Het is nu za apr 27, 2024 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 22:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
Vandaag eindelijk de American Racing headers + highflow cats binnen gekomen

Met dank aan JW USA import solutions
Afbeelding

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 23:39 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ziet er niet verkeerd uit... 8) :D 8)

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 8:23 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 19, 2008 21:41
Berichten: 3640
Woonplaats: Rotterdam. René
ziet er goed uit man
maareheu zie ik nou een las naad op de middelste pijp op de linker header op de foto
zo ja zonde


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 8:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik denk dat dat een typeplaatje is, die je precies vanuit het motorruim kunt zien!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 10:32 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
:headbang: nice

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 10:52 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 10, 2010 22:19
Berichten: 1337
Woonplaats: B.brug
moly schreef:
ziet er goed uit man
maareheu zie ik nou een las naad op de middelste pijp op de linker header op de foto
zo ja zonde

Denk de weerspiegeling van een TL lamp.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 17:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
moly schreef:
ziet er goed uit man
maareheu zie ik nou een las naad op de middelste pijp op de linker header op de foto
zo ja zonde


Dat is het merk plaatje

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 19:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
nice !
als je nu nog met originele cat's rijdt zal je het verschil wel voelen.
Heb je ook een nieuwe tune (motormanagement) aangepast aan de modificaties ?

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2013 21:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
bhpaddict schreef:
nice !
als je nu nog met originele cat's rijdt zal je het verschil wel voelen.
Heb je ook een nieuwe tune (motormanagement) aangepast aan de modificaties ?


Volgens mij rij ik nog met originele cat's
De bedoeling is zeker nog de computer te gaan updaten,
Alleen moet daar nog mee wachten omdat ik de truck dagelijks gebruik
De computer moet dan eigenlijk naar de usa opgestuurd worden.

Zou mooi wezen als ik even een tweede computer had maar waar kun je die even lenen dus dat zal nog wel even duren

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 9:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Je kan ook een SCT kopen in de US.
Dit is een toestel met daarin 3 verschillende tunes en welke je via de OBD poort kan opladen om de motor te tunen.
De SCT wordt gemaakt op het chassisnummer van je SRT en is dus enkel voor je eigen voertuig te gebruiken.
Op aanvraag kan je ook andere tunefiles er (laten) opladen aangepast aan jouw mod's.
Bijkomend heb je er ook nog een obd scanner aan om foutmeldingen te zoeken.
waar :
Bij roe racing http://www.roeracing.com/ProductCart/pc/Engine-Management-and-Tuning-c250.htm
Torrie van unleashed tunning http://www.unleashedtuning.com/content/view/2/

Die laatste heeft mijne geleverd. Je kan hem best e-mailen en uitleggen wat er aan je SRT gedaan is: headers, intake aanpassingen, LPG enz.... dan kan ie evt een specifiekere tunefile voorstellen.
Hier is zijn e-mail adres. Mr. Torrie R. McPhail <torrie@unleashedtuning.com>
Zeggen dat je gestuurd bent van Tony van JTSVP.
Succes

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 20:24 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
ik heb daar toch wel wat vragen bij ,bij een tuning via laptop zonder testbank ,ik breek zeker die mensen niet af ,MAAR iedere motor is toch anders ,niet iedere motorblok heeft evenveel pk's af als zijn broer of zus ,hoe weet je dan hoe uwen motor draaid zonder testbank???


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 20:30 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
mackie schreef:
ik heb daar toch wel wat vragen bij ,bij een tuning via laptop zonder testbank ,ik breek zeker die mensen niet af ,MAAR iedere motor is toch anders ,niet iedere motorblok heeft evenveel pk's af als zijn broer of zus ,hoe weet je dan hoe uwen motor draaid zonder testbank???


Data loggen via de obdII in combinatie met een Air Fuel ratio meter. Komt erop neer, je krijgt een 'tune', je test die, je mailt de datalogs op naar de tune, tuner past de huidige tune aan, je test opnieuw, enz... tot het goed zit.

Een testbank is natuurlijk altijd beter, maar dan heb je het probleem dat testbank operatoren hier niet de benodigde software hebben om aanpassingen te maken aan de computer. Althans dit is zo voor de hemi, maar denk dat dit voor de srt ook wel het geval zal zijn. De software voor een hemi kost rond de 3000$ dat is te duur voor tuners hier dus is tunen via mail het enige wat je rest.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 22:38 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
Belgiquebasterd schreef:
mackie schreef:
ik heb daar toch wel wat vragen bij ,bij een tuning via laptop zonder testbank ,ik breek zeker die mensen niet af ,MAAR iedere motor is toch anders ,niet iedere motorblok heeft evenveel pk's af als zijn broer of zus ,hoe weet je dan hoe uwen motor draaid zonder testbank???


Data loggen via de obdII in combinatie met een Air Fuel ratio meter. Komt erop neer, je krijgt een 'tune', je test die, je mailt de datalogs op naar de tune, tuner past de huidige tune aan, je test opnieuw, enz... tot het goed zit.

Een testbank is natuurlijk altijd beter, maar dan heb je het probleem dat testbank operatoren hier niet de benodigde software hebben om aanpassingen te maken aan de computer. Althans dit is zo voor de hemi, maar denk dat dit voor de srt ook wel het geval zal zijn. De software voor een hemi kost rond de 3000$ dat is te duur voor tuners hier dus is tunen via mail het enige wat je rest.

zijn er dan geen tuners in nederland ,duitsland of engeland, en wanneer je tuned via mail ,waarom dan niet hier eens een testbank raadplegen en wat kost dan zo'en mailtuning


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 7:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
mackie schreef:
Belgiquebasterd schreef:
mackie schreef:
ik heb daar toch wel wat vragen bij ,bij een tuning via laptop zonder testbank ,ik breek zeker die mensen niet af ,MAAR iedere motor is toch anders ,niet iedere motorblok heeft evenveel pk's af als zijn broer of zus ,hoe weet je dan hoe uwen motor draaid zonder testbank???


Data loggen via de obdII in combinatie met een Air Fuel ratio meter. Komt erop neer, je krijgt een 'tune', je test die, je mailt de datalogs op naar de tune, tuner past de huidige tune aan, je test opnieuw, enz... tot het goed zit.

Een testbank is natuurlijk altijd beter, maar dan heb je het probleem dat testbank operatoren hier niet de benodigde software hebben om aanpassingen te maken aan de computer. Althans dit is zo voor de hemi, maar denk dat dit voor de srt ook wel het geval zal zijn. De software voor een hemi kost rond de 3000$ dat is te duur voor tuners hier dus is tunen via mail het enige wat je rest.

zijn er dan geen tuners in nederland ,duitsland of engeland, en wanneer je tuned via mail ,waarom dan niet hier eens een testbank raadplegen en wat kost dan zo'en mailtuning



Toen ik ermee bezig was heb ik voor de hemi rondgezocht in Europa, maar niks gevonden, er is hier maar een hele kleine markt voor. Zo'n tuning heb je pas nodig wanneer je echt grote veranderingen begint te doen. Ik heb 350$ (denk ik) betaald voor de diablosport predator (die heb je nodig om de tunefiles te laden) en dan nog es 250$ voor de 'custom tunes' zoals dat dan heet.

Kleinere aanpassingen (zoals headers) hebben de meeste tuners al zo vaak gedaan dat ze weten hoe ze de tune moeten aanpassen, dan krijg je gewoon de tune voor die bepaalde applicatie. Deze gaat niet perfect zijn, maar is beter dan gewoon met je standaard instelling verder te rijden.

Heb zelf nog nooit een motor laten afstellen op een testbank, maar denk dat dit een beetje hetzelfde gaat als tunen via mail, namelijk een tune laden, testbankrun, aanpassen, nieuwe run, resultaten bekijken, tune aanpassen,... Dus met 1 keer op de testbank kom je er volgens mij niet.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 7:30 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Inderdaad.
Een tune die is gemaakt om bijvoorbeeld te compenseren voor de headers zal niet 100% perfect zijn voor de motor in kwestie maar wel vele malen beter dat de originele instellingen; daar de kans groot is dat de motor daarmee te arm zou draaien.
De ervaring van de persoon die de tunes maakt helpt ook al heel wat.
Meer ingrijpende aanpassingen zoals scherpe nokkenas, gepoorte cilinderkoppen, Turbo of SC of stroker kit en combinaties ervan vragen meer tune werk en dan is een testbank misschien welkom.
Doch zelfs een testbank is niet sluitend daar de gemeten waarden afhangen van de luchttemperatuur en vochtigheid op dat moment en de geografische ligging van de testbank (zeeniveau of in de bergen).
De vraag is ook hoe groot de noodzaak is om de laatste pk eruit te peuteren... Of een gewoon goed werkend, getuned blok te hebben dat men met een gerust hart dagelijks kan gebruiken.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling