Sammy11 schreef:
Ik denk dat een slechte installatie en onbezonnen rijden op GAS de grote oorzaken zijn van brokkenpap...
Daarom , cruisen en maximum 2500 à 2800 toeren op GAS (=+-130 à 140km/u autobaan)
En spelen en racen op benzine , maar als je de brokkenmakers hun rijgedrag vraagt hebben ze bijna allemaal redelijk gek gereden op gas.
Crest heeft zelfs rondjes Nurnburgring op GAS gereden enkele maanden geleden...
Ik heb nu bijna 30.000 miles op GAS gereden met tussendoor ongeveer 2000 op benzine voor te spelen en warm te rijden alvorens op GAS over te schakelen , en mijn truckje rijd nog steeds als nieuw , zelfs beter.
Toch ben ik altijd een beetje bang om ooit engine brokken te krijgen.
Laatst hoorde ik een nederlander die met zen SRT 100.000 miles op GAS had gereden.
Dus laat toch eindelijk die zeverpraat van een SRT op GAS mag niet...
Ik zeg : "RACEN op GAS mag NIET !"
En laat verdomme uw uitlaat aanpassen en geef geld genoeg uit aan een degelijke LPG-installatie.
Die installaties van 3.000 euro zijn voor Hemi'tjes...
Toch blijf ik erbij dat dat aan de afstelling moet liggen, in theorie is LPG zelfs een beter brandstof dan benzine door zijn hoger octaan gehalte. Ik zie het bij mijn 'hemi'tje
' ook, loopt goed op gas maar vanaf ik volgas geef wordt het mengsel veel te arm wat helemaal niet goed is. Moet nu toch terug naar installateur omdat lambda niet goed was voor keuring en zal hem vragen of hij het kan bijstellen.
Wat is volgens jou/jullie de reden dat je met een LPG installatie niet volgas mag rijden? Zolang je afstelling goed is mag het toch geen probleem zijn?
Komt ook nog bij dat het inderdaad niet simpel moet zijn een lpg installatie te ontwerpen voor de verouderde techniek van jullie vrachtwagen blokje
, ocharme 500 krukaspk's uit 8 liter