Het is nu ma apr 29, 2024 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 13:37 
Ik heb verlede week men intake eraf gehaald om nieuwe seals te steken, bij de montage mooi alles nagecheckt en alle bedrading gelabeld en alles mooi terug op zen plaats gezet maar krijg hem niet meer aan de praat. Als ik hem 5 minuten laat staan en dan start, draait hij voor 2 seconden, maar valt erachter onmiddelijk terug stil en wil daarna ook niet meer starten. Ik heb al de relais nagekeken en ze krijgen voeding. Er is druk op de fuelrails en er is ontsteking. Alle vacuum leidingen zijn gecheckt.

Iemand een idee?

Thanx,

Big


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 14:10 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
zit er starten op afstandbediening op je truck?

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 14:12 
neen, bij mijn weten niet, er is wel een lpg installatie op.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2008 23:59 
Ik start op benzine, dit gebeurd automatisch. Maar uit voorzorg heb ik de switch op benzine gezet. Het idee van die sensor moet ik morgen eens nakijken, goeie tip! De rest van de kabelboom heb ik onderzocht op breuken maar kon niets vinden, morgen staat er uitmeten op de planning (eerst dat sensoreke bekijken).

Bedankt voor de hint, morgen meer leuks :wink:

Greetz,

Big


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 14:54 
Zo, vandaag terug wat gesleuteld en heb de ram kunnen starten :bounce: . Hij draait mooi maar ik maak een plaatselijke mistbank in men buurt. Er komt enorm veel witte rook uit en zelf na opwarmen tot bedrijfstemperatuur blijft er veel witte rook uitomen. De truck heeft power genoeg maar dat roken vind ik niet normaal. Ook hoor ik telkens een geblaas dat vanuit het linker kleppedeksel komt. Als ik de oliedop losmaak hoor en voel ik duidelijk geblaas. Ik vrees dat ik een head gasket moet vernieuwen, misschien iemand andere ideeën?

Thanx,

Big


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 17:59 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
wat gebeurt er als je de truck start als hij koud is ,met de radiateur dop er af borrelt het water er dan uit :?: en wat doet je koel water zakt het pijl :?: als hij stoomt uit de uitlaat zou hij niet mooi moeten lopen ,lijkt mij . dat sissen lijkt mij eerder een vacuum probleem ,je zo gewoon eens wat remmen reiniger moeten spuiten op de plek waar hij sist ,als hij daar op reageerd dan is het een vacuum lek , je hebt er je inlaat tenslotten af gehad en je zult niet de eerste zijn die daar na een probleem heeft ,t is gewoon een beetje kut met die pakking aan de achter kant van het spruitstuk . :(

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 18:07 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Misschien je inlaatpakkingen verkeerd gemonteerd :?: :?: :?:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 18:16 
Als de truck koud start rookt hij minder. Het waterpijl blijft vrij gelijk, zakt van ongeveer 1 cm (zal het effect van de waterpomp zijn). Er komen geen uitlaatgassen langs het water omhoog, er is ook geen druk op het koelingssysteem.
Het gesis is geen vacuum maar druk in men kleppedeksel, als ik de oliedop eraf haal en men hand erboven zet (met draaiende motor) dan voel ik het zwaar blazen. Ik Heb juist nog een test gedaan met de spark plugs, allemaal afgekuist en juiste gap gezet, ingedraaid en de motor even laten draaien. Even later ze er terug uitgehaald en de sparklplug in cilinder nummer 6 is vol met olie. Ik begin te vrezen dat één van de intake valve guides er aan is.

Ik heb daarstraks naar de vorige eigenaar gebeld en die wist me te vertellen dat hij vlak voor de verkoop een voorval heeft gehad. Hij starte de truck s'morgens en er volgde een luide knal met rook dat vanonder de motorkap kwam. Sindsdien heeft de wagen dat probleem.
Ik heb het probleem gisteren ook voorgehad en de breather van het linker kleppedeksel vloog 5 meter ver gevolgd door veel rook dat uit het kleppedeksel kwam.

Ik zal maar braaf de heads eraf vijzen zeker?

Greetz,

Big


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 18:19 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Ik denk dat je inderdaad de heads er effe af moet halen,het lijkt of dat de klepgeleiders versleten zijn of zuigerveren :cry: :cry: :cry: ,Veel succes,groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 18:31 
jeuuuj, here we go again ... :banghead:
Aan de kleur te zien van de sparkplug op cilinder 6 heb ik een versleten inlaatklepzitting, waardoor er druk van de cilinder in men head komt en in men carter en zo naar het andere kleppedeksel komt en blaast. Alle andere sparkplugs hebben een mooi kleurtje (wat toch al iets positiefs is :roll: ). Blijkbaar toch een miskoop gedaan met die ram, gaat me weer gemakkelijk 500€ kosten om de heads te laten reviseren.

Allè, volgende update binnen een paar dagen ofwel volgend weekend...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 20:34 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
als je dan je inlaat spruitstuk er weer af hebt dan moet je die plaat aan de onderkant er ook even afpakken en met goede kit op nieuw monteren ,zekker als je eens een backfire hebt gehad ,anders heb je nog een probleem, want dan gaat hij weer olie zuipen :wink:


Afbeelding

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 21:35 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
hemiram schreef:
als je dan je inlaat spruitstuk er weer af hebt dan moet je die plaat aan de onderkant er ook even afpakken en met goede kit op nieuw monteren ,zekker als je eens een backfire hebt gehad ,anders heb je nog een probleem, want dan gaat hij weer olie zuipen :wink:


Afbeelding

Nu ik dit plaatje zie,heb ik een idee dat de plaat vervormd is door backfire,Goeie tip Hemiram,als de plaat krom is of lekt hoor je dat in je kleppendeksel omdat die in verbinding staan met het carter,ik zou effe de intake liften en daar goed aandacht aan besteden,dan hoef je ook de koppen niet te lichten,Groeten Marco

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 0:17 
Allright, thanx for the tips!

Ik weet weer wat te doen deze week :wink:

Greetz,

Big


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 0:46 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
dodgevipertrucks schreef:
hey dat is het inlaatspruitstuk van mn Indyram toen ik die er voor de 1e keer af had :D :D Tis een kwaal van die 318-360 magnum motoren en bij een kleine backfire wil die pakking er tussen die plaat er al heel snel uit vliegen.. Vooral op LPG even een back fire en die pakking legt eruit en je hebt lekkage.. Ik had dat toen dus ook en kreeg toen ook de tip om daar geen nieuwe pakking tussen te doen maar gewoon de deksel verwijderen en goed ontvetten en een goeie laag sikaflex kit ertussen te doen en de plaat weer monteren.... Na die tijd heb ik er ook nooit meer last van gehad :thumbup:



klopt elwin ,ik heb geen foto gemaakt toen ik bij mij de koppen gewisselt had ,vergeten .ik had die van jou nog wel . je ziet maar niet te snel iets weg gooien :wink: :D

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2008 12:33 
Zo, een kleine update van de werken:

Ik heb gisteren een compressietest gedaan om toch eens te checken wat en waar het probleem zich bevind. Alle cilinders hebben een heel gezonde compressie, behalve cilinder nummer 6, deze heeft geen compressie! Daarna begonnen met het demonteren van de motor totdat ik de head kon verwijderen en ja, daar was het probleem heel duidelijk. De pakking ontbrak een stuk van 3-4 cm vlak boven cilinder nummer 6. Je kon ook heel duidelijk zien dat de uitlaatgassen ontsnapte via dat gat, wat ook alle simptomen verklaard! Ik ben dus enorm blij dat ik de motor er niet moet uithalen om nieuwe segmenten te steken :D

Vandaag ga ik de tweede head demonteren zodat ze binnen kunnen voor druktest, klep-check en eventueel vlakken van de koppen. De pakkingsset is al besteld samen met een 180°F thermostaat en nieuwe bouten voor de heads en intake.

Ik heb trouwens ook een tool gemaakt om de benzineleiding te ontkoppelen van de fuel rail, Simpel en kost niets. Ik had het probleem dat ik de leiding er niet afkreeg en na onderzoek in de haynes manual bleek het om een special tool te gaan... Ik heb gewoon een stukje pvc buis (voor electriciteit) afgezaagd, een gleuf ingeslepen (ongeveer 1 cm), opgewarmd en terug mooi rond gemaakt in een kleinere diameter. Dit schuif je rond de ingang van de fuelrail en dan in het koppelstuk duwen en voila, leidinkje los!

Volgende post zal de montage zijn :bounce: :D

Greetz,

Biggie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling