Het is nu zo apr 28, 2024 14:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 7:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Belgiquebasterd schreef:
Data loggen via de obdII in combinatie met een Air Fuel ratio meter. Komt erop neer, je krijgt een 'tune', je test die, je mailt de datalogs op naar de tune, tuner past de huidige tune aan, je test opnieuw, enz... tot het goed zit.

Een testbank is natuurlijk altijd beter, maar dan heb je het probleem dat testbank operatoren hier niet de benodigde software hebben om aanpassingen te maken aan de computer. Althans dit is zo voor de hemi, maar denk dat dit voor de srt ook wel het geval zal zijn. De software voor een hemi kost rond de 3000$ dat is te duur voor tuners hier dus is tunen via mail het enige wat je rest.


Voor de SCT bestaat ook een PRORACER software waarmee de gevorderde tuner zelf zijn tunes kan schrijven. Deze kost een 300,00 dollar. Dit gecombineerd met een SCT tuner is een vrij goedkoop pakket. Het is wel gelinkt aan het chassisnummer en dus maar voor 1 voetuig bruikbaar.
De dealerversie van de software bestaat ook. Deze heeft een ongelimiteerde licentie. de prijs ken ik er niet van.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 9:45 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
wel ,ik moet zeggen ,ik heb heb mijn motorfiets voor circuit gebruik onder handen genomen met daarbijhorende powercommander ,je moet een file samenstellen via het net en dan downloaden anders start de motor niet ,heb er toch mee langs een testbank geweest ,al een geluk motor stond veel te arm ,ze hebben 5runs gedaan eer die goed was ,ik zeg nu zeker niet dat deze specialisten hun werk niet kunnen maar meten is weten denk ik toch altijd


er zijn hier toch gasten bezig met die rode sc srt aan het tunen ,hoe doen zij het dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 12:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
mackie schreef:
wel ,ik moet zeggen ,ik heb heb mijn motorfiets voor circuit gebruik onder handen genomen met daarbijhorende powercommander ,je moet een file samenstellen via het net en dan downloaden anders start de motor niet ,heb er toch mee langs een testbank geweest ,al een geluk motor stond veel te arm ,ze hebben 5runs gedaan eer die goed was ,ik zeg nu zeker niet dat deze specialisten hun werk niet kunnen maar meten is weten denk ik toch altijd


er zijn hier toch gasten bezig met die rode sc srt aan het tunen ,hoe doen zij het dan



Het meten doe je zelf met je air fuel ratio meter. Dan weet je direct of hij te arm of te rijk staat.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 06, 2013 21:49 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
en dat is iets aparts op de wagen of een aparaat dat je aansluit


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 06, 2013 21:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
Als het een beetje meezit zitten de headers en complete uitlaat rvs er volgend weekend onder..
Ben benieuwd wat voor sound en hoe hij dan rijd ik laat het jullie zeker weten hier

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 06, 2013 22:36 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
zeker doen ,allesins mooi spul ,in samenwerking met high flow cats??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 06, 2013 23:01 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
nightwalker schreef:
Als het een beetje meezit zitten de headers en complete uitlaat rvs er volgend weekend onder..
Ben benieuwd wat voor sound en hoe hij dan rijd ik laat het jullie zeker weten hier


De sound zal zowiezo wat meer racy worden. Zelfs bij mijne hoor je dat goed en ik heb nog de originele catback. Het rijden wordt pas optimaal met een andere mapping. Een verschil zal je wel al voelen.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 06, 2013 23:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
mackie schreef:
en dat is iets aparts op de wagen of een aparaat dat je aansluit


De A/F meting zit normaal ook in de leesbare obd waardes via data logging.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 2:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
mackie schreef:
zeker doen ,allesins mooi spul ,in samenwerking met high flow cats??


Headers + Highflow cats zo zijn ze ook uit de usa gekomen

K&N luchtfilter had ik al eerder dit jaar er op gezet

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 8:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
mackie schreef:
en dat is iets aparts op de wagen of een aparaat dat je aansluit


Bestaan allebei, die van mij zit ingebouwd maar je hebt losse modellen.

In actie:

Click to play
Afbeelding

Als je die AFR meter dan koppelt met waardes van de obdII krijg je dit via een computerprogramma:

click to play
Afbeelding

Nu was het AFR & toerental, maar je kunt alle waardes die de obdII geeft gebruiken, throttle position, VE, fuel tables, timing,...

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 8:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
nightwalker schreef:
mackie schreef:
zeker doen ,allesins mooi spul ,in samenwerking met high flow cats??


Headers + Highflow cats zo zijn ze ook uit de usa gekomen

K&N luchtfilter had ik al eerder dit jaar er op gezet


Hoe wordt de uitlaat verder afgewerkt? Of wordt dit systeem aangesloten op de originele dempers?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 8:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
bhpaddict schreef:
mackie schreef:
en dat is iets aparts op de wagen of een aparaat dat je aansluit


De A/F meting zit normaal ook in de leesbare obd waardes via data logging.


Bij de hemi is dit narrowband en niet wide band, vandaar de extra AFR wideband.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 9:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Just. Is bij de srt ook zo en dat levert niet veel bruikbaars op om te tunes.
Was ik effe uit het oog verloren.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 11:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
Belgiquebasterd schreef:
nightwalker schreef:
mackie schreef:
zeker doen ,allesins mooi spul ,in samenwerking met high flow cats??


Headers + Highflow cats zo zijn ze ook uit de usa gekomen

K&N luchtfilter had ik al eerder dit jaar er op gezet


Hoe wordt de uitlaat verder afgewerkt? Of wordt dit systeem aangesloten op de originele dempers?


Er komt een nieuwe demper op

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 18:51 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
ok heren zeer bedankt,meer shitt dan ik had gedacht

om je einddemper ,je moet eens diene borla horen op youtype ,echt lekker


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling