Het is nu wo mei 22, 2024 6:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 13:01 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 08, 2011 21:56
Berichten: 1100
Woonplaats: Christof, 2003 Ram uit Brugge
MellyVan schreef:
Waarom zou koud starten op LPG slecht zijn voor de benzine-injectors?

Doel je dan op het feit dat die nooooit meer gebruikt worden en daardoor uitdrogen? Opzich een prima optie, in plaats van x00 euro uit te geven aan nieuwe benzinepompen ieder jaar? Dan rijdt ie maar niet meer op benzine, toch?



Omdat vele mensen als ze de idioot :drunken: :drunken: gaan uithangen overgaan op benzine. Ik ben trouwens een armoezaaier die 90% van de tijd rondrij met het reservelampje van de benzine aan, doe dit nu al 2 jaar en nog geen problemen met de pomp gehad, dus denk niet dat daar de oorzaak van de problemen ligt.

_________________
Christof
2003 ram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 13:53 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
mij is er verteld geweest dat je minstens ne kwart van de bak moet gevuld zijn ,heb daar geen probleem mee ,rij wekelijks eens op benzine om te knallen dus staat meestal halfvol

sorry om te zeggen ,maar als je met zo'n truck kunt rijden mag je niet de gierigaard uithangen ,rij soms eens op benzine is ook beter voor de hele motor (mss ook benzinepomp)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 16:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
hey Marco,

Als zo een dergelijk ventiel stuk is, zou je dat dan niet al eerder moeten merken? Dat de wagen vreemde dingen zou kunnen gaan doen?
Ik vraag het maar even., omdat ik natuurlijk niet weet hoe lang de pomp dit soort ''problemen'' aan kan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 17:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen België
Ja en neen vermoed ik. (wel even melden dat de tekening uit een serviceboek komt van Dodge tem 2006. Het ventiel op jouw truck zou er dus anders kunnen uitzien of op een andere plaats staan.)
Het ging me in eerste instantie over de werking.
Zo'n ventiel of drukregelaar staat meestal op de retour van de benzineleiding en zorgt dus voor voldoende druk door een zekere gecontroleerde lek (via veerdruk) terug naar de tank te laten.
Wanneer dit ventiel geen tegendruk meer opbouwt zal dat snel duidelijk worden daar er geen druk meer aanwezig is vçor de benzinesproeiers om hun functie uit te voeren (benzine onder druk vernevelen). De motor zal stilvallen of zeer slecht tot niet rijden en enkel stationnair blijven draaien of zoiets.
Als aan de andere kant dit ventiel zou vastzitten in volledig gesloten toestand dan loopt de druk in de benzinetoevoer hoger op. Het motormanagement zal dit kompenseren met kortere injectietijden. Het lijkt me mogelijk dat men daar niets van voelt of hoort.
Wanneer er dan op gas gereden wordt dat zit de benzinepomp eigenlijk in een afgesloten leiding te pompen en is er geen transport meer van benzine.

Misschien je benzinedruk (dan wel met nieuwe pomp) eens laten meten, op benzine bij stationnair en verhoogd toerental en wanneer ie op gas staat ook. Normaal zou de druk op stationnair toerental benzine en op gas ongeveer dezelfde moeten zijn vermoed ik. in elk geval zal de garage wel weten tussen welke drukken de benzine moet blijven.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 18:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 21, 2011 18:45
Berichten: 55
Woonplaats: Stein (LB)
Marco,

hele goeie! Zou domweg kunnen dat ze die vergeten zijn even na te kijken.
Al heb ik alle vertrouwen in de garage waar we gaan, fouten maken is menselijk!

Groetjes en bedankt voor de tip en uitleg!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2016 21:58 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma sep 28, 2015 0:08
Berichten: 11
Theft_eXP schreef:
in de ergste gevallen modificeren we de auto zodat de benzinepomp uitgaat zodra de auto op gas gaat lopen.


Ik weet dat dit een oud topicis maar ik heb op dit moment het probleem dat bij een V8 1 van de benzine injectoren lekt wat een erg hoog benzine verbruik tot gevolg heeft wanneer ik op gas rijd (LPG G3)

Nu kan ik veel moeite gaan stoppen in het uitvinden welke injector lekt maar als ik gewoon de benzinepomp met een schakelaar uitzet tijdens het op gas rijden is naar mijn idee het probleem ook opgelost, of is er nog een speciale reden waarom de pomp blijft doorlopen tijdens op LPG rijden??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2016 22:41 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Bij de meeste G3 installaties worden de benzine injectoren elektrisch uitgeschakeld via de computer van gas installatie.
Tevens start een G3 installatie altijd op benzine en schakelt de computer over van benzine naar lpg.
Als je zelf via een schakelaar de benzine pomp uitschakelt, krijg je hoogst waarschijnlijk een foutmelding. (check engine)
of de auto valt stil.
Ik zou toch even langs de garage/lpg boer gaan om dit na te laten kijken en de defecte injector (laten) vervangen.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2016 22:48 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Big Alf schreef:
Bij de meeste G3 installaties worden de benzine injectors elektrisch uitgeschakeld via de computer van gas installatie.
Als je zelf via een schakelaar de benzine pomp uitschakelt, krijg je hoogst waarschijnlijk een foutmelding. (check engine)
Ik zou toch even langs de garage/lpg boer gaan om dit na te laten kijken en de defecte injector (laten) vervangen.
Een verkeerd mengsel kan namelijk een hoop schade aanrichten.




En je benzine injector komt droog te staan, dit gaan ze niet lang vol houden. komt nog bij dat het overschakelen van gas naar benzine of benzine naar gas kut is :!: ik zeg injector vervangen :wink:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 18:20 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma sep 28, 2015 0:08
Berichten: 11
Besdankt voor de antwoorden.

Sorry voor de late reactie, ik dacht dat ik automatisch een e-mail zou krijgen als er gereageerd word.

Ik denk dat ik inderdaad de foute injector beter kan vervangen maar hoe kom je er achter welke van de 8 lek is? (of mischien meerdere)?

Ik heb ondertussen wel een 1kohm weerstand parallel aan de thermovoeler van de G3 installatie geschakeld.
Ik kan nu zelf bepalen of ik op LPG rijd of niet als de auto koud is. Dit werkt goed maar als ik het relais van de benzinepomp eruit haal (ook als hij warm is) loopt hij toch minder goed op LPG.
Wel vreemd eigenlijk.

Ik krijg overigens geen foutmelding, de motor loopt gewoon door maar alleen niet echt lekker..

PS.: ik zie nu pas de check box voor "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties"

Die staat nu aan..... hehe


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 20:28 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Ik weet niet wat voor lpg installatie je hebt, ik had destijds in mijn Chevy een BRC installatie.
De gasboer kon via zijn diagnose computer iedere gas en/of benzine injector apart schakelen en testen.
Dus het lijkt me het beste om even langs te gaan bij de gasboer. Kost misschien een paar euro's
maar geloof me, lang doorrijden met een verkeerd brandstof mengsel en of benzine.lpg mengsel
kost je straks nog veel meer door de kans op motor schade. Zelf weerstandjes plaatsen of een bypass
maken in de bedrading, vind ik redneck oplossingen. Maar dat is mijn mening.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling