Het is nu zo apr 28, 2024 12:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: dodge ram srt10 op GAS
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 18:03 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 29, 2013 17:52
Berichten: 3
Woonplaats: diepenbeek
hallo
ik zou graag willen weten of je een dodge ram srt10 op gas kunt zetten en dat het 100% werkt want hebt hier en daar gehoord dat de dodge ram srt10 niet echt zo goed gaat op gas, want ben aant kijken voor een dodge ram srt10 en had dan graag een gas installatie willen plaatsen. ik hoop dat ik hier wat meer informatie zal krijgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 18:06 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Eerst voorstellen dan vragen stellen is hier de regel :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 19:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Ondertussen heeft ie zich (kort weliswaar) voorgesteld.

Levi,

De vraag die je hier stelt zal weer aardig wat controverse veroorzaken maar er zijn altijd voor- en tegenstanders, zowel als mensen met een positieve en een negatieve ervaring.
Zelf rij ik ook met een SRT-10 op gas en tot nu toe gaat het goed. Er zijn er hier die al wat langer op gas rijden en ook zonder problemen.
Ondertussen heb ik zelfs weet van enkele SRT-10 die geen gasinstallatie hadden en toch dezelfde panne mochten ondervinden als de LPI slikkers.

Wat zijn volgens mij de aandachtspunten:
Gezien de grote longinhoud van een viper motor moet de gasinstallatie over voldoende reserve beschikken. Hiermee bedoel ik:
2 verdampers, grootste gassproeiers (gele), de verdampers met elkaar doorverbinden aan, tussen of achter de sproeiers; de gasleiding van tank naar verdampers zo groot mogelijk 8 mm of meer.
De gasslang tussen de sproeiers doorverbinden kan wanneer men per cilinderbank een set van drie en een set van twee sproeiers laat plaasten. Tussen de 3 en 2 kan de linkse met de rechtse cilinderbank nog eens verbonden worden. (moet bij mij nog gebeuren).
Ow ja; een installatie van Prins natuurlijk; zijn hebben een 10 cilinder gasECU dat is 1000x beter dan twee 5 cilinder gasECU's.

Software-matig de gasinstallatie zo laten programmeren dat die pas omschakelt wanneer de motor bijna op bedrijfstemperatuur is. (mijne staat op 70° dat is zowat het max om nog een duidelijk schakelpunt te hebben)
Nadeel is meer verbruik van benzine; zeker in de winter. Voordeel is dat er genoeg warmte voorhanden is om gas te produceren en de direct installatie goed zal werken.

Aan de SRT zelf:

De originele katalisatoren durven al eens versmelten; zeker bij een 2006 model. Wat de exacte reden is weet ik niet zeker. Enkel afgaande op de verbruiken van kollega srt rijders krijg ik stillaan de indruk dat de 2006 veel armer draait. Vandaar mogelijks een smeltprobleem.
Dit is op te lossen door high flow katalisatoren (soort race kats) te plaatsen. Deze verteren de grote hitte beter.

Grote gekheden zoals dragraces, burnouts en lang zeer snel rijden (enkel op circuit natuurlijk...) kan je misschien best op benzine doen; voor de zekerheid.

Waar gaan voor de installatie ?
Zelf heb ik geen goed gevoel gehad bij AGS; nochtans straffe gasten naar het schijnt. Maar twee cilindrische tanks in onderbouw plaatsen (140 liter brutto) in plaats van de (voor een SRT) kleine ringtank van 100 liter brutto was er te veel aan voor hen.
Ik ben terug naar Van Meenen gegaan in Lokeren; de installatie is wel goed uitgevoerd. Qua fijnprogrammatie van de installatie is er nog ruimte voor verbetering. Maar daar durf ik zelf wel aan te beginnen.
Mijn algemene indruk van gasinstallateurs is dat ze de installaties programmeren met een grote marge zodat ze altijd wel werkt. zo'n beetje een algemene goede programmatie die men op elke motor kan toepassen en dat dan wel werkt. Voor mezelf tracht ik meer te werken met de verschillende instellingen om een gerichtere programmatie te verkrijgen voor m'n SRT. Dat loopt niet van een leien dakje...

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 19:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
dave schreef:
Heeft Ferrari mc laren bugatti, corvette een lpg instalatie?

De dodge viper heb je die met een gastank zien rijden?



Ferrari, Mclaren, Bugatti en Corvette hebben ook geen pick up in hun gamma met een sportief hart :wink:

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 22:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 12, 2010 22:05
Berichten: 1255
Woonplaats: Ouddorp
op gas mot je koke :twisted:

_________________
Jaco

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 29, 2013 22:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 16, 2008 22:17
Berichten: 230
Woonplaats: Oudenbosch
bhpaddict schreef:
dave schreef:
Heeft Ferrari mc laren bugatti, corvette een lpg instalatie?

De dodge viper heb je die met een gastank zien rijden?



Ferrari, Mclaren, Bugatti en Corvette hebben ook geen pick up in hun gamma met een sportief hart :wink:


Een SRT-10 is een fun pick-up.
Dus je moet hem, naar mijn mening, ook zo gebruiken.
Als je een Ferrari, etc. voor woon-werkverkeer gebruikt dan kan je hem na 4 jaar ook bij elkaar vegen.
Mijn mening: voor woon-werk een Hemi kopen. Beresterk en met 375pk ook snel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 11:36 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Niet indereen heeft geld en plaats voor meerdere voertuigen te rijden/zetten.
Dus waarom niet fun en functie samenvoegen ? Doe ik ook. De SRT is de dagelijkse camion van de zaak.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 30, 2013 15:28 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr maart 29, 2013 17:52
Berichten: 3
Woonplaats: diepenbeek
bhpaddict schreef:
Ondertussen heeft ie zich (kort weliswaar) voorgesteld.

Levi,

De vraag die je hier stelt zal weer aardig wat controverse veroorzaken maar er zijn altijd voor- en tegenstanders, zowel als mensen met een positieve en een negatieve ervaring.
Zelf rij ik ook met een SRT-10 op gas en tot nu toe gaat het goed. Er zijn er hier die al wat langer op gas rijden en ook zonder problemen.
Ondertussen heb ik zelfs weet van enkele SRT-10 die geen gasinstallatie hadden en toch dezelfde panne mochten ondervinden als de LPI slikkers.

Wat zijn volgens mij de aandachtspunten:
Gezien de grote longinhoud van een viper motor moet de gasinstallatie over voldoende reserve beschikken. Hiermee bedoel ik:
2 verdampers, grootste gassproeiers (gele), de verdampers met elkaar doorverbinden aan, tussen of achter de sproeiers; de gasleiding van tank naar verdampers zo groot mogelijk 8 mm of meer.
De gasslang tussen de sproeiers doorverbinden kan wanneer men per cilinderbank een set van drie en een set van twee sproeiers laat plaasten. Tussen de 3 en 2 kan de linkse met de rechtse cilinderbank nog eens verbonden worden. (moet bij mij nog gebeuren).
Ow ja; een installatie van Prins natuurlijk; zijn hebben een 10 cilinder gasECU dat is 1000x beter dan twee 5 cilinder gasECU's.

Software-matig de gasinstallatie zo laten programmeren dat die pas omschakelt wanneer de motor bijna op bedrijfstemperatuur is. (mijne staat op 70° dat is zowat het max om nog een duidelijk schakelpunt te hebben)
Nadeel is meer verbruik van benzine; zeker in de winter. Voordeel is dat er genoeg warmte voorhanden is om gas te produceren en de direct installatie goed zal werken.

Aan de SRT zelf:

De originele katalisatoren durven al eens versmelten; zeker bij een 2006 model. Wat de exacte reden is weet ik niet zeker. Enkel afgaande op de verbruiken van kollega srt rijders krijg ik stillaan de indruk dat de 2006 veel armer draait. Vandaar mogelijks een smeltprobleem.
Dit is op te lossen door high flow katalisatoren (soort race kats) te plaatsen. Deze verteren de grote hitte beter.

Grote gekheden zoals dragraces, burnouts en lang zeer snel rijden (enkel op circuit natuurlijk...) kan je misschien best op benzine doen; voor de zekerheid.

Waar gaan voor de installatie ?
Zelf heb ik geen goed gevoel gehad bij AGS; nochtans straffe gasten naar het schijnt. Maar twee cilindrische tanks in onderbouw plaatsen (140 liter brutto) in plaats van de (voor een SRT) kleine ringtank van 100 liter brutto was er te veel aan voor hen.
Ik ben terug naar Van Meenen gegaan in Lokeren; de installatie is wel goed uitgevoerd. Qua fijnprogrammatie van de installatie is er nog ruimte voor verbetering. Maar daar durf ik zelf wel aan te beginnen.
Mijn algemene indruk van gasinstallateurs is dat ze de installaties programmeren met een grote marge zodat ze altijd wel werkt. zo'n beetje een algemene goede programmatie die men op elke motor kan toepassen en dat dan wel werkt. Voor mezelf tracht ik meer te werken met de verschillende instellingen om een gerichtere programmatie te verkrijgen voor m'n SRT. Dat loopt niet van een leien dakje...

heel erg bedankt voor de informatie :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 14:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Heb zelf nu 50kmiles op te teller staan, had er 10k toen ik hem in de vs kocht. Prins systeem met 1 ecu en 1 verdamper. Voor de veiligheid 2 O2 sensors bijgeplaats en nooit problemen gehad tot dusver. Wat marco zegt is waar (beter) maar niet strikt noodzakelijk. Je moet die keuze zelf maken en het hangt af van je interesse hoe ver je er in gaat...

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2013 17:40 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
ik heb er ondertussen 66000 M opstaan gekocht met 13000M, 5jaar geleden,merendeel op LPG gereden.
Heb wel High flow cats, gewoon cruisen doe ik op LPG , sportief rijgedrag gebeurt op benzine!!!.
Buiten de normale kinderziektes (zwetende leidingen ) in feite geen noemenswaardige kosten gehad , hier wordt wel regelmatig (3000-4000 M) olie ververst met filter.

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 13:03 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 28, 2009 0:01
Berichten: 23
Vind al dat gezeik over gas in een srt een beetje strontvervelend worden
Er is niks mis mee om op gas te rijden alleen moet je weten hoe je rijd en geen tweehonderd blazen
als je op gas rijd dan gewoon even op benzine zetten plus dat het goed geinstaleerd moet worden.
Er zijn te veel pikkepoelie bedrijfen die denken dat ze het ook weten.
Groetjes Ben


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 13:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 19, 2013 14:23
Berichten: 239
Woonplaats: Wezep
viper schreef:
Vind al dat gezeik over gas in een srt een beetje strontvervelend worden
Er is niks mis mee om op gas te rijden alleen moet je weten hoe je rijd en geen tweehonderd blazen
als je op gas rijd dan gewoon even op benzine zetten plus dat het goed geinstaleerd moet worden.
Er zijn te veel pikkepoelie bedrijfen die denken dat ze het ook weten.
Groetjes Ben




Hier ook geen probleem op gas en mijn srt10 gebruik ik dagelijks met en zonder kar er achter
Rij er aardig wat kilometers mee

_________________
John

2005 SRT-10 QC Viper Powered


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 18:26 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 29, 2013 3:46
Berichten: 106
Woonplaats: Brussel
Sinds ik hem heb gekocht rijd ik gas. Dubbele BRC installatie, weining tot geen vermogen verlies.

Heb een ritje rond de Nuerburgring met gas gereden, en al de + 250km/h op gas gedaan.

Ik rij 80% op gas. Never nooit problemen gehad (50000miles in 2 jaar).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 18:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
Zeg dat nou niet,dan zijn ze morgen stuk! :bom:

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 22:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma nov 03, 2008 21:03
Berichten: 99
Woonplaats: ridderkerk
Het is voor mij allemaal heel simpel !
Rijden op gas scheelt 100 euro per tankbeurt
En ik tank vaak 2x in de week.

_________________
dodge ram sport 2012
k&n cold air intake
cut out
diablosport Intune


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling