Het is nu za apr 27, 2024 19:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: dodge ram bj 98 4*4 ?
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2017 18:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo feb 19, 2017 18:32
Berichten: 17
hallo,

Ik heb hier een dodge ram van 98 staan een 5.2 motor. Nu is mijn vraag het is momenteel een 2*4 en overweeg om er een 4*4 van te maken. een vooras kan ik aan geraken maar is dit volgens jullie mogelijk met de tussenbak enz ?

alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2017 15:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
Moet mogelijk zijn, je zal ook de automaat en steunen voor de bak en tussenbak moeten hebben, zo ook de bijbehorende aandrijfas met lager etc.

Ik heb al eens een D200 omgebouwd naar W200. Chassis zal gelijk zijn en ook de bevestigingspunten zullen aanwezig zijn.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2017 20:57 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo feb 19, 2017 18:32
Berichten: 17
SierraC2500 schreef:
Moet mogelijk zijn, je zal ook de automaat en steunen voor de bak en tussenbak moeten hebben, zo ook de bijbehorende aandrijfas met lager etc.

Ik heb al eens een D200 omgebouwd naar W200. Chassis zal gelijk zijn en ook de bevestigingspunten zullen aanwezig zijn.





ooh hij is handgeschakeld dus je moet de bak wel veranderen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2017 21:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
ik neem aan van wel. je tussenbak en schakelbak zitten gekoppeld, of je moet van 2 bakken 1 kunnen maken door het staartstuk om te zetten. Er zullen vast handgeschakelde bakken te koop zijn voor een 4x4.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2017 22:01 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo feb 19, 2017 18:32
Berichten: 17
SierraC2500 schreef:
ik neem aan van wel. je tussenbak en schakelbak zitten gekoppeld, of je moet van 2 bakken 1 kunnen maken door het staartstuk om te zetten. Er zullen vast handgeschakelde bakken te koop zijn voor een 4x4.


ben al enkele dagen aan het zoeken maar een handgeschakelde tussenbak vindt ik niet ken jij iemand die zulke stukken heeft liggen ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2017 22:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 27, 2016 14:01
Berichten: 59
Woonplaats: Ureterp
tussenbak werkt voor dit type handgeschakeld. jij bent een handgeschakelde versnellingsbak nodig voor een 4x4 waar de tussenbak weer op vastgebout word. De versnellingsbak en tussenbak is 1 geheel dan.

Of het is misschien mogelijk dat je je eigen bak kunt ombouwen door er een staartstuk achter te zetten van een 4x4. Dat staartstuk komt je tussenbak weer aan vast. dan komt op je tussenbak een aandrijfas naar de vooras en een aandrijfas naar de achteras. Misschien een complete sloop Dodge kopen?

Ik weet zelf even niemand die dit zou kunnen hebben. Misschien een forumlid hier? Zou even een apart topic hiervoor aanmaken in onderdelen gezocht.

_________________
there's no substitute for cubic inches.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 13:30 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo feb 19, 2017 18:32
Berichten: 17
SierraC2500 schreef:
tussenbak werkt voor dit type handgeschakeld. jij bent een handgeschakelde versnellingsbak nodig voor een 4x4 waar de tussenbak weer op vastgebout word. De versnellingsbak en tussenbak is 1 geheel dan.

Of het is misschien mogelijk dat je je eigen bak kunt ombouwen door er een staartstuk achter te zetten van een 4x4. Dat staartstuk komt je tussenbak weer aan vast. dan komt op je tussenbak een aandrijfas naar de vooras en een aandrijfas naar de achteras. Misschien een complete sloop Dodge kopen?

Ik weet zelf even niemand die dit zou kunnen hebben. Misschien een forumlid hier? Zou even een apart topic hiervoor aanmaken in onderdelen gezocht.



Oke bedankt voor de info


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling