Het is nu za apr 27, 2024 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
mackie schreef:
hahahhah lekker inwrijven ,maakt dat zoveel verschil van die octaan de hemi tank ik 95


Ik kan het goed merken of ik met 95 of 98 rijd.
Met 98 loopt de motor veel makkelijker in de hogere toeren.
Bij een ritje Zandvoort of Duitsland gaat er altijd 98 in 8)

Toch een raar verhaal van die 10de cilinder.
Soms meet men ook met een infrarood meter de temperatuur op de header bij de uitlaatpoorten.
Dit zegt blijkbaar iets over de juiste verbranding per cilinder ...................

Succes, Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Robert schreef:
mackie schreef:
hahahhah lekker inwrijven ,maakt dat zoveel verschil van die octaan de hemi tank ik 95


Ik kan het goed merken of ik met 95 of 98 rijd.
Met 98 loopt de motor veel makkelijker in de hogere toeren.
Bij een ritje Zandvoort of Duitsland gaat er altijd 98 in 8)

Toch een raar verhaal van die 10de cilinder.
Soms meet men ook met een infrarood meter de temperatuur op de header bij de uitlaatpoorten.
Dit zegt blijkbaar iets over de juiste verbranding per cilinder ...................

Succes, Robert


Dacht ik ook te doen, maar ik weet dat er daar denk ik mis gaat, maar wat ? Onsteking of Injector ? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:36 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
"Maar sinds de rebuild, heb ik soms backfire en stotterd hij, en valt stil."

Heb inmiddels wat ervaring met het injectiesysteem van mijn rallywagen.
Hier zit een KMS systeem met lambda sonde op wat vrij te programmeren is.
Heb ook een probleem gehad met backfire, stotteren en stil vallen.
Bleek na twee dagen zoeken een verloren stop in de aanzuigbuis te zijn waardoor valse lucht werd getrokken.

Ik lees ook dat je een nieuwe throttle body hebt gemonteerd.
Loopt de sensor voor de positie van de gasklep mooi mee ?
Dit kan je eenvoudig met een ohm meter controleren.

Hoe is de nokkenas aan de distributie-ketting gekoppeld.
Indien dit met een verstelbaar nokkenas-tandwiel is gedaan dan kan het zijn dat het eea verlopen is.

Ik denk maar mee.....................

Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
Crest schreef:

Dacht ik ook te doen, maar ik weet dat er daar denk ik mis gaat, maar wat ? Onsteking of Injector ? :)


Eerst meten, dan pas verder kijken.
Soms is een probleem niet zo maar theoretisch te verklaren (achteraf lukt het meestal aardig :wink: ) en moet je gewoon beginnen.
Meestal val je van het een in het ander en wordt de oorzaak duidelijk.

Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 23:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Bedankt voor het meedenken.

Die Throttlebody was er al langer op, is eigenlijk de originele die ik wat heb uitgevreed. Is dezelfde TPS enzo dus dat moet wel ok zijn.

Wat wel zou kunnen en dat zal ik eens nachecken is inderdaad een leak ergens, en aangezien dat de 10de cylinder de verste is, zou er daardoor misschien minder lucht geraken daar vanachter en dus slechte onsteking of te veel brandstof (want nummer 8 was ook "iets zwarter" dan de rest).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 7:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Het is erg moeilijk om van achter een computer een goede diagnose te stellen. Maar zoals robert al aangeeft, moet je eerst de basis dingen meten. Compressie, en vacuum.
Ik denk niet dat je thuis de gereedschappen hebt o een goede diagnose te kunnen stellen. Afgezien van controleren of alle stekkers goed aangesloten zijn.

Temperatuur meten bij een header is iets wat ik standaard al doe bij het afstellen.

Wat zegt je het revisie bedrijf die je motor heeft gebouwd dan?

Een goede octaan getal is erg belangrijk, zeker als je een nokkenas vervangen hebt en je gaat op de dyno.


Heb je de camcard nu al eens een keer toe gestuurd gekregen?, anders het revisiebedrijf even vragen of zij hem nog hebben.


Gr

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 12:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Nightrunner schreef:
Het is erg moeilijk om van achter een computer een goede diagnose te stellen. Maar zoals robert al aangeeft, moet je eerst de basis dingen meten. Compressie, en vacuum.
Ik denk niet dat je thuis de gereedschappen hebt o een goede diagnose te kunnen stellen. Afgezien van controleren of alle stekkers goed aangesloten zijn.

Temperatuur meten bij een header is iets wat ik standaard al doe bij het afstellen.

Wat zegt je het revisie bedrijf die je motor heeft gebouwd dan?

Een goede octaan getal is erg belangrijk, zeker als je een nokkenas vervangen hebt en je gaat op de dyno.


Heb je de camcard nu al eens een keer toe gestuurd gekregen?, anders het revisiebedrijf even vragen of zij hem nog hebben.


Gr


dit heb ik deze nacht van Justin JMB gekregen, heb ook een mail naar Compcam gestuurd voor een copie.
Afbeelding

Bedrijf zegt dat ze alles goed hebben gedaan, volgens hen software probleem, of injector of onsteking. Ben ik vet mee.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 22:33 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
alé tis betaald en daar is de kous af ,schoone reclame zijn toch veel (niet allemaal) zulke bedrijven


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 0:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
axxel schreef:

Die van mij liep goed op 95 toch Sammy :D :D :D

Afbeelding


jazeker , en ik ben er zeker van dat je die truck nog alle dagen mist ! :D

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 10:55 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Crest schreef:
Robert schreef:
mackie schreef:
hahahhah lekker inwrijven ,maakt dat zoveel verschil van die octaan de hemi tank ik 95


Ik kan het goed merken of ik met 95 of 98 rijd.
Met 98 loopt de motor veel makkelijker in de hogere toeren.
Bij een ritje Zandvoort of Duitsland gaat er altijd 98 in 8)

Toch een raar verhaal van die 10de cilinder.
Soms meet men ook met een infrarood meter de temperatuur op de header bij de uitlaatpoorten.
Dit zegt blijkbaar iets over de juiste verbranding per cilinder ...................

Succes, Robert


Dacht ik ook te doen, maar ik weet dat er daar denk ik mis gaat, maar wat ? Onsteking of Injector ? :)


Kwam deze tegen online, heb het zelf nog nooit gedaan maar lijkt me wel handig om vast te stellen of je met 1 cilinder een probleem hebt. In het kort, met draaiende motor koppel je de ontsteking per cilinder 1 voor 1 los, telkens je er eentje los hebt moet het geluid veranderen, indien het geluid niet veranderd heb je een probleem. Trouwens heel interessant youtube 'kanaal' vind ik, staat veel info op.


_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2014 16:06 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Heb dit net van Compcam gekregen :

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 9:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Thanks daar kan ik wat mee :thumbup:

Als ik de gegevens van de camcard gebruik en er van uitga dat er aan de motor kwa inhoud niet teveel veranderd is kom ik op een dynamic compression van 8,6 .Dan zit je iets over de grens van wat je met regular aan kan. Als ik jou was zou ik gewoon premium gaan tanken. Helemaal omdat je niet weet hoe je ontsteking staat, ik zou het risico nooit durven nemen eerlijk gezegd.

Over je motorproblemen is het mooi kloten dat je van 2 bedrijven afhankelijk bent.

Met dit soort problemen moet je echt minimaal te werk gaan, elke keer een klein dingetje veranderen en dan kijken wat voor effect het heeft gehad. Nooit teveel in 1 keer veranderen, anders weet je het helemaal niet meer waar je het zoeken moet.
En afvragen waarom hij in 1 keer vermogen verloor, de rollerbank moet een aanwijzing gegeven hebben. Heeft die amerikaan nog een verandering aangebracht?

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 12:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Nightrunner schreef:
Thanks daar kan ik wat mee :thumbup:

Als ik de gegevens van de camcard gebruik en er van uitga dat er aan de motor kwa inhoud niet teveel veranderd is kom ik op een dynamic compression van 8,6 .Dan zit je iets over de grens van wat je met regular aan kan. Als ik jou was zou ik gewoon premium gaan tanken. Helemaal omdat je niet weet hoe je ontsteking staat, ik zou het risico nooit durven nemen eerlijk gezegd.

Over je motorproblemen is het mooi kloten dat je van 2 bedrijven afhankelijk bent.

Met dit soort problemen moet je echt minimaal te werk gaan, elke keer een klein dingetje veranderen en dan kijken wat voor effect het heeft gehad. Nooit teveel in 1 keer veranderen, anders weet je het helemaal niet meer waar je het zoeken moet.
En afvragen waarom hij in 1 keer vermogen verloor, de rollerbank moet een aanwijzing gegeven hebben. Heeft die amerikaan nog een verandering aangebracht?


Martin, eerst en vooral wou ik je bedanken voor de tijd die je in mij probleem besteed !

Kwa inhouds volume heb ik niet veel gedaan, enkel headgasket van een GEN4 ipv een GEN3 geplaatst. (zou iets smaller zijn).

Torrie heeft enkel gewerkt op A/F, die wou hij eerst op 12,8 hebben, daarna zou hij met de onsteking gaan spelen maar dit was niet gebeurd. We zijn vanuit een 91 tune begonnen.
Ik zal vanaf nu 98 tanken, heb nu 800 miles gereden met de nieuwe cam, maar nooit echt WOT gegaan (behalve dyno).

Ik heb bij JTVSP die 2 sensoren besteld (cam & cranck), nieuwe koudere bougies Bosch 4428 (aanbevolen door Torrie voor mijn setup), en een nieuwe bougiekabel.
Ik ga ook even mijn headers laten "terug plaatsen" door de man die ze gemaakt heeft, heb een vrij grote leak op Cyl 6. Al die warmte komt op de injector loom terecht :(

Als dit allemaal gedaan is, moet ik hem ergens afzetten om alle te dubbelchecken en oorzaak probleem vinden.

Ken je iemand die dichterbij is van Brussel anders moet ik tot bij jou gaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 21:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
Crest schreef:

Ik heb bij JTVSP die 2 sensoren besteld (cam & cranck), nieuwe koudere bougies Bosch 4428 (aanbevolen door Torrie voor mijn setup), en een nieuwe bougiekabel.
Ik ga ook even mijn headers laten "terug plaatsen" door de man die ze gemaakt heeft, heb een vrij grote leak op Cyl 6. Al die warmte komt op de injector loom terecht :(


Da´s raar :shock:
Degene die de injectie van mijn rallywagen af heeft gesteld wilde dit pas doen als de uitlaat geheel lekvrij was.
Anders zou hij foutieve gegevens van de lambda sensor uit lezen.

Dus jou motor is afgesteld met een lekkende pakking ??

Verder had ik ook nog aan een koudere bougie gedacht maar ik dacht dat dit pas nodig was met een verhoogde compressie......


Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Viper Engine Guru ?
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 21:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Robert schreef:
Crest schreef:

Ik heb bij JTVSP die 2 sensoren besteld (cam & cranck), nieuwe koudere bougies Bosch 4428 (aanbevolen door Torrie voor mijn setup), en een nieuwe bougiekabel.
Ik ga ook even mijn headers laten "terug plaatsen" door de man die ze gemaakt heeft, heb een vrij grote leak op Cyl 6. Al die warmte komt op de injector loom terecht :(


Da´s raar :shock:
Degene die de injectie van mijn rallywagen af heeft gesteld wilde dit pas doen als de uitlaat geheel lekvrij was.
Anders zou hij foutieve gegevens van de lambda sensor uit lezen.

Dus jou motor is afgesteld met een lekkende pakking ??

Verder had ik ook nog aan een koudere bougie gedacht maar ik dacht dat dit pas nodig was met een verhoogde compressie......

Robert


Pakking ? Heb gewoon een lekkage in een van de 5 header tubes aan de passagierskant, hebt 2 AFR meters (een per bank) en heb hem de waarde doorgeven van de bank zonder lekkage.
Maar dit moet ook ASAP in orde gebracht worden !
Bijna nu een jaar dat ik er niet meer deftig mee heb gereden ! :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling