Het is nu za apr 27, 2024 17:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 18:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Hey beste mensen,
Dit Week-end is het zo ver, m'n SRT krijgt eindelijk zijn headers.

Maar niet eendert welke, nopes, op maat gemaakt, 5 in 1 equal lenghts.

Hierbij enkele pics van het beestje (linker kant). Enjoy :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 20:13 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Damn dat ziet er goed uit :thumbup:

Dat zal de motor goed doen , vooral in de hogere toeren bereik.
Heb je al eens een keer met de oude headers de 400 meter gedaan?




Gr

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 20:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Denk je niet dat de korte bochten het extra voordeel van de equal length teniet doen :D Altijd mooi zo'n zelfgelaste header, zelf gedaan of laten doen? En hoe is de uitlaat verder opgebouwd?

Heb je de lengte en diameter van de primaries en de collector uitgerekend en zoja met welk programma?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 21:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 21:31 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
mooi kunstwerkje ,eentje laten bijmaken in het klein om aan de muur te hangen :laughing6: :laughing6:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 22:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 0:08 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)


Zandvoort 2014 , i'll be there... 8)

and u :?: :D :D :?:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 2:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Belgiquebasterd schreef:
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding


Ik begrijp je wel hoor, maar ik heb een beetje alle headers voor SRT10 bekeken, zijn ze allemaal 1 3/4" (1.75"). Zal wel een reden zijn, misschien is te breed ook niet goed en vertraagd je uitlaatgassen. Ik ben geen spécialist. Ook is de port van de 8.3L motor 1.75" dacht ik. Dus leek mij het best om 1.75" te behouden voor de rest.

Sammy zie je in Zandvoort, maar ik hou toch meer van bochtjes ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 8:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Crest schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Crest schreef:
Nope nooit een 400m gedaan. Zal wel wat extra pk geven in de hoge toeren inderdaad :-)

Basterd, kan zeker niet slecht zijn dan die lelijke originele.

Ik doe het niet zelf, het is een shop in Bergen (BE) die enkel uitlaten doet, zal wel goed zijn. Het is 1.75" interne inox.
Berekeningen, don't know.

Daarna heb ik Hi FLow Metal cats, 300cel (x2), en een silencer (2in - 1 uit) die dan weer wordt gesplits naar 2x 130mm (5").


1.75 inch is 44mm, als ik de gegevens van mijn motor door pipemax (uitlaatprogramma) dan kom ik uit op een diameter van 43,5mm voor mijn hemi. Aangezien jij een grotere motor hebt (ik heb de hemi) dan is die 44mm aan de 'kleine' kant, waardoor je meer uitlaatgasflow krijgt bij lage toerentallen waardoor je meer koppel krijgt. Nadeel is wel dat de uitlaat de flow wat knijpt bij hogere toeren waardoor je pk's nie evenredig omhoog gaan. Althans zo heb ik het begrepen tijdens mijn opzoektochtje naar info over uitlaten, als iemand meer info heeft hoor ik het graag!

Pipemax screenshots:

Afbeelding

Afbeelding


Ik begrijp je wel hoor, maar ik heb een beetje alle headers voor SRT10 bekeken, zijn ze allemaal 1 3/4" (1.75"). Zal wel een reden zijn, misschien is te breed ook niet goed en vertraagd je uitlaatgassen. Ik ben geen spécialist. Ook is de port van de 8.3L motor 1.75" dacht ik. Dus leek mij het best om 1.75" te behouden voor de rest.

Sammy zie je in Zandvoort, maar ik hou toch meer van bochtjes ;)


Bedoelde met 'te klein' niks slechts hoor, je zit toch vast aan de standaardmaten uitlaatpijp die beschikbaar zijn, je hebt dan de keuze om uitgaande van de ideale maat de eerste standaardmaat kleiner of de eerste groter te nemen. Neem je de maat kleiner is het beter voor je koppel (lage toeren), neem je de maat groter is het beter voor je pk's (hoge toeren). Opnieuw, zo heb ik het begrepen, kan mis zijn hoor :drunken: !

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 9:06 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
In geval van een truck lijkt het me logischer om voor de kleinere maat te kiezen. Het koppelvoordeel is goed te gebruiken om al dat gewicht op gang te krijgen bij acceleratie.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling