Het is nu ma apr 29, 2024 5:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 23:28 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ojee,je kan alle kanten op met die motor hoor kijk maar op Summit of Jegsje kan hem helemaal naar jou smaak maken hoor,groeten marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 23:33 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Check it out,hein,Groeten marco

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 23:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ford1955 schreef:


oei.. dat is wel heel erg vet.
Is qua Prijs wel heel erg te doen. en dan die Luchtinlaat erbij.


greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2008 23:43 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Nou dan zie ik je Rancho wel bij show your projects :D :D :D ,groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 14:34 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
He hein hier staan afbeeldingen van de intake,Groeten Marco

http://www.holley.com/data/Catalogs/Int ... ifolds.pdf

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2008 16:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
mooie PDF file. (dat er zo veel verschillende inlaatspruitstukken zijn zeg..)

Ik ga In januari (december drukke maand met feesten en allerlei familie-dingetjes) de eerste spullen verzamelen. En dan zal de Ranchero snel op de projecten-forum komen.

thanks marco.

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 14:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
nog een vraagje..

Kan er bij de carburateur (van de link van Marco) met LPG gereden en met benzine? of moet ik een keuze maken.

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 14:09 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
He Hein,hier nog wat info in het Engels

http://www.fordcobraengines.com/Modified%20History.htm

Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2008 14:14 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
RancheroGT schreef:
nog een vraagje..

Kan er bij de carburateur (van de link van Marco) met LPG gereden en met benzine? of moet ik een keuze maken.

greetz

Hein


Het beste is op benzine ivm de "smering"van je carb,want als je op LPG rijdt komt de carb helemaal droog te staan,als je nu BV een lange rit hebt,doe dan starten op benzine,stukkie rijden minuut of 5,overschakelen naar LPG en als je er bijna bent terug naar benzine.Verder denk ik niet dat het veel problemen oplevert,groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 18:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
marco,

Ik heb een vraagje he:

Heb vandaag een heel gesprek gehad over mijn Amerikaan en motorblok. Die man heeft zelf ook een mustang.
Maar hij vertelde dat ik niet echt winst kan halen uit mijn motorblok om over te gaan naar een 4barrel carburateur (en een nieuw inlaatspruitstuk). Maar dat was puur uit zijn eigen ervaring.
Hij vertelde dat ik beter voor een nieuwe ontsteking kon gaan en nieuwe kabels enz enz.
Maar ik snap het even niet meer. Ik had altijd gedacht dat een 4barrel toch voor rij-eigenschappen beter zou zijn dan een 2 barrel. En volgens mijn is mijn carburateur ook een beetje versleten, kan ik dat beter laten reviseren dan?

Nu is mijn vraag eigenlijk. Wat kan ik nou echt doen om de performance van mijn motorblok te verbeteren?

als je het niet snapt, hoor ik het graag ;)

greetz

Hein

Misschien moet ik maar een compleet nieuw blok erin gaan leggen =P

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 20:05 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ha die Hein,de hamvraag blijft natuurlijk wat wil je met die motor gaan doen.
Als 1e,wil hem gaan opvoeren dmv carb,intake,scoop,nokkenas,headers :?: dan zou ik eerst de motor laten controleren op zijn gesteldheid,zoals,compressie en olielekkage.
Als 2e,wil je de motor er alleen leuk uit laten zien dmv scoop,hier en daar wat chroom :?:.
Als 3e,het verschil in carbs is dat je met een 2 barrel dezelfde rijeigenschappen hebt als met 4 barrel,ALLEEN :!: Als je het gas intrapt met een 4 barrel gaan er 2 extra poorten open die wat meer vermogen geven dan bij een 2 barrel,en dat dan in combinatie met de scoop,nokkenas,intake en headers denk ik toch wel dat dat wat meer vermogen oplevert,oke het zal geen 300pk zijn,maar je zal het wel merken tov het standaard blok met een 2 barrel,ik hoop dat dit een beetje duidelijk is

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 20:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
ik wil voornamelijk het 2e en 3e punt van jou verhaal.
voor een echte strepentrekken koop ik ooit wel een dodge charger voor ;)

nee, even serieus.. ik wil het blok er mooi laten uitzien.. en met die carburateur iets doen.
daar kom ik met die inlaatspruitstuk/4barrel/scoop denk toch aardig ver mee?
want ik ga in rij-eigenschappen niet achter uit.. dus dat is mooi denk ik.


greetz

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 21:36 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ja dan zou ik voor keuze 2 en 3 gaan,hier en daar wat chroom en een intake met 4 barrel want alleen een 4 barrel op een 2 barrel intake gaat niet werken,en als je wat verder ben zet je er headers op,dan heb je een leuk blokkie hoor,kijk maar naar mijn blok daar moeten allen nog chromen klepdeksels op en dan vind ik het best

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 21:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 18:09
Berichten: 354
Woonplaats: Rucphen
is het handigst om die dingen te doen, wanneer het blok er helemaal uit is gehaald? of kan ik het ook gewoon doen als de blok erin ligt.
Want ik weet niet of we de mogelijkheden hebben om het blok er helemaal uit te halen..

greetz

Hein

_________________


- Ford Ranchero GT 351m V8 1978
- Ford Focus Station 1.8 Tddi 2000



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 21:56 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Intake,carb en kleppendeksels is te doen als het blok erin ligt,maar het is makkelijker als het blok eruit is :D (volg je het nog)Als het blok eruit kan je overal makkelijk bij om alles schoon te maken,maar het is ook wel te doen als tie er nog in licht hoor maar adn zou ik wel effe de motorkap weghalen

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling