Het is nu vr nov 01, 2024 1:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 20:47 
Pro Trucker

vraag voor de heren die technischer zijn dan ik (ik schat circa 258 van jullie dus :? :oops: )

op slecht wegdek komt er soms een geluid van rechts van voor dat er zeker niet hoort.
het is moeilijk te beschrijven maar ik denk dat het te vergelijken is met een tik(je) met een grote steeksleutel op een brandblusser. (voor de echte slimmerikken: ik heb geen steeksleutel, dus ik kan het niet proberen.... :lol: )

het is een echt metaal geluid. ik heb er iemand die wat van auto's kent naar laten luisteren en kijken en die denkt dat er speling op de as van het stuurhuis (?) naar de ophanging of het wiel (dat begreep ik niet goed).

mij kunnen ze echt heel veel wijs maken op dat gebied maar dat geluid / die klong kan volgens mij niet van een beetje speling komen? zou het dan niet meer tikken of trillen? om een vrij hard geluid te krijgen zou het al meer dan een beetje speling moeten zijn volgens mij :dontknow:

zit er in/achter het dashboard niet iets dat zo'n soort geluid kan maken, iets van de passagiers airbag of van de verwarming/airco? ik kan me zo moeilijk voorstellen dat het geluid van buiten komt. het is erg duidelijk te horen, soms harder, soms zachter...

wie biedt :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 20:51 
Heavy Trucker

Ben je onlangs een keer door een gat of hard over een drempel gereden? Ik bedoel heb je iets meegemaakt waardoor hij voor volledig uit de vering is gekomen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 20:53 
Pro Trucker

nee het geluid zit er al in van het begin, toen ik hem van marc overnam. wat hij er mee heeft gedaan weet ik niet...
waar zit je aan te denken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:03 
Heavy Trucker

Nou ik heb het eens meegemaakt bij een oudere us wagen nadat ik over een drempel reed.. daarna zat er ook een kloink geluid in de wagen. Het bleek uiteindelijk de veer te zijn die niet meer he;lemaal op zijn plaats zat.........
Zijn jou stabilisatorstangen nog ok qua rubbers? Fusee's nog voldoende ingevet (of zijn dit onderhoudsvrije??)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:08 
Pro Trucker

heb je het eerste zinnetje van mn verhaal niet gelezen.... :wink:

geen idee hoe stabilisatorstangen er uit zien of hoe het rubber er uit hoort te zien. wat een fusee is weet ik niet :oops: :oops: :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:18 
Truck forum Junky

meschien is het je schokbreker wel hans :!: kan zijn wat bart al zegt dat er door een gat of zo is gereden en dat die nu net dat beetje ruimten heeft gekregen ,wat dat geluid veroorzaakt .ik had dat laast ook met een ram 1500 en toen heeft onse thijs de bouten ff nagetrokken en toen was het over . als het binnen in de truck is wat jij denk dan zou ik gewoon ff gaan rijden en iemand op zen kop op de bijrijders stoel en ff goed luisteren anders het dasbord kastje er even uit halen ,zo dat je wat ruimten krijgt ,dan hoor je het meschien wel beter :!:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:23 
Pro Trucker

ligt er niks in je dashboardkastje was dat geluid maakt,omdat je denkt dat t niet van buiten komt?

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:42 
Pro Trucker

@ peer: ja er zou iemand eens mee moeten rijden die daar al eens eerder de boel open heeft gehad en dus weet wat er achter dat dashboard allemaal zit. en anders eens op de brug zetten en alles aantrekken wat er aan die kant onder de truck zit...

@ johnhemi: zo erg is het nou ook weer niet met me :lol: ik ben wel onhandig maar het dashboard kastje checken dat ging vrij vlot... :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 21:59 
Heavy Trucker

o sorry hans...

weet je wat?? als iedereen die denkt er verstand van te hebben nou eens bij jou in de truck springt in mei bij de srt-meet?? (ik natuurlijk voorin :wink: ) dan komen we er wel uit!! :D :D

ff serieus, laat alles een keer nakijken op de brug bij een garage met US-kennis en roep een keer: 'RUBBER' of 'FUSEE'.. wellicht dat ze iets zien...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 22:07 
Pro Trucker

Mobart schreef:
o sorry hans...

weet je wat?? als iedereen die denkt er verstand van te hebben nou eens bij jou in de truck springt in mei bij de srt-meet?? (ik natuurlijk voorin :wink: ) dan komen we er wel uit!! :D :D

ff serieus, laat alles een keer nakijken op de brug bij een garage met US-kennis en roep een keer: 'RUBBER' of 'FUSEE'.. wellicht dat ze iets zien...

ja ik denk dat ik dat ga proberen...
zal het opschrijven want mn kortetermijngeheugen is zo lek als een ding in de keuken waarvan de naam me even niet te binnen schiet. :lol:

bedankt in elk geval!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 0:04 
Pro Trucker

Ik heb het ook gehad bij mijn oude truck. Maar als me vader naast me zat dan was het weg.

Nooit iets aan laten doen want auto verkocht

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 0:06 
Pro Trucker

DutchYellowRam schreef:
Ik heb het ook gehad bij mijn oude truck. Maar als me vader naast me zat dan was het weg.

Nooit iets aan laten doen want auto verkocht

en waar is je vader nu? :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 0:07 
Pro Trucker

die zit nog in die auto!!! :laughing3: :laughing3: :laughing3:

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 0:12 
Pro Trucker

:banghead: :? :oops: Die ben ik er vergeten uit te halen :banghead: :? :oops:

Anders maakte hij natuurlijk dat geluid met de proefrit.
Misschien kunnen Peer of Thijs even kijken of hij er nog in zit en alles goed gaat als ze me oude truckie weer zien

2005 YELLOW DODGE 2500
450 HP DIESEL - BANKS POWER - SKYJACKER LIFT

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 0:17 
Pro Trucker

ThijsH schreef:
hemiram schreef:
meschien is het je schokbreker wel hans :!: kan zijn wat bart al zegt dat er door een gat of zo is gereden en dat die nu net dat beetje ruimten heeft gekregen ,wat dat geluid veroorzaakt .ik had dat laast ook met een ram 1500 en toen heeft onse thijs de bouten ff nagetrokken en toen was het over .

hee hans, ik heb toen de bouten van de schokbreker's aangetrokken, was echt een geluid of er 2 stukken ijzer tegen elkaar werden geslagen, je hoorde het best goed op een beetje een ongelijke weg.
als je bij die auto in de instap ging staan en je begon flink te wiebelen hoorde je het ook ooit.
ik zou in iedergeval alle bouten van je ophanging/veering even na(laten)trekken aan de voorzijde, is een redelijk makkelijke klus en mocht het dit niet zijn kun je dit dus ook buiten sluiten

ik hebben ze bij apk station's best vaak "schud" plaaten waar ze een wiel op zetten en dan dus eigelijk kunnen testen of je speeling op je wielophaning hebt, weet niet of ze die bij jullie ook ergens hebben maar mischien dat je hier wat hulp mee hebt/

hee thijs,
ja dat ga ik zo doen, das beter dan eerst grote kosten maken om dan te merken dat het iets anders was... :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]