Het is nu vr sep 25, 2020 9:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 23, 2019 17:43 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: za aug 31, 2019 2:37
Berichten: 2
Dag dames en heren van het USAforum.

Na weken lang dingen te hebben geprobeerd zonder resultaat hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een Chevrolet Avalanche LTZ 6.0 uit 2008.

Onder deze pick up zaten elektrische schokbrekers aan de voorzijde maar deze zijn vervangen voor ‘normale’ schokbrekers.

Aan de achterzijde heb ik luchtvering met een compressor.

Al voor een langere tijd merk ik dat de Avalanche zeer slecht geveerd is aan de achterzijde. Als ik op de snelweg over een klein hobbeltje rij ga ik alle kanten op(alsof je op een boot zit).

Ik ben toen gaan kijken en meten en kwam erachter dat de gehele linkerkant van de auto 2cm lager is als de rechter kant.

Daarna zijn wij gaan kijken of de compressor wel naar behoren werkte. Deze sloeg na elke start binnen 4 seconden uit en de luchtbalgen worden niet echt hard.

Na wat research op internet kwam ik tot de conclusie dat de compressor defect zou zijn.

Ik heb daarom een nieuwe compressor gekocht en preventief de luchtbalgen, leidingen en niveau(?) sensoren vervangen.

Dit alles zonder resultaat. De vering is nog steeds slecht en de compressor gaat na 4 seconden uit.

Via de uitlees kast komen er geen fouten naar boven en ik kan de balgen via de computer geforceerd opblazen. Dit gaat ook gewoon goed en de auto komt goed omhoog. Daarna lopen de balgen direct leeg.

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!

Groetjes Maxim


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 23, 2019 19:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2491
Woonplaats: Zaandam
Niet ergens een overdruk/regelventiel of afsluitklepje dat niet meer goed afsluit?

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2020 21:36 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo jan 11, 2015 18:14
Berichten: 15
Wellicht een beetje aan de late kant, maar toch nog even een reactie.
Ik rijd zelf met een Avalanche uit 2008 en heb ongeveer 6 maand geleden de voorschokbrekers vervangen. Wel ervoor gekozen om de originele electronisch geregelde te nemen (Monroe). Afgelopen week de achterschokbrekers (luchtgeveerd) + de compressor vervangen. Waren overigens geen losse luchtbalgen, maar complete schokbrekers met de balgen geintegreerd. Bij de nieuwe compressor zat ook een nieuw relais dat geplaatst moest worden. Stond ook duidelijk in de bijgeleverde handleiding. Schokkers + compressor waren van Arnott. Werkt weer perfect.
Kan het zijn dat je het relais niet hebt vervangen?

Rob


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 10:52 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 19:48
Berichten: 126
Al de schokbrekers achter laten testen?

Eric


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling