichter bij de 100+ octaan van lpg. De motor zal beter op punt te zetten voor beide brandstoffen.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 14:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Crest schreef:
Sammy11 schreef:
Ik heb hier van de toenmalige SRT rijders en fanaten vernomen om best 98 te tanken.
high performance engine = high performance fuel

en dan liefst van al Shell V-power of op zen minst Total 98.


Shell V-Power is in België 97 :)

is toch hoger in octaan dan 95 , 95 is voor trage auto's.
niet voor een viper engine... :) :wink:

en voor het prijsverschil mag je het al zeker niet doen.

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 15:49 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Sammy11 schreef:
Crest schreef:
Sammy11 schreef:
Ik heb hier van de toenmalige SRT rijders en fanaten vernomen om best 98 te tanken.
high performance engine = high performance fuel

en dan liefst van al Shell V-power of op zen minst Total 98.


Shell V-Power is in België 97 :)

is toch hoger in octaan dan 95 , 95 is voor trage auto's.
niet voor een viper engine... :) :wink:

en voor het prijsverschil mag je het al zeker niet doen.


Ecu past zich toch aan voor lager octaan, durf te wedden dat je het verschil in vermogen geeneens voelt bij 95 ipv 98.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 18:34 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Sammy11 schreef:
Crest schreef:
Sammy11 schreef:
Ik heb hier van de toenmalige SRT rijders en fanaten vernomen om best 98 te tanken.
high performance engine = high performance fuel

en dan liefst van al Shell V-power of op zen minst Total 98.


Shell V-Power is in België 97 :)

is toch hoger in octaan dan 95 , 95 is voor trage auto's.
niet voor een viper engine... :) :wink:

en voor het prijsverschil mag je het al zeker niet doen.


Die van mij liep goed op 95 toch Sammy :D :D :D

Afbeelding

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 19:58 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
hahahhah lekker inwrijven ,maakt dat zoveel verschil van die octaan de hemi tank ik 95


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling