Het is nu ma apr 29, 2024 10:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 19:08 
Ik moest vandaag voor men eerste werkdag naar Genk, en denk in men eigen, laten we dit met de dodge doen!
10 km's voor de afrit van Genk begint men dodge te bokken... nu denk ik, het zijn weer die verdomde klepstoters die lastig doen. Ik heb namelijk 500km's geleden men twee koppen vervangen samen met de kleppen, veren en al de rest dat daar in zit. Eens toegekomen zet ik men wagen aan de achterkant van het gebouw en volg men eerste cursus. Gelukkig ben ik aangenomen bij midas dus tools beschikbaar, begin ik het rechter kleppedeksel los te vijzen en na deze eraf gehaald te hebben vind ik een stuk metaal van 2cm dat in de kop ligt. Verder gezocht en vindt ik een kapotte klepveer op cilinder nummer 2!! Splinternieuwe klepveren mogen toch zo niet stuk gaan???

Na een vriend van me gebeld te hebben die in men werkplaats kon, bracht hij me een paar klepveren en retainers mee tot in Genk (prachtman, gewoon 120 km bollen voor me een dienst te bewijzen!!) Eens de gast toegekomen ben ik onmiddelijk begonnen met het monteren van de veer, maar wel zonder klepveerspanner dus was ik creatief bezig met tie wraps en een bankschroef. Alles ging vlot totdat de cup die de veer tegenhoudt naast de motor valt... Met 5 MAN gedurende 2 UUR in op, onder en naast de truck zitten zoeken achter dat dom ding maar nergens meer te bespeuren!! :x :evil: :x :evil:

Ben dan naar huis gevoerd geweest door een vriend van me om de volgende dag dan met andere cups terug naar ginder te gaan. Klusje was geklaard in 30 minuten en de motor draaide weer perfect!

Onderweg naar huis beginnen dan ineens ook men ABS, brake en airbag lampje op men dashboard te branden :x

Enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Zo weer een prettig dagje met de dodge op stap...

Greetz,

Biggie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 20:11 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
totdat de cup die de veer tegenhoudt naast de motor valt

Misscien gek gezegd,maar het zou kunnen dat hij tussen ABS sensor is gevallen :shock: :shock: :shock: Good luck :thumbleft:

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2009 20:28 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
het zit je ook niet mee biggie :!: ik zou eerst maar eens uitlezen ,dan kom je meer te weten lijkt mij .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 7:17 
T'is een 1996, kan geen uitlees eruit halen buiten met de sleutel 3 maal op en af gaan en aan de hand van het gepink van het "check engine" lichtje de codes nakijken. Het probleem daarmee is dat die niets aangeeft van fouten... ik denk dat dit alleen maar met de emisienormen te maken heeft, niet met motorproblemen.

Het "brake" lichtje onderaan het dashboard is toch normaal voor men handrem, niet? ik denk dat er iets mis is met men bedrading... mijn ruiten gaan nu ook ineens niet meer op en af!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 8:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 21, 2009 17:26
Berichten: 624
Woonplaats: Herten (NL) Jeroen....
Goed om te horen dat motorisch alles weer in orde is.

Heb zelf veel elektrische problemen gehad in het ABS/Airbag gedeelte (vocht/water schade in z'n beetje alle connectors onder de motorkap waren vol met groene aanslag), volgens mij verschillen de 1996 en 1997 dodges niet veel kwa bedrading

Lijkt me op troubles in de kabel boom of meerdere slechte connectoren (achter het motorblok van links naar rechts boven tegen de scheidings plaat tussen de motor ruimte en cabine), misschien dat hieraan hard is getrokken bij de laatste sleutel actie. De dingen die je opnoemt zitten namelijk allemaal op losse zekeringen en deels ook op losse massa punten. De airbag module wordt door 2 zekeringen gevoed. nr 16 (15Ampere) en nr 12 (15Ampere). De ABS door nr 14 (20Ampere) gevoed en de ruitenwisser motor door nr 8 (20Ampere).
Zijn deze zekeringen nog in orde en staat er ook spanning op zodra de motor loopt en het contact op aan staat (niet dat je contact slot voor de problemen zorgt)

Werken alle andere dingen nog wel? Zoals binnen verlichting in het dashboard, koplampen en remlichten?
Doen de ruitenwisser sproeiers het wel? Indien wel doet je linker koplamp het volledig en indien aanwezig de verlichting onder de motorkap?

Heb nu nog een heel lijstje wat het kan veroorzaken. Loopt hij trouwens nog op benzine of alleen op LPG (dit omdat de massa van de ruitenwisser motors via de orginele trekhaak bekabeling ook zorgt voor een deel van de aarding van de benzinepomp module.

Blijven de lampjes weer uit na het resetten van de computer (even accu klem los of groene zekering F6 HD/LP onder de motorkap)?
Zolang er zoveel mis is kwa massa en voeding dat je ruitenwissers het niet doen heb je niet veel aan het uitlezen van error codes (of je moet van lange lijsten moet Pxxxx nummer houden)

Gr Jeroen

_________________
Jeroen...

Dodge Rules....
'14 Dodge 5.7L hemi CC (Granite Crystal Metalic)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 14:29 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
biggie schreef:
T'is een 1996, kan geen uitlees eruit halen buiten met de sleutel 3 maal op en af gaan en aan de hand van het gepink van het "check engine" lichtje de codes nakijken. Het probleem daarmee is dat die niets aangeeft van fouten... ik denk dat dit alleen maar met de emisienormen te maken heeft, niet met motorproblemen.

Het "brake" lichtje onderaan het dashboard is toch normaal voor men handrem, niet? ik denk dat er iets mis is met men bedrading... mijn ruiten gaan nu ook ineens niet meer op en af!



het zou met een obd1 gewoon moet kunnen hoor :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 9:52 
Zo, elektrisch probleem opgelost.

Ik ben blij dat het gewoon een fout was van de vorige eigenaar, door zijn geknoei zijn er overal valse contacten in de bedrading. Het waren 3 draden die bijéén gebonden waren en dan mega veel tape rondgedraaid... amateur!! Ik heb wel ondervonden (zoals hemiram zegt) dat ik toch een odb stekker heb, ik heb hem gevonden tussen de warboel van bedrading onder het dashboard :D
Volgende week eens proberen uit te lezen met de pc op het werk, ben benieuwd of dit gaat lukken...

Alles werkt terug perfect nu, en morgen ga'k alle klepveren veranderen door men oude want ik vind dat men motor nog niet fantastisch draait op iddle, en ik heb een vermoeden dat ik kracht verlies.

Alvast bedankt voor de reacties!

Greetz,

Biggie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 11:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:05
Berichten: 4826
Woonplaats: nederweert
werk je in een auto garage dan?
Het uitlezen moet met een diagnosecomputer gebeuren,daar heb je speciale software voor nodig

_________________
gr John

Driving a Dodge Ram 1500 Sport 2019 blue streak pearl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 17:45 
Ik werk bij Midas, we hebben diagnosetoestellen om dit uit te lezen. natuurlijk werken we met EOBD ipv OBD dus weet ik nog niet of het gaat lukken.

Vandaag eens de kapotte veer nader bekeken... wat eens schijtkwaliteit van veren man!!
Je kan zo de kraters in het metaal zien! De veren zijn dus van extreme slechte kwaliteit, niet echt goede reclame voor de winkel waar ik ze gekocht heb. Ik ga eerst de winkel aanspreken voor ik hier zijn naam vernoem, als ik alles opgelost kan krijgen zal ik zen naam ook niet vernoemen. Ik heb de koppen tenslotte volledig gemonteerd gekocht, hij kon niet weten dat de veren van zo'n slechte kwaliteit waren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Biggie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling