Het is nu do maart 28, 2024 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:25 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:09
Berichten: 16
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen)
Collega's,

Ik ben vrij nieuw op dit forum want ik heb mijn dodge nog niet lang. Jammer genoeg heb ik al een hele berg problemen gehad met de auto en met de verkoper :twisted: . De lijst is eindeloos en ik wordt radeloos. Ik krijg nu verschillende foutcodes op mijn dashboard als ik het contact 3x op en af zet. Ik weet niet of iemand mij meer kan vertellen over deze codes. Ik ben ze ook op internet aan het opzoeken maar daar vind ik soms verschillende antwoorden voor één code.
P0113
P0132
P0141
P2173
P2106

Merci, merci, en hopelijk heb ik tegen de volgende meeting terug een rijdende Dodge, want dan ben ik er zeker bij.
Ik heb er nog een foto bijgezet, met het beest van mijne maat de Karel :)
Christophe

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 06, 2012 20:59
Berichten: 562
Woonplaats: Antwerpen
Zit hier niks tussen

http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=314

_________________
Lekker strak zwart met een tikkeltje chroom

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 12:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
De codes zijn meestal een richting waar je het zoeken moet.

In dit geval zou ik hem laten uitlezen met een goede scanner. Meestal komen er veel meer codes te voorschijn.
Dan is het meestal ook wat makkelijker aan te wijzen waar het probleem zit.

Laatst had ik een hemi binnen met een transmissie p0700 code. Dat is een vrij algemene code, waar niet echt precies op te zeggen is waar het probleem zit. Eenmaal aan de computer kwamen er nog 5 codes tevoorschijn. Toen was het probleem zo gevonden.

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 17:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
de linkse is van u neem ik aan ?
gekocht bij lorenzo onlangs ?

if so, garage moet toch jaar garantie geven tegewoordig ??

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 22:16 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:09
Berichten: 16
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen)
ilan schreef:
de linkse is van u neem ik aan ?
gekocht bij lorenzo onlangs ?

if so, garage moet toch jaar garantie geven tegenwoordig ??


Jaja, ik heb de auto bij "Motori Lorenzo" gekocht. In het begin leek alles ok, toffe vent mooie zaak en dan nog een dodge helemaal naar mijn zin. Maar jammer genoeg was de euforie van korte duur. Het spel staat stil voor mijn deur, :twisted: ik kan er niet meer mee rijden. Hij zal hem voor de 2e maal in 2 maanden tijd moeten komen takelen. Het is van kwaad naar erger gegaan en nu is het helemaal hopeloos en ik ben het kots beu. Ik heb die auto nodig om mijn bijberoep uit te kunnen oefen en dat gaat nu niet en da's een ramp. Al die plannen die ik met mijne maat (heeft ook een dodge 1500 hemi van 2004) gemaakt had om naar meetings te gaan, kan ik nu wel op mijn buik schrijven. :cry: We zien wel hoe die cirque afloopt.
In ieder geval merci voor de hulp iedereen. :)

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 22:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
christophe112 schreef:


P0113: intake air circuit high temp, er zit een sensor vlak voor de throttle body die de inkomende luchttemperatuur meet, aan de hand van die gegevens wordt dan de afstelling veranderd. Kan zijn dat die los ligt, kan zijn dat er schade is aan de bekabeling,...

P0132: front 02 oxygen sensor high voltage: probleem met je lambda sensor in je uitlaat, kapotte sensor of bekabeling stuk (doorgesmolten omdat hij tegen de uitlaat aanligt, been there :-) ). Deze sensor bepaalt ook de afstelling van je motor, indien hij stuk is gaat dat voor problemen zorgen.

P0141: back 02 oxygen sensor: zie hierboven maar ditmaal de lambda sensor na je catalysator

P2173: HIGH AIRFLOW/VACUUM LEAK DETECTED possible causes:VACUUM LEAK RESISTANCE IN THE (F856) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT (F856) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE (K1) MAP SIGNAL CIRCUIT (K1) MAP SIGNAL CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN (K900) SENSOR GROUND CIRCUIT RESISTANCE IN THE (F855) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT (F855) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE TP SENSOR SIGNAL CIRCUIT TP SENSOR SIGNAL CIRCUIT SHORTED TO GROUND RESISTANCE IN THE (K922) TP SENSOR RETURN CIRCUIT MAP SENSOR TP SENSOR PCM

P2106: throttle actuator limited power, dit is een code als gevolg van een ander probleem. De computer detecteert ergens een probleem dat potentieel schade aan de motor kan berokkenen waardoor hij in 'safe mode' gaat lopen. Deze code is de aanduiding daarvan.





De eerste vier codes lijken me allemaal electronische problemen, veel sensors gebruiken bv dezelfde massadraad dus als deze massadraad of een connector van deze draad beschadigd is dan kan je al deze problemen krijgen. Wat ik wil zeggen is dat er misschien ergens een probleem zit wat alle vier deze sensors beinvloed. Weet niet hoe handig je bent maar misschien kun je hier mee aan de slag en die sensors opzoeken en hun bekabeling controleren?

Ik heb het werkplaatshandboek digitaal staan, als je wilt kan ik die via wetransfer mailen naar je, voor normale mail is het bestand te groot, daar staat het volledig elektrisch systeem tot in het kleinste detail uitgelegd/getekend.

I feel your pain trouwens :-) heb tijd terug zelf ook dodge ram gekocht (bij particulier) waar ik 1000km lekker heb mee rond gereden heb zo fier als een kieken :-), maar dan zware motorschade die de vorige eigenaar provisoir had opgelapt en heeft me uiteindelijk 5000+ euro gekost.

Edit: je maat heeft ook een ram, wissel de O2 sensors es met de zijne (als hij dat mag van hem :D ) als de codes voor de O2 sensors wegblijven, dan weet je al dat het probleem voor die 2 codes in de sensor zelf zit. Als het probleem blijft dan zit het probleem elders. Hetzelfde kun je voor de Intake air sensor doen?

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 23:16 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:09
Berichten: 16
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen)
Merci voor de info, maar ik heb 1 jaar garantie en daar ga ik vol gebruik van maken. Ik vind het enkel jammer dat ik in de zak gezet ben met de eerste tweedehands wagen die ik koop. En dan zeker zo een auto, ik had carte blanche gekregen van mijn vrouw en nu zit ik met al die zever. In ieder geval er zal iets moeten gebeuren want ik heb mijn beest hard nodig en ik wil bij dodge blijven en als die zever blijft duren ga ik dat niet meer verkocht krijgen thuis. En je kan ze dan geen ongelijk geven natuurlijk. Hopelijk komt alles in orde... :(

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 11:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 15, 2009 13:50
Berichten: 1194
Woonplaats: Brasschaat
Komt allemaal in orde makker! ! !
Zoals je ziet en leest zijn het hier allemaal toffe mensen met dezelfde passie.
USA trucks !

We helpen je er wel door met de middelen die we hebben he.
Spring binnenkort nog maar eens binnen.
Vandaag moet ik bellen voor een afspraak bij de garage in Essen, dan ga je maar mee en kunnen we binnenkort misschien samen even het probleem voorleggen.

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :occasion5: :occasion5: :occasion5: :occasion5: :occasion5: :occasion5: :occasion5: :-D :-D :-D :-D :-D :-D

_________________
Karel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 15:31 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
tis wel een oud beestje dat je gekocht hebt , met waarschijnlijk weinig achtergrond en/of onderhoudsboekje , en geen rijstijl en gebruikservaring van de vorige eigenaar(s)...

als je nog garantie hebt , moet diene Lorenzo het maar oplossen en anders voor de rechtbank trekken.

ook een optie is om naar een serieuze garage te gaan , en dan opteer ik gewoonlijk voor Turnhout Dealership , die gasten kennen er wat van , en doen geen onnodige werken.
jammer is wel dat het werkloon er natuurlijk hoger ligt dan bij de plaatselijke amateur.

maar als ie op de zaak staat , kan je de factuurkes inbrengen...toch ?

veel succes !

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 18:18 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:09
Berichten: 16
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen)
Sammy11 schreef:
tis wel een oud beestje dat je gekocht hebt , met waarschijnlijk weinig achtergrond en/of onderhoudsboekje , en geen rijstijl en gebruikservaring van de vorige eigenaar(s)...

als je nog garantie hebt , moet diene Lorenzo het maar oplossen en anders voor de rechtbank trekken.

ook een optie is om naar een serieuze garage te gaan , en dan opteer ik gewoonlijk voor Turnhout Dealership , die gasten kennen er wat van , en doen geen onnodige werken.
jammer is wel dat het werkloon er natuurlijk hoger ligt dan bij de plaatselijke amateur.

maar als ie op de zaak staat , kan je de factuurkes inbrengen...toch ?

veel succes !


Mijne bak is van 2004 en er staan nu ongeveer 100200 miles op de teller. Ik kan voorlopig niet naar andere dealers gaan ivm de garantie, ik kan er verder niet veel van vertellen want er zijn wat extra problemen die eerst opgelost moeten worden voor ik daarover kan praten. Er is inderdaad geen onderhoudsboekje bij en de vorige eigenaars komen uit de Walen denk ik, en ik denk ook dat er meer dan één vorige eigenaar was. Maar dan nog, dat spel moet rijden en daarmee uit. Ik was er nog zo fier op en nu heb ik er geen vertrouwen meer in natuurlijk... Komt wel goed, het is al gelijk hoe.

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 19:11 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik weet niet hoe het in Belgie gaat, maar hier in Nederland geef je de verkoper de kans om het op te lossen.
Als die dan ze werk niet goed doet, stuur je hem een aangetekende brief waarin je hem in gebreke stelt en hem
meteen de laatste geeft.
Dan heeft hij de keuze, maken of aankoop ongedaan maken met terug betaling van het aankoop bedrag.
Uiteraard geld voor hiervoor wel een redelijk termijn, je krijgt niet na bij voorbeeld 2 jaar rijden je geld nog terug.
Ik weet niet of de garage is aangesloten bij een branche vereniging (zoals hier in NL de BOVAG), dan kan je daar ook
een klacht neerleggen over de verkoper.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 21:34 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Je hebt dus nog garantie :?: gewoon gebruiken totdat het opgelost is en je poot stijf houden

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 10:52 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:09
Berichten: 16
Woonplaats: Kapellen (Antwerpen)
Vorige week vrijdag zijn ze mijn kar weer komen takelen :cry: , hopelijk brengen ze deze keer (in garantie) alles in orde...

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 15:12 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 09, 2011 0:04
Berichten: 38
Woonplaats: Zottegem
Helaas ken ik die handelaar ook,
crimineel is een beter woord !

Moest ik van jou zijn zou ik alvast informatie inwinnen bij een advokaat...
En sowieso alle communicatie aangetekend laten verlopen ! Elk gebrek in een aangetekende brief versturen.

Die handelaar zal alles rekken, mooie woorden gebruiken, 20 uitvluchten en heeft geen bal verstand van auto's !!
Ik zou die vent voor geen haar vertrouwen om aan de truck te laten werken!


cya,
Jan

_________________
Dodge Ram 2500 HD SLT Quad Cab 2x4 5.7 Hemi (2004)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 17:47 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 28, 2017 19:15
Berichten: 1
...


Laatst bijgewerkt door SAMBIRO op di mei 30, 2017 6:40, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling