Zo, een kleine update van de werken:
Ik heb gisteren een compressietest gedaan om toch eens te checken wat en waar het probleem zich bevind. Alle cilinders hebben een heel gezonde compressie, behalve cilinder nummer 6, deze heeft geen compressie! Daarna begonnen met het demonteren van de motor totdat ik de head kon verwijderen en ja, daar was het probleem heel duidelijk. De pakking ontbrak een stuk van 3-4 cm vlak boven cilinder nummer 6. Je kon ook heel duidelijk zien dat de uitlaatgassen ontsnapte via dat gat, wat ook alle simptomen verklaard! Ik ben dus enorm blij dat ik de motor er niet moet uithalen om nieuwe segmenten te steken
Vandaag ga ik de tweede head demonteren zodat ze binnen kunnen voor druktest, klep-check en eventueel vlakken van de koppen. De pakkingsset is al besteld samen met een 180°F thermostaat en nieuwe bouten voor de heads en intake.
Ik heb trouwens ook een tool gemaakt om de benzineleiding te ontkoppelen van de fuel rail, Simpel en kost niets. Ik had het probleem dat ik de leiding er niet afkreeg en na onderzoek in de haynes manual bleek het om een special tool te gaan... Ik heb gewoon een stukje pvc buis (voor electriciteit) afgezaagd, een gleuf ingeslepen (ongeveer 1 cm), opgewarmd en terug mooi rond gemaakt in een kleinere diameter. Dit schuif je rond de ingang van de fuelrail en dan in het koppelstuk duwen en voila, leidinkje los!
Volgende post zal de montage zijn
Greetz,
Biggie