Het is nu za apr 27, 2024 17:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 15:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Belgiquebasterd schreef:
Crest schreef:
Door GAS zijn mijn uitlaatklep schotels kapot, draai maar op 7 cylinders meer (3 hebben geen compressie meer).

4200€ kosten, worden allemaal vervangen door STELLITE schotels, die de extra warmte en droogte van de LPG zonder probleem aankunnen.

Nooit heb ik ook kleppensmering gehad, maar veel mensen zeggen mij dat die smering het probleem maar een beetje langer achterhoudt.

Met stellite schotels hoeft dit ook niet meer. Ook ga ik mijn intake manifold laten porten, en ga ik de compressie verhogen door mijn heads wat minder diep te maken.

Had 450pk op 7 cylinders, we zien wel binnen een kleine maand wat 10 cylinders gaan geven :)


Ik vraag me altijd af of dit inderdaad door het gas zelf komt of misschien omdat de afstelling op gas niet goed is en daardoor de problemen ontstaan?



Ik denk dat dus ook, 9 van de 10 hebben daarom problemen, en zeker bij zware belasting :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 15:41 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Lijkt mij dat je met een SRT 10 gewoon niet op gas zou willen rijden. Heb een Ferrari of Lambo ook nog nooit met LPG gezien.. Als je veel met een auto rijdt, maar je vind het eigenlijk te duur rijden, kan je beter een andere auto erbij kopen..

Mijn mening.. maar wie ben ik? :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 15:41 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Maar wat is dan precies de reden van de schade? Ik dacht dat LPG een hoger octaan gehalte had dan benzine,dus daar zal het wel niet aan liggen? En waarom enkel bij srt en niet zo vaak bij een hemi?

En kom nu niet af met het feit dat je een ferrari en porsche... ook niet op lpg zet :-) respect voor een srt maar ze met een supercar vergelijken gaat met toch iets veel te ver :D

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 15:42 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Ja dat gaat ook te ver.. maar soms moet je een beetje overdrijven om je punt duidelijk te maken :wink:

Edit: verbrandingstemperatuur ligt dacht ik ook hoger van LPG


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 16:09 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Belgiquebasterd schreef:
Maar wat is dan precies de reden van de schade? Ik dacht dat LPG een hoger octaan gehalte had dan benzine,dus daar zal het wel niet aan liggen? En waarom enkel bij srt en niet zo vaak bij een hemi?

En kom nu niet af met het feit dat je een ferrari en porsche... ook niet op lpg zet :-) respect voor een srt maar ze met een supercar vergelijken gaat met toch iets veel te ver :D



Ik heb eens een man gesproken die er wel het een en ander van af wist en die zij dat het meestal de achterste 2 of 4 cil waren, waar ze problemen mee hadden, gewoon omdat daar te weinig gas kwam. (druk was daar te laag voor)

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 16:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Belgiquebasterd schreef:
Maar wat is dan precies de reden van de schade? Ik dacht dat LPG een hoger octaan gehalte had dan benzine,dus daar zal het wel niet aan liggen? En waarom enkel bij srt en niet zo vaak bij een hemi?

En kom nu niet af met het feit dat je een ferrari en porsche... ook niet op lpg zet :-) respect voor een srt maar ze met een supercar vergelijken gaat met toch iets veel te ver :D


Er zijn volgens mij enkele aandachtspunten:

Juiste periferie van de gasinstallatie (grote gassproeiers, voldoende grote verdamper (of 2 stuks) grote leidingen van tanks naar verdampers en verdampers naar sproeiers.
De afstelling van de gasinstallatie. en de mogelijkheden van de gas ECU om die afstelling te verfijnen.
Alu moteurke dus eerst rustig warmrijden (ook de olie) en pas rond 70 à 75° op gas laten schakelen.
De kwaliteit van de motor. Ik kan me gerust voorstellen dat de kwaliteit van een HEMi beter is. + De ervaring van de producent met dit type motor.
Last but not least de katalysatoren. Deze kunnen dichtsmelten met grote kosten tot gevolg.


Ow ja, een SRT leent zich nu eenmaal tot goed doorvlammen, beter dan een hemi. dus is de kans op miserie ook groter.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 16:16 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
hemiram schreef:
Belgiquebasterd schreef:
Maar wat is dan precies de reden van de schade? Ik dacht dat LPG een hoger octaan gehalte had dan benzine,dus daar zal het wel niet aan liggen? En waarom enkel bij srt en niet zo vaak bij een hemi?

En kom nu niet af met het feit dat je een ferrari en porsche... ook niet op lpg zet :-) respect voor een srt maar ze met een supercar vergelijken gaat met toch iets veel te ver :D



Ik heb eens een man gesproken die er wel het een en ander van af wist en die zij dat het meestal de achterste 2 of 4 cil waren, waar ze problemen mee hadden, gewoon omdat daar te weinig gas kwam. (druk was daar te laag voor)



Daar zit zeker ook nog iets in.
Om die reden wil ik een gesloten lus maken van de aanvoerslangen van de gasinstallatie zodat elke sproeier van twee zijden gastoevoer krijgt.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 16:17 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 12, 2012 1:10
Berichten: 202
Woonplaats: zwolle
Is het niet zo dat bij gas de verbranding veel heftiger is? bij diesel/benziene is de ont/ver branding "veel" rustiger. Drukken zijn inderdaad vaak te laag. Weet dat er scheepsmotoren op gas zijn, maar dat dit altijd kopzorgen voor de fabrikant zijn. Hou ook rekening mee dat je zwavel oxide krijgt , dus je uitlaat rot vele malen sneller weg( kan het weten, van mij zijn er niet meer, maar had ook nog een andere oorzaak)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 19:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Lijkt mij dat het toch vooral slechte installaties enzo zijn, heb hier al gelezen 1 computer voor 7 cylinders en een andere computer voor de laatste 3, da's vragen om problemen lijkt me.

Denk dat voor een srt op gas een AFR metertje geen overbodige luxe is, dan zie je gelijk als er iets fout gaat.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 23:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Crest schreef:

Had 450pk op 7 cylinders, we zien wel binnen een kleine maand wat 10 cylinders gaan geven :)

waarschijnlijk de 500pk die een SRT zou moeten hebben... :roll:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 12, 2013 23:21 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Ik denk dat een slechte installatie en onbezonnen rijden op GAS de grote oorzaken zijn van brokkenpap...
Daarom , cruisen en maximum 2500 à 2800 toeren op GAS (=+-130 à 140km/u autobaan)
En spelen en racen op benzine , maar als je de brokkenmakers hun rijgedrag vraagt hebben ze bijna allemaal redelijk gek gereden op gas.
Crest heeft zelfs rondjes Nurnburgring op GAS gereden enkele maanden geleden... :lol: :oops: :blackeye: :D

Ik heb nu bijna 30.000 miles op GAS gereden met tussendoor ongeveer 2000 op benzine voor te spelen en warm te rijden alvorens op GAS over te schakelen , en mijn truckje rijd nog steeds als nieuw , zelfs beter.

Toch ben ik altijd een beetje bang om ooit engine brokken te krijgen.
Laatst hoorde ik een nederlander die met zen SRT 100.000 miles op GAS had gereden.

Dus laat toch eindelijk die zeverpraat van een SRT op GAS mag niet... :roll:
Ik zeg : "RACEN op GAS mag NIET !"
En laat verdomme uw uitlaat aanpassen en geef geld genoeg uit aan een degelijke LPG-installatie.
Die installaties van 3.000 euro zijn voor Hemi'tjes... :D :thefinger: :D

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 9:18 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
Sammy11 schreef:
Ik denk dat een slechte installatie en onbezonnen rijden op GAS de grote oorzaken zijn van brokkenpap...
Daarom , cruisen en maximum 2500 à 2800 toeren op GAS (=+-130 à 140km/u autobaan)
En spelen en racen op benzine , maar als je de brokkenmakers hun rijgedrag vraagt hebben ze bijna allemaal redelijk gek gereden op gas.
Crest heeft zelfs rondjes Nurnburgring op GAS gereden enkele maanden geleden... :lol: :oops: :blackeye: :D

Ik heb nu bijna 30.000 miles op GAS gereden met tussendoor ongeveer 2000 op benzine voor te spelen en warm te rijden alvorens op GAS over te schakelen , en mijn truckje rijd nog steeds als nieuw , zelfs beter.

Toch ben ik altijd een beetje bang om ooit engine brokken te krijgen.
Laatst hoorde ik een nederlander die met zen SRT 100.000 miles op GAS had gereden.

Dus laat toch eindelijk die zeverpraat van een SRT op GAS mag niet... :roll:
Ik zeg : "RACEN op GAS mag NIET !"
En laat verdomme uw uitlaat aanpassen en geef geld genoeg uit aan een degelijke LPG-installatie.
Die installaties van 3.000 euro zijn voor Hemi'tjes... :D :thefinger: :D


Toch blijf ik erbij dat dat aan de afstelling moet liggen, in theorie is LPG zelfs een beter brandstof dan benzine door zijn hoger octaan gehalte. Ik zie het bij mijn 'hemi'tje :twisted: ' ook, loopt goed op gas maar vanaf ik volgas geef wordt het mengsel veel te arm wat helemaal niet goed is. Moet nu toch terug naar installateur omdat lambda niet goed was voor keuring en zal hem vragen of hij het kan bijstellen.
Wat is volgens jou/jullie de reden dat je met een LPG installatie niet volgas mag rijden? Zolang je afstelling goed is mag het toch geen probleem zijn?

Komt ook nog bij dat het inderdaad niet simpel moet zijn een lpg installatie te ontwerpen voor de verouderde techniek van jullie vrachtwagen blokje :thefinger:, ocharme 500 krukaspk's uit 8 liter :-) :laughing6:

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 10:43 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
Belgiquebasterd schreef:
Wat is volgens jou/jullie de reden dat je met een LPG installatie niet volgas mag rijden? Zolang je afstelling goed is mag het toch geen probleem zijn?
juiste afstelling krijgen ze bijna nergens helemaal ok...
Komt ook nog bij dat het inderdaad niet simpel moet zijn een lpg installatie te ontwerpen voor de verouderde techniek van jullie vrachtwagen blokje :thefinger:, ocharme 500 krukaspk's uit 8 liter :-) :laughing6:

De automaatbak is van een vrachtwagen , onderblok is van Lambo las ik ooit eens...
ik zit wel te wachten tot er nog eens iemand mee gaat dragracen op Zandvoort.
misschien kan je eens komen laten zien wat die Hemi van jou wel kan... :wink: :D
volgend jaar april op Zandvoort...waarschijnlijk sta ik daar weer alleen aan de start... :roll:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 10:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Die SRT blokkies vinden het in mijn opzicht gewoon niet lekker om te stampen op LPG. Het motorontwerp is er gewoon niet naar, niet zo gek ook als je bedenkt dat de motoren gewoon op benzine basis ontworpen worden :wink: De ene motor kan er gewoon beter mee overweg als de andere. Maar altijd dat gezeur dat lpg waardeloos is en dat je er niet mee racen kan is een beetje kort door de bocht. Als de motor stuk loopt "door lpg" is het in mijn ogen gewoon de lpg setup die niet klopt / goed afgesteld is of de motor is er gewoon niet op gemaakt.

Hier een paar voorbeeldjes hoe het ook kan.

Standaard GM 5.3 motor die nog nooit open is geweest met 225000 miles achter zijn kiezen met een turbo lpg setje erop.

Afbeelding

Afbeelding




Aussi met een 4L turbo 6 cilinder die gebouwd is om hard te gaan op lpg


_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 12:11 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Bij een LPI zal het grotendeels zitten in de configuratie van de installatie; voldoende debiet in de hardware voorzien is toch een must.
Ergens vanaf september wil ik me daar voor m'n SRT op verdiepen; debiet optimaliseren en fine tuning.
Tegen die tijd zal ik ook wat hulp kunnen gebruiken om de LPG pc te lezen terwijl ik de zweep leg :bounce: op de SRT... Vrijwilligers ? :D

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling