Het is nu do maart 28, 2024 11:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 22:46 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 05, 2017 19:56
Berichten: 6
De laatste tijd rij ik vaak met een aanhanger achter mijn RAM laramie 2018 met luchtvering en heb nogal veel last van het schudden van de auto als er een aanhanger achter hangt, gewoon netjes 90/100kmh en bij elke hobbel of wegovergang word je door heel die cabine geschud. Heb al verschillende aanhangers erachter gehad maar weinig verschil...
Zijn er toevallig nog meer die dit probleem ook hebben / hebben gehad met tips of mogelijke oorzaken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2019 22:27 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma apr 08, 2019 21:32
Berichten: 11
Brian611 schreef:
De laatste tijd rij ik vaak met een aanhanger achter mijn RAM laramie 2018 met luchtvering en heb nogal veel last van het schudden van de auto als er een aanhanger achter hangt, gewoon netjes 90/100kmh en bij elke hobbel of wegovergang word je door heel die cabine geschud. Heb al verschillende aanhangers erachter gehad maar weinig verschil...
Zijn er toevallig nog meer die dit probleem ook hebben / hebben gehad met tips of mogelijke oorzaken?


met welke banden rijdt u? ik heb EXACT hetzelfde steeds voor, maar zonder aanhanger gewoon de auto.
ik denk eraan bilsteins te plaatsen maar heb schrik dat het puur de wand van mijn banden is dat waggelt..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2019 23:03 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Hoe hoog heb je de kogeldruk dan??

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2019 7:14 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2012 10:04
Berichten: 478
Woonplaats: drouwenermond
Lege aanhangers rijden gewoon voor geen meter. Heb ik met de mijne ook. Zodra ik mijn minishovel van 2250 kg erop zet rijd 't prima

_________________
BART

my dodge sounds beter than a hybrid


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2019 10:37 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1179
Woonplaats: Deventer
Heb een '96 ram met bladveren, vroeger had ik een tandem Asser, als die er leeg achter hing, stuiterde de hele auto, vol geen probleem
Lijkt wel dat ze elkaar tegen werken en daarom versterken

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 21:56 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 05, 2017 19:56
Berichten: 6
maarten81 schreef:

met welke banden rijdt u? ik heb EXACT hetzelfde steeds voor, maar zonder aanhanger gewoon de auto.
ik denk eraan bilsteins te plaatsen maar heb schrik dat het puur de wand van mijn banden is dat waggelt..


Ik heb er Hankook dynapro HT P275/60R20 114T onder liggen, ze stonden dealer af op 2.6 bar, in mijn ogen is dit ook niet al te veel.
Ik heb nu onlangs zwaardere schokdempers achter laten monteren maar nu schud hij zelfs zonder aanhanger.
Zaterdag weer naar de dealer voor een onderhoudsbeurt dus dan gelijk even wat verschillende banden monteren en testen..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 21:59 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo maart 05, 2017 19:56
Berichten: 6
bart ram1500 schreef:
Lege aanhangers rijden gewoon voor geen meter. Heb ik met de mijne ook. Zodra ik mijn minishovel van 2250 kg erop zet rijd 't prima


Een maat van mij heeft ook een ram met luchtvering uit 2016, die rijd al jaren zonder problemen, ook met lege aanhangers.
Inderdaad met wat gewicht erop rijd het prima, maar voor zo'n auto moet een lege aanhanger natuurlijk ook geen probleem zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 07, 2019 9:29 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, EspaƱa
Brian611 schreef:
maarten81 schreef:

met welke banden rijdt u? ik heb EXACT hetzelfde steeds voor, maar zonder aanhanger gewoon de auto.
ik denk eraan bilsteins te plaatsen maar heb schrik dat het puur de wand van mijn banden is dat waggelt..


Ik heb er Hankook dynapro HT P275/60R20 114T onder liggen, ze stonden dealer af op 2.6 bar, in mijn ogen is dit ook niet al te veel.
Ik heb nu onlangs zwaardere schokdempers achter laten monteren maar nu schud hij zelfs zonder aanhanger.
Zaterdag weer naar de dealer voor een onderhoudsbeurt dus dan gelijk even wat verschillende banden monteren en testen..


Is het echt schudden of zoekt de auto door bv spoorvorming in het asfalt? Ik had destijds Hankook Ventus 295/45/20 onder mijn Chevy en had vooral last
van zoeken bij spoorvorming.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling