Ik moest vandaag voor men eerste werkdag naar Genk, en denk in men eigen, laten we dit met de dodge doen!
10 km's voor de afrit van Genk begint men dodge te bokken... nu denk ik, het zijn weer die verdomde klepstoters die lastig doen. Ik heb namelijk 500km's geleden men twee koppen vervangen samen met de kleppen, veren en al de rest dat daar in zit. Eens toegekomen zet ik men wagen aan de achterkant van het gebouw en volg men eerste cursus. Gelukkig ben ik aangenomen bij midas dus tools beschikbaar, begin ik het rechter kleppedeksel los te vijzen en na deze eraf gehaald te hebben vind ik een stuk metaal van 2cm dat in de kop ligt. Verder gezocht en vindt ik een kapotte klepveer op cilinder nummer 2!! Splinternieuwe klepveren mogen toch zo niet stuk gaan???
Na een vriend van me gebeld te hebben die in men werkplaats kon, bracht hij me een paar klepveren en retainers mee tot in Genk (prachtman, gewoon 120 km bollen voor me een dienst te bewijzen!!) Eens de gast toegekomen ben ik onmiddelijk begonnen met het monteren van de veer, maar wel zonder klepveerspanner dus was ik creatief bezig met tie wraps en een bankschroef. Alles ging vlot totdat de cup die de veer tegenhoudt naast de motor valt... Met 5 MAN gedurende 2 UUR in op, onder en naast de truck zitten zoeken achter dat dom ding maar nergens meer te bespeuren!!
Ben dan naar huis gevoerd geweest door een vriend van me om de volgende dag dan met andere cups terug naar ginder te gaan. Klusje was geklaard in 30 minuten en de motor draaide weer perfect!
Onderweg naar huis beginnen dan ineens ook men ABS, brake en airbag lampje op men dashboard te branden
Enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Zo weer een prettig dagje met de dodge op stap...
Greetz,
Biggie